• MissNastrax

Knäppa grannar - din story!

Nästan alla har vi haft knäppa grannar, folk som anser att ens gård är allmän lekplats för sina barn, att din pool är för dem att nyttja när bäst dem vill, någon som lånar saker från dig utan att kolla om det är okej eller någon granntant som spionerar och berättat för hela byggden att du har en affär på sidan av äktenskapet för hon såg en okänd man krama dig i dörren (som kan varit din släkting som sällan är på besök.

Jag vill höra era storys!

• Svar på tråden Knäppa grannar - din story!
  • Anonym (Jobbiga Anders....)

Mina förändrar har en riktig snål granne som bor några hus bort på deras landställe. Alla hatar denna man, en riktig störande jävel som man får seriemördar vibbar av. När man har gäster över så kan han komma dit oinbjuden och han har alltid med sig ett tomt glas. Samma rutin varje gång. Han kommer över och sätter sig ner vid sällskapet utan att säga ett ord. Om han inte blir erbjuden dricka så börjar jäveln att knacka med glaset i bordet. Han knackar med glaset och fortsätter med det tills han blir bjuden på någon sprit.
    Det är också skitsvårt att bli av med han. Säger man "Vi har gäster och vi vill vara ifred." så svarar han med "Vad trevligt, det är skönt att vara ifred och komma bort från ting". Sedan stannar han kvar. Man måste säga rakt ut "Anders gå härifrån, vi vill inte ha dig här." Då lämnar han. Men nu har vi lärt oss att det mest effektiva är att mota bort han innan han hinner sätta sig ner, då går han.
    Det mest konstiga är att han är gift med två barn. Att någon kan vara gift med honom är ett mysterium...

• Anonym (...)

Jag bodde i Stockholmsförorten Husby i 10 månader. Förutom att det var 4 anlagda bränder i huset, folk sköt fyrverkerier från balkongerna, handlade droger i trapphuset, lät bli att anmäla stopp i rören så att det blev översvämning på flera våningar, rökte gräs i trappan, lyssnade på hög musik dygnet runt, var det dessutom inbrott där dörrarna bröts upp 3 ggr. Det kändes som att bo i en jävla krigshärd. Inte en enda granne verkade passa in i ett civiliserat samhälle.

Anonym (...) skrev 2017-06-22 14:17:10 följande:

Jag bodde i Stockholmsförorten Husby i 10 månader. Förutom att det var 4 anlagda bränder i huset, folk sköt fyrverkerier från balkongerna, handlade droger i trapphuset, lät bli att anmäla stopp i rören så att det blev översvämning på flera våningar, rökte gräs i trappan, lyssnade på hög musik dygnet runt, var det dessutom inbrott där dörrarna bröts upp 3 ggr. Det kändes som att bo i en jävla krigshärd. Inte en enda granne verkade passa in i ett civiliserat samhälle.

Fy fan. Att du ens bosatte dig där. Skulle aldrig sätta min fot där eller i något annan av Stockholms värre förorter. Blev tvungen att åka kommunalt till jobbet en dag då bilen var på service och gick av tuben i Fittja. Värsta jag varit med om. Jag var rädd. Öppen drogförsäljning, spänd stämning och folk som hotfullt stod och blängde på en. Tur att jag är man, hade inte velat vara ensam kvinna där. Riktigt parallella samhällen vi har....
  • Anonym (...)
    Anonym (Jobbiga Anders....) skrev 2017-06-22 14:57:35 följande:
    Fy fan. Att du ens bosatte dig där. Skulle aldrig sätta min fot där eller i något annan av Stockholms värre förorter. Blev tvungen att åka kommunalt till jobbet en dag då bilen var på service och gick av tuben i Fittja. Värsta jag varit med om. Jag var rädd. Öppen drogförsäljning, spänd stämning och folk som hotfullt stod och blängde på en. Tur att jag är man, hade inte velat vara ensam kvinna där. Riktigt parallella samhällen vi har....
    Jag hade inte så mycket till val (fattig nyinflyttad student) och det var innan alla skriverier. Som ensam blond svensk tjej i Husby... tja... jag skulle inte rekommendera det om man säger så. Jag blev ofredad nästan varje gång jag åkte t-banan och hade som regel att aldrig gå utanför dörren efter kl 18.

Jag f a t t a r inte varför det får pågå år ut och år in! Varför gör inte politikerna något? Otroligt skrämmande!
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2017-06-22 15:58:35 följande:
    Jag hade inte så mycket till val (fattig nyinflyttad student) och det var innan alla skriverier. Som ensam blond svensk tjej i Husby... tja... jag skulle inte rekommendera det om man säger så. Jag blev ofredad nästan varje gång jag åkte t-banan och hade som regel att aldrig gå utanför dörren efter kl 18.

Jag f a t t a r inte varför det får pågå år ut och år in! Varför gör inte politikerna något? Otroligt skrämmande!
    Tillägg: kom på en sjuk sak från Husby-tiden som jag hade bortträngt fram till nu! Hade t.o.m. en granne i huset mittemot som brukade stå och blotta sig mot mig fullt synlig i fönstret varje gång han såg att jag var i köket (enda fönstret jag inte hade persienner i)! Good times! Äckliga jävla djur till män!
    Anonym (...) skrev 2017-06-22 15:58:35 följande:

Hoppas du bor på ett bättre ställe nu. Helt förjävligt hela din situation...

Politikerna kan inte göra något, för ingen bryr sig om dessa områden. Skulle krävas enorma insatser att först gå in med polisen och rensa ut allt och sedan uppehålla ordning. Medierna skulle skriva om att sverige blivit en "polisstat" etc.

Så politikerna kommer att fortsätta med planen att begränsa skiten till dessa områden och se till att det inte sprider sig. Tycker synd om alla vanliga knegare och familjer som sitter fast i dessa områden.. 
  • Smecker

Grannar som bankar i väggen när man knullar. Mycket märkligt beteende.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (A)

Vi bor i hus och förväntade oss att slippa höra något direkt från grannarna, men de har en stor hund som vantrivs i hundgården så den ylar & skäller, de har hönor och TUPP som gal lite närsom, grannsonen fick en fyrhjuling som han körde runt, runt på deras max 1000 kvm tomt, pappan har kört moped runt runt huset för att skjutsa sonen på snowracer, de kan sätta igång med grästrimmer kl 21 en vardagkväll så vår 7åring blir väckt fast de inte gjort ett knyst från sig tidigare den kvällen etc, etc. Tidigare sedan jag flyttade hemifrån har jag mest bott i lägenhet och aldrig haft så störande grannar, fast jag haft dem mycket närmare inpå mig!

• fluu
    Smecker skrev 2017-06-26 10:53:52 följande:
    Grannar som bankar i väggen när man knullar. Mycket märkligt beteende.
    Du tänker inte att det tillhör allmän hyfs att inte störa sina grannar? Typ genom att inte sexa så det hörs in  till andra, kolgrilla på balkonger, spela hög musik mitt i nätterna osv?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Smecker
    fluu skrev 2017-06-26 19:03:35 följande:

Du tänker inte att det tillhör allmän hyfs att inte störa sina grannar? Typ genom att inte sexa så det hörs in  till andra, kolgrilla på balkonger, spela hög musik mitt i nätterna osv?

Jag hade köpt det resonemanget om det hade handlat om dödsmaskinmördarsex med öppna fönster, men.. uh, nej.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Knäppa grannar - din story!