brennaV skrev 2017-05-24 11:39:29 följande:
För mig är det så att äggvitesekret kommer dagarna innan ägglossning. På ägglossningsdagen (tror jag) är flytningen vattnig. Så min gissning är att du hade äl på dag "5"....alternativ dag 6.
Jag har två barn sen innan, födda 2012 och 2013. Tog ut spiralen förra året i april. Blev gravid direkt men missfall i vecka 11/12 som dock upptäckts mkt tidigare. Skrapades i juni. Gravid i oktober igen, upptäckt MA i vecka 8, skrapning igen. Så gravid i februari, på tidigt vul såg man att det var en ofostrig graviditet (v 8) och skrapades 27/3.
Fick påbörja utredning men det visar inget. Blir jag gravid igen ska jag få göra flera ultraljud för att ha koll...
Tack! Vill helst inte testa med stickor för de visade negativt i 10 dagar den månaden när jag sedan blev gravid, så jag litar inte på dem. Men sekretmetoden är ju bara pålitlig när man verkligen lärt sig tolka sin kropp. Dock så hade vi sex varannan dag under hela ägglossningsveckan så jag vet att vi inte har missat chansen.
Vad trist att höra om dina missfall. Hoppas verkligen att det tar sig denna gången och att vi båda plussar nästa vecka!