• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:25:47 följande:
    Jag använder mig av en app och för in datum för ägglossning och osv, så den räknar ut bim efter vad mina cyklar brukar vara. Normalt ca 14 dagar efter ägglossning i ditt fall blir det nog äggplocket och 14 dagar fram som räknas som bim

Eftersom jag gör en fet i stimulerad cykel så ska jag inte ta Lutinus denna gången. Så jag hoppas mina känningar verkligen är positiva tecken :) och inte inbillning eller för tidig mens som är på väg.
    Om man räknar med äggplocket och 14 dagar framåt så borde jag ha BIM i dag. Känner av lite mensvärk och tror faktiskt det är mens på gång, men hoppas så klart att det inte är så ... Mitt testdatum är exakt två veckor efter återföringen (4.12). Jag undrar varför det är så. Är 14 dagar det ultimata dagen för ett tydligt plus/minusstreck eller? Skrattande
  • fian1982
    lyckobubblor skrev 2017-11-28 19:32:09 följande:

Är oxå på första, återföring i söndags och och testdag den 12/12. Lycka till på torsdag! Kraaaam

Åh, så spännande! Håller alla tummar jag har!! Lite nyfiken på vilken klinik eftersom testdagen verkar skilja? Kramis!
  • Percafluviatilis

Var på första vul idag. Är på cykeldag 7 och hon kunde se tre stora äggblåsor och två små. Känns väldigt lite :( hon sa att det ideala är 8-15 stora men att jag ju har nedsatt äggreserv. Vi ska öka dosen gonal f från 225 ie till 300 ie from ikväll och hoppas det tillkommer något samt att de små växer på sig. Vad säger ni andra här om detta? Bör jag oroa mig? :/

• zuces
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:09:25 följande:

Var på första vul idag. Är på cykeldag 7 och hon kunde se tre stora äggblåsor och två små. Känns väldigt lite :( hon sa att det ideala är 8-15 stora men att jag ju har nedsatt äggreserv. Vi ska öka dosen gonal f från 225 ie till 300 ie from ikväll och hoppas det tillkommer något samt att de små växer på sig. Vad säger ni andra här om detta? Bör jag oroa mig? :/

Det är ju inte många men du är ung, och även om det blir 3 ägg så kanske det är toppenägg? Tillsammans med bra sperma så behöver du inte vara orolig nej. Köpte ni ivf paket eller ett försök?
  • fian1982
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:09:25 följande:

Förstår att du är orolig men det borde inte vara någon fara <3 Jag har också lågt AMH o hade bara 3 blåsor dag 7 efter att ha tagit 250 ie men 8 st efter doshöjning (300ie) varav 4 blev befruktade så det kommer gå bra <3 När är ditt nästa VUL? Kramis
  • Percafluviatilis
    zuces skrev 2017-11-29 12:36:13 följande:

Det är ju inte många men du är ung, och även om det blir 3 ägg så kanske det är toppenägg? Tillsammans med bra sperma så behöver du inte vara orolig nej. Köpte ni ivf paket eller ett försök?

Vi fick inte köpa paket pga mitt amh så vi gör ett betalförsök medan vi väntar på Sahlgrenska. Önskar så att något av dem innehåller ett bra ägg :(
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 12:45:35 följande:

Förstår att du är orolig men det borde inte vara någon fara <3 Jag har också lågt AMH o hade bara 3 blåsor dag 7 efter att ha tagit 250 ie men 8 st efter doshöjning (300ie) varav 4 blev befruktade så det kommer gå bra <3 När är ditt nästa VUL? Kramis

Tack för dina lugnande ord. Hur lågt är ditt amh?
  • fian1982
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 12:56:06 följande:

Tack för dina lugnande ord. Hur lågt är ditt amh?

De har inte sagt någon siffra högt men tyckte mig se 2,0 på ett papper... Och ditt?
  • Percafluviatilis
    fian1982 skrev 2017-11-29 14:24:27 följande:

De har inte sagt någon siffra högt men tyckte mig se 2,0 på ett papper... Och ditt?

Mitt har varit 0,9 och senast 0,5 :/
  • BinniBoo
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:29:33 följande:

Jag har testdag den 9 dec och bim 4/5 dec. Gjorde FET i stimulerad cykel den 25 nov. Jag kommer inte kunna hålla mig till testdag. bestämde mig i går att jag kommer testa mig ungefär varje dag med start från i morgon (rd 6). Tror det kommer kännas bättre för mig att veta än att jag ändå går unt och funderar på det hela tiden. Hoppas hoppas att vi båda får ett positivt utslag snart :)

Vilka tester använder du?

Då är vi rätt nära varandra. Gjorde insättning den 23e.

Jag använde clearblues tidiga graviditetstest igår. Sen beställde jag nya tidiga graviditetstest från billiga-tester som förhoppningsvis kommit idag så jag kan testa i morgon :)

Sen har jag tester till min clearblue fertilitetsmonitor oxå. Så jag har bunkrat upp :) vad kör du själv med?

Har du några symptom? Jag har typ alla tecken känns det som.. speciellt tuttarna känns som dom ska explodera. Det har alltid känt så tidigt när jag varit gravid. Tuttarna växer direkt haha
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017