• michimichi

BIM Januari 2017

Tänkte skapa en bim-tråd som gäller för hela januari månad. 

Jag själv är 25 år och vi ska nu ÄNTLIGEN påbörja syskonverkstaden till vår 2 åriga tjej!

Har beräknad ÄL 6 januari, så BIM är runt 20/1. 

Någon som vill följas åt? :)

Gravid

• Svar på tråden BIM Januari 2017
  • lisohl
    Nykär15 skrev 2016-12-29 15:18:06 följande:
    Ok jag fattade det som att du menade att ÄL var på gång NU. Men nä om det blir 28 dagar låter det ju helt normalt. SÅ förstår då inte riktigt ditt inlägg men blir säkert bra hahaha
    Jag föredrar bara att ha lite kortare cykel (28 dagar) då det blir kortare väntan mellan försöken :)
  • Prinsessan
    Mojje16 skrev 2016-12-29 13:05:44 följande:

Jag har samma! Men dock någon/några dagar efter äl fick jag svamp.. men inga andra känningar. Brösten är större men inte ömma. Känner inget i magen alls, o har Bim den 4jan. Brukar ha jätteömma bröst, mycket molvärk i magen osv.. Testade i morse med stickor från testlagret. Men var toknegativt. Vi är inne på 8de/9de försöket nu. Fick utslag på Äl-test den 21 och 22dec. Så jag tror det är kört denna månad också. :(

Hade potentiell ÄL 21/12, dock bara negativa ÄL- stickor, dvs mycket svag streck.

Brukar inte ha ömma bröst alls, inte såhär.

Har BIM 2/1, som sagt, så vi är nästan samma! :)

Testade negativt i morse.
  • Prinsessan
    Mojje16 skrev 2016-12-29 13:05:44 följande:

Jag har samma! Men dock någon/några dagar efter äl fick jag svamp.. men inga andra känningar. Brösten är större men inte ömma. Känner inget i magen alls, o har Bim den 4jan. Brukar ha jätteömma bröst, mycket molvärk i magen osv.. Testade i morse med stickor från testlagret. Men var toknegativt. Vi är inne på 8de/9de försöket nu. Fick utslag på Äl-test den 21 och 22dec. Så jag tror det är kört denna månad också. :(

5-6 dagar efter ÄL kom infektionen för mig.
  • Hallonfrossa

Jag använder mig av temp och fertilitetsmonitor och i dag gick tempen upp 0.3 grader och monitorn gick från Låg till Hög, så östrogen börjar stiga nu i alla fall, det spänner även lite i brösten och i ryggen samt molar lite i äggstockarna så får hoppas att lh börjar stiga så monitorn visar maximal snart, och äl är på g.

Enligt mina 2 appar bör min fertila period börja idag, vilket stämmer med monitorn, och äl bör i så fall ske runt 3-4:e januari :)

Hoppas ägget släpper denna månaden.

Någon mer som använder monitor här inne?

• sweetcandy
    HäxanSurtant skrev 2016-12-29 10:37:09 följande:

Jag beklagar verkligen sweetcandy! 

<3
    ♥ James&Oliver ♥
  • tvåsmåunderverk
    Sh0an skrev 2016-12-29 11:56:15 följande:
    Haha :D

Ja jag hoppas det tar sig för oss och alla andra här inne :D har känt massa hugg idag långt ner i magen efter gymbesöket så hoppas inte det är ett dåligt tecken :(
    Hugg kan ju vara att ägget fäster! :D
  • Mojje16
    Prinsessan skrev 2016-12-29 16:44:46 följande:

Hade potentiell ÄL 21/12, dock bara negativa ÄL- stickor, dvs mycket svag streck.

Brukar inte ha ömma bröst alls, inte såhär.

Har BIM 2/1, som sagt, så vi är nästan samma! :)

Testade negativt i morse.

Spännande! Jag har bim 4 jan, så kanske lite väl tidigt att hoppas på + idag.. men hoppet är ju allt man har. :)

Men jag har inga känningar, kanske lite pms-humör, men det har jag varje månad. Inga känningar i magen och inga ömma bröst. Vilket jag brukar ha. Det är så konstigt att varje månad känna så olika saker...
  • Sh0an
    tvåsmåunderverk skrev 2016-12-29 21:02:44 följande:

Hugg kan ju vara att ägget fäster! :D

Mitt höll på i runt 10 minuter, känns inte det lite länge? :(

Om en vecka borde man kunna testa med test va? Glöm va jag skrev längre upp om att jag skulle vänta denna gången, haha kommer aldrig kunna hålla mig utan att testa innan Bim.
  • Kåtisroinen

Jag hoppar in här också, är redan med i en tråd med första halvan av januari, men alltid kul o följa flera :)

ÄL imorgon, så här är vi igång för fullt! Detta blir vårt tredje försök till vårt första barn, vi båda är 27 år gamla. Väntan och längtan på att få börja har varit sååå lång (6 år) så nu hoppas vi verkligen att vi får oss en riktigt bra start på 2017!

BIM 12/1.

Tar folsyra sen i sensomras, använder NC sen två år tillbaka och har nu för första cykeln provat på Concieve plus. Har testat på äl-tester men det är bara att kasta pengar i sjön ansåg jag, så nu litar jag helt på appen och ÄL-sekret.

Nu jäklar ser vi till att 2017 blir allas vårt år, right?! :D

• Prinsessan
    Kåtisroinen skrev 2016-12-30 00:34:19 följande:

Jag hoppar in här också, är redan med i en tråd med första halvan av januari, men alltid kul o följa flera :)

ÄL imorgon, så här är vi igång för fullt! Detta blir vårt tredje försök till vårt första barn, vi båda är 27 år gamla. Väntan och längtan på att få börja har varit sååå lång (6 år) så nu hoppas vi verkligen att vi får oss en riktigt bra start på 2017!

BIM 12/1.

Tar folsyra sen i sensomras, använder NC sen två år tillbaka och har nu för första cykeln provat på Concieve plus. Har testat på äl-tester men det är bara att kasta pengar i sjön ansåg jag, så nu litar jag helt på appen och ÄL-sekret.

Nu jäklar ser vi till att 2017 blir allas vårt år, right?! :D

Har två utredda bekanta, ingen av de harnågonsin fått pod resultat på ÄL- stickor, men har 2 resp 1 barn idag.

Jag har infart positivt resultat heller, men är å andra sidan imte bekräftat gravid någonsin heller. ?
Svar på tråden BIM Januari 2017