Jag satt och tänkte att jag har ju ändå helt normala grannar ändå. Hyfsat normala iaf.
Men, vi är i flyttartagen och närmsta grannen fick veta det idag då hon pratat med en som hade kartonger som vi skulle få. Förmodligen ifrågasatte hon varför någon dumpar tomma kartonger utanför vår dörr. Vi var hemma, men tydligen har vår ringklocka gått sönder så vi hörde inte när de kom.
Iaf, sen när vi gick ut så mötte vi henne och småpratade lite och berättade vart vi skulle flytta osv.
När jag kom stod en stor sopsäck utanför vår dörr och det står OBS brännbart till återvinningen på den.
Jag funderade på varför maken hängt den där, dels får man inte ha saker där och dels så ser det illa ut och närmsta grannen är pedant och drar sig inte för att klaga på tex städerskans städning.
I säcken ligger vår dörrmatta.
Maken har inte satt dit säcken så jag antar att grannen gjort det och kastat vår matta...
Mattan är en present från henne och den såg ganska skrafsig ut i mönstret då den för tillfället är ganska smutsig. Vi ska ju flytta som sagt och lägger tiden på annat, men att kasta vår matta liksom.... Mycket knepigt. Som om hon tror att vi inte kan själva och vi är liksom medelålders...