• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-29 06:25:47 följande:
    Jag använder mig av en app och för in datum för ägglossning och osv, så den räknar ut bim efter vad mina cyklar brukar vara. Normalt ca 14 dagar efter ägglossning i ditt fall blir det nog äggplocket och 14 dagar fram som räknas som bim

Eftersom jag gör en fet i stimulerad cykel så ska jag inte ta Lutinus denna gången. Så jag hoppas mina känningar verkligen är positiva tecken :) och inte inbillning eller för tidig mens som är på väg.
    Aha, ja så borde det ju vara ja. Då har jag BIM enligt ÄP den 5/12, BIM enligt app den 8/12 (då jag ändå planerat testa) och testdag den 12/12.
    Drömmer
  • lyckobubblor
    fian1982 skrev 2017-11-29 08:39:12 följande:
    Åh, så spännande! Håller alla tummar jag har!! Lite nyfiken på vilken klinik eftersom testdagen verkar skilja? Kramis!
    Vi går på Sophiahemmet i Sthlm, ni då? {#emotions_dlg.flower}
  • lyckobubblor

Har testat att få ihop en lista nu, har säkert missat flera av er eller missuppfattat hur ni ligger. Försökte kolla igenom men det gick nog lite snabbt, men uppdatera gärna listan så har vi lite koll... Kraaaam

• lyckobubblor

- Väntrummet:

*zuces

*Linsi

*frikenfröken

*Mariana79

*Västerås

*MollyB

*Ellencassandra

*fian1982, återföring 30/11

- Sprayar:

- Sprutar:

*Percafluviatilis

- Ruvar:

*FlatEric, TD 4/12

*BinniBoo, TD 8/12

*Waldesten16, TD 9/12

*Lyckobubblor, TD 12/12 kommer testa 8/12

*FiaSthlm, TD 12/12

*Mabe, TD ??

- Gravid

* Pigall

* Emsoff

*HeyOrange

*soofa

• fian1982
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 14:49:44 följande:

Mitt har varit 0,9 och senast 0,5 :/

Ok, men känns ändå hoppfullt med äggen tycker jag :) Håller tummarna hårt på fredag! Kram
  • fian1982
    lyckobubblor skrev 2017-11-29 16:05:22 följande:

Vi går på Sophiahemmet i Sthlm, ni då?

Ok, vi går på RMC i Malmö. Nån mer som går där?!
  • Percafluviatilis

Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

• zuces
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 21:09:54 följande:

Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

Kan du inte be om att få göra det hos en annan läkare? Ring dit imorgon!
  • waldesten16
    FlatEric skrev 2017-11-29 08:10:33 följande:
    Om man räknar med äggplocket och 14 dagar framåt så borde jag ha BIM i dag. Känner av lite mensvärk och tror faktiskt det är mens på gång, men hoppas så klart att det inte är så ... Mitt testdatum är exakt två veckor efter återföringen (4.12). Jag undrar varför det är så. Är 14 dagar det ultimata dagen för ett tydligt plus/minusstreck eller? Skrattande
    vad jag har hört så är testdagen lite efter bim för att det kan ske att man får falskt positivt på stickan, kemisk graviditet. Så man ska slippa bli så besviken plus att en del är låg hormonare så det tar någon extra dag innan det ger utslag på stickan. Men är inte helt hundra på varför. Verkar också vara att olika kliniker har olika testdatum efter återföringen. Jag hade testdag 16/17 dagar efter min första återföring.

Hur känns det idag? Håller sig mensen fortfarande borta? Hoppas hoppas
  • waldesten16
    lyckobubblor skrev 2017-11-29 16:04:37 följande:
    Aha, ja så borde det ju vara ja. Då har jag BIM enligt ÄP den 5/12, BIM enligt app den 8/12 (då jag ändå planerat testa) och testdag den 12/12.
    Drömmer
    Jag testade mig i morse på ruvardag 6 men det var negativt. vet att det är väldigt tidigt så är inte deppig över det, Men känner att det lugnar mig att testa istället för att gå runt och tänka på det. Läste att det var på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017