• Miniiipaj

BIM Juni 2017

Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)

Nån mer? :D

• Svar på tråden BIM Juni 2017
  • Ulrika34
    Milou3 skrev 2017-06-18 19:05:41 följande:
    Strunta i statistiken! Jag har ju endast 5% som fyrtio men känner ett par stycken som kämpat i flera månader runt både 29 och 35 och vips när de fyller 40 gick det på en gång. Jag själv var mer fertil vid 35 än när jag var 22 år.

Men visst blir det svårare ju äldre man blir generellt.
    Har du barn sen innan?

Jag fick mina 4 barn under mellan 20-29 år, man knäppte bara med fingrarna så blev man på tjocken. Jag va så nervös att något var knas men efter mitt gyn besök förra veckan känns det bättre, dock så stör mina spottings mig men hon mena på att mitt gulkroppshormon kund ligga lite lågt men att det va inget som skulle störa funktionen att bli gravid...
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:11:17 följande:

Jag var ju hos gyn förra veckan pga att jag får spottings 6 dagar före mens. kan det hjälpa mot det tro? progesteral är det detsamma som gulkroppshormonet ?

Googla! Det står massor på nätet. Vet faktiskt inte om det kan hjälpa men har för mig att det kan det.

Progesteronbrist är rätt vanligt efter 35 läste jag. Har inte testat själv om jag har det men varit rökare i flera år och då är det ännu mer vanligt med progesteronbrist tydligen.
  • Jossilito
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 01:22:09 följande:

Jätte bra bild! Där måste det varit på Max!

Ja ja tror de! vi körde på iaf ;D
  • Milou3
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:16:55 följande:

Har du barn sen innan?

Jag fick mina 4 barn under mellan 20-29 år, man knäppte bara med fingrarna så blev man på tjocken. Jag va så nervös att något var knas men efter mitt gyn besök förra veckan känns det bättre, dock så stör mina spottings mig men hon mena på att mitt gulkroppshormon kund ligga lite lågt men att det va inget som skulle störa funktionen att bli gravid...

Ja jag har 2 barn som jag fick vid 29 och 31.

Blev till på första försöket. Inte alls lika lätt nu direkt ...
  • Hoppas på plus

Jag har bim 20 juni och jag har inga gravitetsyntomer än forutom stickningar och sammandragningar för en vecka sen, dvs några dagar efter ägglossningen. Inga illamående, svullen mage eller något annat. Ibland har jag lite ont i magen men det känns som mensvärk. Ohhhh, allting känns så tråkigt. Kan inte tänka på något annat än på graviditet. Känner mig så trött. Bli jag inte gravid denna månad kommer jag bli väldigt besviken.

Jag mår inte bra alls. ????????

• Patronsaint

Har haft mensvärk sedan dagen efter ÄL. Fick mens exakt på dagen då den var beräknad men bara i 2 dagar. Har idag BIM och har nu fått spotting och rikligare flytningar. Någon annan som haft så? Någon som vet vad spottingen kan bero på?

• Ulrika34
    Patronsaint skrev 2017-06-18 21:30:05 följande:

Har haft mensvärk sedan dagen efter ÄL. Fick mens exakt på dagen då den var beräknad men bara i 2 dagar. Har idag BIM och har nu fått spotting och rikligare flytningar. Någon annan som haft så? Någon som vet vad spottingen kan bero på?

har du testat dig för graviditet nu i efterhand?
  • Patronsaint

Nä inte provat. Var helt säker på mens. Meen har nog ett testa tidigt test liggande. Så kanske värt att prova i morgon

• Mariiieee
    Ulrika34 skrev 2017-06-18 19:01:26 följande:

Satt och läste lite statistik idag, visserligen säger  sidor på nätet olika men usch vad deprimerande läsning. Jag som är 34 år har ca 20 % chans att ägget blir befruktat om en spermie lyckas pricka... och då ska man även lyckas pricka ägglossningen....

Häng inte läpp <3 Jag är nyss fyllda 34år och är gravid. Plussade för en vecka sedan.

Känner mig lika fertil som om jag vore 20år!
  • Ulrika34
    Mariiieee skrev 2017-06-18 22:58:05 följande:

Häng inte läpp <3 Jag är nyss fyllda 34år och är gravid. Plussade för en vecka sedan.

Känner mig lika fertil som om jag vore 20år!

ja jag hoppas så innerligt att det ska hända mig också stort grattis till din gradivitet set första eller har du små sen innan. ?
Svar på tråden BIM Juni 2017