• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Isvattenis

En fundering.

Jag är på ÄL + 4 idag och plötsligt fick jag sån otrolig pms (super irriterad, less o trötthet)

Läste så klart någonstans att man får pms när ägget ibte blivit befruktat. Är de så :(

• Cheerful
    telly skrev 2017-05-25 08:29:29 följande:

ÄL+8 om kalendermetoden stämmer. Jag slutade med p-piller förra månaden så har ingen aning om det kommer en ägglossning och mens, eller inte, och när. Jag tar tempen men enligt den är jag INTE gravid då tempen sjunkit. Nån annan som tempar?

Jag tempar också!, missade tyvärr i morse, men hoppas på imorgon =) äl +4/5 beroende på app. Är väl möjligt att ägget bara inte har fäst ännu? Eller jag tar kanske fel? Inte hållit på med det så länge ännu
  • Jooosen

Kanske en dum fråga: men räknar ni äl-dagen som dag 1? Om jag hade äl i måndags är jag då idag (fredag) på äl+5? Eller räknar man dagen efter äl som dag 1? Hoppas ni fattar min oklara fråga haha....

• Cheerful
    Jooosen skrev 2017-05-26 00:18:13 följande:

Kanske en dum fråga: men räknar ni äl-dagen som dag 1? Om jag hade äl i måndags är jag då idag (fredag) på äl+5? Eller räknar man dagen efter äl som dag 1? Hoppas ni fattar min oklara fråga haha....

Jag räknar äl-dagen som dag 0, och dagen efter äl som dag 1. Liksom att bim dagen är bim+-0
  • Emmie79

Är det någon fler som är på äl+7-8 och känner av molvärk/mensvärk? Min känns ganska kraftig även idag. Har aldrig känt så här förut innan bim.

• Jooosen
    Cheerful skrev 2017-05-26 03:27:56 följande:

Jag räknar äl-dagen som dag 0, och dagen efter äl som dag 1. Liksom att bim dagen är bim+-0

Okej tack! Jag tänker också så!
  • orzia1

Enligt min gyn dr så kan man få positivt på ägglossning testen flera ggr i mån, dock inte så vanligt. Oftast är det att ägget inte släpper, så blir det ett nytt försök. Men har man redan lossat ett ägg så ska man inte kunna få plus fler ggr.

• LovisaTilda

Ingen med BIM 1/6 som vågat sig på ett test än då? ;)

Vi valde att avvakta denna månaden. Vi skyddade oss på äl-dagen men hade oskyddat sex 4 dagar före BIM, så det finns ju trots allt en chans/risk. Vi vill ju ha en till någon gång så skulle det ha blivit så skulle vi ändå bli väldigt glada :)

Ska ut och äta imorn kväll med vänner och kommer då dricka vin. Har ganska ömma bröst (haft i 5 dagar nu, dock inte bröstvårtorna) så tänkte ta ett test imorn bitti för säkerhets skull. Det visar säkert inget även om jag skulle vara gravid, men det känns bättre i sinnet när jag beställer in det där vinet :)

• Hansson88
    LovisaTilda skrev 2017-05-26 12:07:30 följande:

Vi valde att avvakta denna månaden. Vi skyddade oss på äl-dagen men hade oskyddat sex 4 dagar före BIM, så det finns ju trots allt en chans/risk. Vi vill ju ha en till någon gång så skulle det ha blivit så skulle vi ändå bli väldigt glada :)

Ska ut och äta imorn kväll med vänner och kommer då dricka vin. Har ganska ömma bröst (haft i 5 dagar nu, dock inte bröstvårtorna) så tänkte ta ett test imorn bitti för säkerhets skull. Det visar säkert inget även om jag skulle vara gravid, men det känns bättre i sinnet när jag beställer in det där vinet :)

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)
  • FrökenJ90
    LovisaTilda skrev 2017-05-26 12:07:30 följande:

Hansson88 skrev 2017-05-26 12:18:17 följande:

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)

Jag har bim den 1/6 men har ej testat. Tänkte vänta. Har den inte kommit den 2 tänkte jag testa för då tar min sambo examen så hade varit en härlig present ^^ Är dock tveksam på att vi skulle ha lyckats men vi hade sex på äl och några dagar innan. Har inga känningar alls faktiskt. Är på vårt andra försök nu.
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni