• brennaV

För oss med BIM 1-5 juni

Så kom mensen 4 dagar för tidigt i maj. Det gör att jag nu har ny BIM någon gång mellan den 1-5 juni. Ska vi följas åt?

Detta blir vårt 2 försök efter en ofostrig graviditet i slutet på mars. Innan den ofostriga graviditeten har vi haft 2 ma (ett i november och ett i juni). Så försök till nummer 3 har varit lättare sagt än gjort. Har två barn sen innan, med samma man =)

• Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni
  • Linluva3
    orzia1 skrev 2017-05-26 11:39:26 följande:

Enligt min gyn dr så kan man få positivt på ägglossning testen flera ggr i mån, dock inte så vanligt. Oftast är det att ägget inte släpper, så blir det ett nytt försök. Men har man redan lossat ett ägg så ska man inte kunna få plus fler ggr.

Tack för ditt svar! Då kanske det var så då :) synd då vi hade sex dagen innan min ÄL, för när det visade positivt ett par dagar senare så var mannen bortrest...
  • Jooosen

Okej ni som är med i tråden! Hur prickade ni in äl denna gång? Vi körde några dagar innan äl samt typ 16 timmar innan jag kände äl smärta! Inget efter det tyvärr

• Emmie79
    Jooosen skrev 2017-05-26 14:26:31 följande:

Okej ni som är med i tråden! Hur prickade ni in äl denna gång? Vi körde några dagar innan äl samt typ 16 timmar innan jag kände äl smärta! Inget efter det tyvärr

Vi hade sex varannan dag under hela ägglossningsveckan, dvs alla dagar som jag hade vattnigt eller äggviteaktigt sekret, dag 11, 13 och 15 i cykeln. Tycker att det borde räcka. Det var i alla fall min gynekologs rekommendation.
  • Linluva3
    Emmie79 skrev 2017-05-26 14:35:19 följande:

Vi hade sex varannan dag under hela ägglossningsveckan, dvs alla dagar som jag hade vattnigt eller äggviteaktigt sekret, dag 11, 13 och 15 i cykeln. Tycker att det borde räcka. Det var i alla fall min gynekologs rekommendation.

Jag skulle nog göra som dig!

Men då jag ätit minipiller utan mens under den perioden (ca 6 år säkert) och slutade för 2 månader sedan så vet jag inte när min äl är än
  • brennaV

Hade sex på onsdagen och torsdagen. På torsdagen fick jag glad fast gubbe och streck lika starkt som kontrollstrecket. Så två dagar innan och dagen innan

Jooosen skrev 2017-05-26 14:26:31 följande:

• orzia1

Alltså är så förvirrad just nu. Fick starkt på ägglossning test på typ dag 8-10. Testa med ägglossning test ef det som blev svagare. Typ två om dan. I förrigår fick jag superstarkt på de, tänkte kanske ägget int släppt förra gången. Imorse mådde jag illa o kräktes. (Brukar lida av extremt illamående vid graviditet) Tog ett ägglossning test o ett graviditet test. Slängde sen kisset tyvärr då jag inte fick ngt streck direkt. Ca 5 min efter så kolla jag igen. Och fick detta .. Ägglossning test är rosa o det gröna graviditet test...

Testa igen senare. Och då var det svagare men ändå streck. Har inte bim förrän om 10 dagar.

Ska ta cb test imorgon. Och har drabbats av många tidiga mf, så jag vågar inte lita på något test än

• brennaV

Tydligt plus! Grattis och nu håller vi tummarna

orzia1 skrev 2017-05-26 15:37:59 följande:

Alltså är så förvirrad just nu. Fick starkt på ägglossning test på typ dag 8-10. Testa med ägglossning test ef det som blev svagare. Typ två om dan. I förrigår fick jag superstarkt på de, tänkte kanske ägget int släppt förra gången. Imorse mådde jag illa o kräktes. (Brukar lida av extremt illamående vid graviditet) Tog ett ägglossning test o ett graviditet test. Slängde sen kisset tyvärr då jag inte fick ngt streck direkt. Ca 5 min efter så kolla jag igen. Och fick detta .. Ägglossning test är rosa o det gröna graviditet test...

Testa igen senare. Och då var det svagare men ändå streck. Har inte bim förrän om 10 dagar.

Ska ta cb test imorgon. Och har drabbats av många tidiga mf, så jag vågar inte lita på något test än

• brennaV

Just ja- om du hade äl för 8-10 dagar sen så kan det ju verkligen vara ett plus nu!

orzia1 skrev 2017-05-26 15:37:59 följande:

• orzia1
    brennaV skrev 2017-05-26 16:07:11 följande:

Tydligt plus! Grattis och nu håller vi tummarna

Tack.. Ja jag måste haft ägglossning tidigt. Ska som sagt ta digitalt om någon dag. Och fler test imorgon
  • Wallstenskan

Hej!

Vad tror ni hände med min cykel denna ggn?

De två senaste cyklerna har jag fått stegring/blinkande smiley dag 10-13 och sedan äl/fast smiley dag 14.

Denna ggn började jag testa på dag 10 och är nu på dag 17 utan minsta stegring!!!!

Skall jag fortsätta testa eller försöka förlika mig med att jag på något konstigt sätt missade äl denna cykeln? :(

Faaaaaaaan bf skulle ju vart en Alla Hjärtans Dag onge!!!

Svar på tråden För oss med BIM 1-5 juni