• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • heymary
    regndroppe skrev 2017-06-18 14:55:09 följande:

Klart det kan! Att testa på bim-dagen är bättre. Allra helst ska man vänta några dagar till. Från bim dubblas hormonerna varannan dag (eller något sånt) så från då är det mycket större chans att få plus. Om man nu är gravid vill säga.

Se har jag fattat det så, som att man _kan_ testa fyra dagar innan, men det funkar bara för ca 65%. Från bim-dagen ska de vara 98% säkra. (Så står det på apotekets egna iaf)

Ah okej, så kanske det är! Man vill liksom bara veta om det är något eller inte, sjukt jobbigt att inte veta. Men vet du om hcg stiger ännu mer just vid bim och framåt jämfört med tiden innan dess? För jag har läst att de dubblas varannan/var tredje dag från start. Men könns ju som att det borde öka snabbare ju längre tiden går, jag vet inte.

Mensvärk i tre dagar nu som sagt, idag var första gången som det kom en, ursäkta, liiiiite brunaktig (tror jag) flytning typ, men inget mer. Väntar ju mens imorgon så det blir kanske nåt, men kroppen beter sig jäkligt mysko just nu.

Vad känner ni andra? :)
  • Dropdeadgorgeous
    heymary skrev 2017-06-18 17:52:45 följande:

Ah okej, så kanske det är! Man vill liksom bara veta om det är något eller inte, sjukt jobbigt att inte veta. Men vet du om hcg stiger ännu mer just vid bim och framåt jämfört med tiden innan dess? För jag har läst att de dubblas varannan/var tredje dag från start. Men könns ju som att det borde öka snabbare ju längre tiden går, jag vet inte.

Mensvärk i tre dagar nu som sagt, idag var första gången som det kom en, ursäkta, liiiiite brunaktig (tror jag) flytning typ, men inget mer. Väntar ju mens imorgon så det blir kanske nåt, men kroppen beter sig jäkligt mysko just nu.

Vad känner ni andra? :)

Inga symptom här alls annat än lite halsbränna men den kan lika gärna bero på lite sömn och fet mat. Brukar hända. Har bim den 25 känns som en evigheeeeeeet.
  • Milou3

Känner absolut ingenting. Bim om 3 dagar. Visserligen har jag åkt på en megaförkylning här så den står liksom i centrum för ev symptom :) hoppas bara inte mensen blir sen om den nu måste komma för nästa äl kommer ske så underbart på vår spanienresa :)

• Dropdeadgorgeous
    Milou3 skrev 2017-06-18 18:32:06 följande:

Känner absolut ingenting. Bim om 3 dagar. Visserligen har jag åkt på en megaförkylning här så den står liksom i centrum för ev symptom :) hoppas bara inte mensen blir sen om den nu måste komma för nästa äl kommer ske så underbart på vår spanienresa :)

Härlig histora det skulle kunna bli att kunna säga att barnet blev till på vår spanienresa :) När har du tänkt testa dig?
  • Milou3
    Dropdeadgorgeous skrev 2017-06-18 18:38:39 följande:

Härlig histora det skulle kunna bli att kunna säga att barnet blev till på vår spanienresa :) När har du tänkt testa dig?

Jag kommer inte testa alls. Har bestämt mig att låta dagarna gå bara. Har inte mensen dykt upp förrän nu på fredag så köper jag ett test! Hade jag haft hemma hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa :)

Men mensen kommer. Är 100% säker på det tyvärr :(
  • Ulrika34
    Milou3 skrev 2017-06-18 16:10:52 följande:
    14-15 men jag smörjer med progesterall!
    får du det utskrivet eller köper man det själv?
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 18:57:40 följande:

får du det utskrivet eller köper man det själv?

Beställer från nätet. Hade också 14-15 i lutealfas för flera år sedan men efter uttag av hormonspiralen och säkert pga äldre nu ( 40 år) så blev lutealfasen 10-11 dagar. Nu när jag använder krämen är den åter på 14-15 dagar!
  • Ulrika34

Satt och läste lite statistik idag, visserligen säger  sidor på nätet olika men usch vad deprimerande läsning. Jag som är 34 år har ca 20 % chans att ägget blir befruktat om en spermie lyckas pricka... och då ska man även lyckas pricka ägglossningen....

• Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:01:26 följande:

Satt och läste lite statistik idag, visserligen säger  sidor på nätet olika men usch vad deprimerande läsning. Jag som är 34 år har ca 20 % chans att ägget blir befruktat om en spermie lyckas pricka... och då ska man även lyckas pricka ägglossningen....

Strunta i statistiken! Jag har ju endast 5% som fyrtio men känner ett par stycken som kämpat i flera månader runt både 29 och 35 och vips när de fyller 40 gick det på en gång. Jag själv var mer fertil vid 35 än när jag var 22 år.

Men visst blir det svårare ju äldre man blir generellt.
  • Ulrika34
    Milou3 skrev 2017-06-18 19:00:42 följande:
    Beställer från nätet. Hade också 14-15 i lutealfas för flera år sedan men efter uttag av hormonspiralen och säkert pga äldre nu ( 40 år) så blev lutealfasen 10-11 dagar. Nu när jag använder krämen är den åter på 14-15 dagar!
    Jag var ju hos gyn förra veckan pga att jag får spottings 6 dagar före mens. kan det hjälpa mot det tro? progesteral är det detsamma som gulkroppshormonet ?
Svar på tråden BIM Juni 2017