• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • orzia1
    Wallstenskan skrev 2017-05-26 20:26:31 följande:

Hej!

Vad tror ni hände med min cykel denna ggn?

De två senaste cyklerna har jag fått stegring/blinkande smiley dag 10-13 och sedan äl/fast smiley dag 14.

Denna ggn började jag testa på dag 10 och är nu på dag 17 utan minsta stegring!!!!

Skall jag fortsätta testa eller försöka förlika mig med att jag på något konstigt sätt missade äl denna cykeln? :(

Faaaaaaaan bf skulle ju vart en Alla Hjärtans Dag onge!!!

Min ägglossning har varit sen typ flera mån i rad. Ngn mån fick jag den på dag 20-25 typ. Så jag hade fortsatt testa
  • Isvattenis
    FrökenJ90 skrev 2017-05-26 12:29:34 följande:
    Hansson88 skrev 2017-05-26 12:18:17 följande:

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)

Jag har bim den 1/6 men har ej testat. Tänkte vänta. Har den inte kommit den 2 tänkte jag testa för då tar min sambo examen så hade varit en härlig present ^^ Är dock tveksam på att vi skulle ha lyckats men vi hade sex på äl och några dagar innan. Har inga känningar alls faktiskt. Är på vårt andra försök nu.
    Tänker också testa den 2/6 då är jag på ÄL+13 .
    vi ska på fest på kvällen.
    Dock visade inte sonens plus förens BIM+2

Lotion flytning, bröstvårtorna är inte ömma längre och jag känner mig irriterad på mannen från o till.
  • LovisaTilda
    Hansson88 skrev 2017-05-26 12:18:17 följande:

Jag har bim den 1 Juni men har inte tänkt att testa. Jag tar det som det kommer. Jag ät ganska säker på att jag inte är gravid. Vi fick till det dagen innan ägglossning men har inga känningar alls. Visserligen hade jag inte det när jag blev gravid med min son heller, så kanske blev det något. Tiden får visa det Det lär ju märkas. Skulle jag mot förmodan inte få min mens innan den 8 Juni så kommer jag att testa då.

Men magkänslan säger att jag inte blev gravid denna gången och då får vi köra på försök nr 3 istället.

Hur känner du?)

Eftersom vi valde att skydda oss under äl-dagen så är nog inte chansen så stor, även om jag känner mig mer redo för en graviditet nu än jag gjorde för 10 dagar sen?! (Konstigt hur hjärnan fungerar).

Jag har väldigt ömma och knöliga bröst, men det verkar ju som att ömma bröstvårtor är det som mest räknas som grav-symptom. Så jag är troligtvis inte gravid. Men vill försöka helhjärtat nästa månad. Ska iaf testa imorn bitti. Visar det inget inväntar jag mensens på ons/Tors.

Håller tummarna för att du blivit gravid!!
  • Wallstenskan
    orzia1 skrev 2017-05-26 21:05:30 följande:

Min ägglossning har varit sen typ flera mån i rad. Ngn mån fick jag den på dag 20-25 typ. Så jag hade fortsatt testa

Okey, jag fortsätter tre dagar till iallafall, hoppas!!!!

Tusen tack för ditt svar!

Vad gör att äl kan rubbas och bli såpass sen en cykel tro?
  • Pasgetti
    Jooosen skrev 2017-05-26 14:26:31 följande:

Okej ni som är med i tråden! Hur prickade ni in äl denna gång? Vi körde några dagar innan äl samt typ 16 timmar innan jag kände äl smärta! Inget efter det tyvärr

Hade sex cd 13 och på kvällen cd 15, fick näst intill positivt äl test natten till cd 16 samt på morgonen samma dag. Sen myste vi till det en gång till cd 17. Är på cd 19 nu så känns som att vi verkligen gjort vårt bästa denna månaden :)
  • royce

Är på ÄL+4 idag och har mensvärk?! What??Har ont i halsen och är frusen också, kan ju bara vara en vanlig förkylning förstås. Men, en vill ju gärna tro att det är tidiga tecken, att ägget kanske fäster eller så, men samtidigt är jag så inställd på att det inte blivit något denna gången heller...
    Vi har provat varannan dag mellan mellan mensens slut och ÄL den här gången. Prickade ÄL och ÄL-2. Så sett till det borde vi ju ha rätt bra odds.
    Vet inte vart jag vill komma med det här inlägget :D Haha, bara ventilera lite antar jag :)

• Jooosen
    royce skrev 2017-05-26 23:08:16 följande:

Är på ÄL+4 idag och har mensvärk?! What??Har ont i halsen och är frusen också, kan ju bara vara en vanlig förkylning förstås. Men, en vill ju gärna tro att det är tidiga tecken, att ägget kanske fäster eller så, men samtidigt är jag så inställd på att det inte blivit något denna gången heller...

Vi har provat varannan dag mellan mellan mensens slut och ÄL den här gången. Prickade ÄL och ÄL-2. Så sett till det borde vi ju ha rätt bra odds.

Vet inte vart jag vill komma med det här inlägget :D Haha, bara ventilera lite antar jag :)

Är oxå på äl+4! Känner efter som fan men känner inget ännu haha...
  • Jooosen
    Pasgetti skrev 2017-05-26 22:55:09 följande:

Hade sex cd 13 och på kvällen cd 15, fick näst intill positivt äl test natten till cd 16 samt på morgonen samma dag. Sen myste vi till det en gång till cd 17. Är på cd 19 nu så känns som att vi verkligen gjort vårt bästa denna månaden :)

Oj låter extremt bra! Håller tummarna!
  • royce
    Jooosen skrev 2017-05-26 23:23:50 följande:
    Är oxå på äl+4! Känner efter som fan men känner inget ännu haha...
    Nej men det är ju antagligen för tidigt att känna något också. Jag reagerade idag på att jag hade mensvärk så tidigt, och sen började jag samla på mig alla symptom jag kunde hitta ;) man vill ju sååå gärna!
  • Jooosen
    royce skrev 2017-05-26 23:28:40 följande:

Nej men det är ju antagligen för tidigt att känna något också. Jag reagerade idag på att jag hade mensvärk så tidigt, och sen började jag samla på mig alla symptom jag kunde hitta ;) man vill ju sååå gärna!

Ja jag antar det! Hur många dagar till mens har du? Jag har bim-4!
Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni