• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Sofiamy
    oONinniOo skrev 2017-06-18 08:02:27 följande:

Är ganska säker på att mensen kommer inom några dagar. Tempen droppade i morse och jag har menskänningar..

Tog du tempen på samma tid som vanligt, sovit dåligt? eller implantationsdip? menskänningar KAN ju även vara livmodern som jobbar.... jag håller mitt hopp uppe för dig tills du skriver att tant röd har kommit! styrkekram!!!!!
  • Syndrom
    heymary skrev 2017-06-18 07:58:49 följande:

Jag förstår :) jag har fått negativt på allt än så länge så det känns ingen idé att testa igen förrän efter bim, dvs imorgon, om den inte dyker upp. Men så jäkla skumt alltså. Vaknade idag nu med hemsk värk, övertygad om att den NU åtminstone hade kommit men nej.

Kom ditt plus då den femte dagen med värk? När har du bim denna gång med tanke på att din värk kommit nu? :)

Nej jag testade inte förrän 8:e dagen, hur jag nu kunde hålla mig :O Testade en fredag för jag skulle på fest dagen efter. Nu har jag blivit halvt testgalen ist.

Min cykel har alltid varierat, har troligtvis bim idag eller imorgon, kände av ägglossningen denna gången så det bör stämma.

I juli kan vi inte köra igen för min sambo jobbar borta. Då är det bara 1 eller max 2 försök innan sonen är 1 år och 9 månader så är lite stressad över min SGI till på köpet. Ganska världsliga problem visserligen. Försökt sen dec men kände av ägglossning först i maj så vet inte hur många försök.

Men mensvärk kan betyda bebis, håller tummarna för dig ^_^
  • oONinniOo
    Sofiamy skrev 2017-06-18 09:03:12 följande:
    Tog du tempen på samma tid som vanligt, sovit dåligt? eller implantationsdip? menskänningar KAN ju även vara livmodern som jobbar.... jag håller mitt hopp uppe för dig tills du skriver att tant röd har kommit! styrkekram!!!!!
    Sov riktigt dåligt i natt, så det kan påverka lite. Men det är ingen ovanlighet att jag sover såhär dåligt och det brukar inte påverka såpass. Har tidigare haft mol den här månaden och det har känts helt annorlunda. Inget är ju i och för sig över innan mensen kommer. Men jag ställer in mig på mens, så kan jag bara bli positivt överraskad.
  • regndroppe

Jag har bim imorgon eller på tisdag. Testade negativt idag. Men nu tänker jag om jag är en sk låghormonare? Vid min förra graviditet hade jag äl runt 20 mars och testade inte positivt förrän 23 april. Jag hade testat innan men det var negativt. Har ni tankar/ erfarenhet av det?

(Den graviditeten var för några år sen, och resulterade i bebis)

• Ulrika34

Hur lång lutealfas har ni? Dvs mellan ägglossningen och nästa mens? Jag har mellan 10-12 dagar, hade 15 dagar förr om åren.

• Ulrika34

Hur lång lutealfas har ni? Dvs mellan ägglossningen och nästa mens? Jag har mellan 10-12 dagar, hade 15 dagar förr om åren.

• oONinniOo
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 14:06:13 följande:

Tidigare har jag alltid haft 14-15 dagar, numer verkar jag ha ungefär 12 dagar.
  • heymary

När typ alla test säger att de ger 98% tillförlitliga resultat så tidigt som 4 dagar innan bim så lär det ju knappast bli nåt om man får negativt dagen innan bim?

• regndroppe
    heymary skrev 2017-06-18 14:30:29 följande:

När typ alla test säger att de ger 98% tillförlitliga resultat så tidigt som 4 dagar innan bim så lär det ju knappast bli nåt om man får negativt dagen innan bim?

Klart det kan! Att testa på bim-dagen är bättre. Allra helst ska man vänta några dagar till. Från bim dubblas hormonerna varannan dag (eller något sånt) så från då är det mycket större chans att få plus. Om man nu är gravid vill säga.

Se har jag fattat det så, som att man _kan_ testa fyra dagar innan, men det funkar bara för ca 65%. Från bim-dagen ska de vara 98% säkra. (Så står det på apotekets egna iaf)
  • Milou3
    oONinniOo skrev 2017-06-18 14:27:53 följande:

Tidigare har jag alltid haft 14-15 dagar, numer verkar jag ha ungefär 12 dagar.

14-15 men jag smörjer med progesterall!
Svar på tråden BIM Juni 2017