• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • lyckobubblor
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:57:59 följande:
    Jag testade mig i morse på ruvardag 6 men det var negativt. vet att det är väldigt tidigt så är inte deppig över det, Men känner att det lugnar mig att testa istället för att gå runt och tänka på det. Läste att det var på ruvardag 6 som det börjar utsöndras hcg.
    Ja, då är det nog för tidigt bara och hoppet lever lika starkt som innan! Hjärta

Kanske man vågar testa på tisdag då, då är jag på rd9 och det är två veckor efter ÄL. Så det kanske blir då, eller åtminstone nästa fredag innan julfesten med jobbet. rd12.
  • lyckobubblor
    Percafluviatilis skrev 2017-11-29 21:09:54 följande:

Är lite orolig nu. Är med i en facebook-grupp där det går rykten om en läkare på den kliniken jag går på. Att hon är otrevlig och slarvat, missat äggblåsor och tidigarelagt äggplock trots att äggen ej varit mogna osv. Hon ska göra mitt andra vul på fredag. Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

Ja, du borde ju kunna få träffa en annan läkare om du vill det. Oavsett om det är grundade rykten eller inte ska man ju känna sig trygg i den här processen framför allt. Man är ju så utsatt känslomässigt ändå så det är ju det sista man ska behöva oroa sig över.
  • fian1982

Lämnar tråden då vår klinik ringde imorse o meddelade att samtliga embryon stannat upp och att det därför inte blir någon återföring (det var planerat nu i eftermiddag 15.45)... Så himla lessen, men Hoppas det går vägen för er andra. Lycka till, Kram!

• Hey.orange
    fian1982 skrev 2017-11-30 13:00:42 följande:

Lämnar tråden då vår klinik ringde imorse o meddelade att samtliga embryon stannat upp och att det därför inte blir någon återföring (det var planerat nu i eftermiddag 15.45)... Så himla lessen, men Hoppas det går vägen för er andra. Lycka till, Kram!

Tråkigt att höra, kram
  • FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-11-30 06:55:27 följande:

vad jag har hört så är testdagen lite efter bim för att det kan ske att man får falskt positivt på stickan, kemisk graviditet. Så man ska slippa bli så besviken plus att en del är låg hormonare så det tar någon extra dag innan det ger utslag på stickan. Men är inte helt hundra på varför. Verkar också vara att olika kliniker har olika testdatum efter återföringen. Jag hade testdag 16/17 dagar efter min första återföring.

Hur känns det idag? Håller sig mensen fortfarande borta? Hoppas hoppas

Ingen mens i sikte! Men det känns fortfarande så som det brukar göra innan mens :( Lite uppsvälld och lite värk ibland. Känner mig inte alls gravid. Men försöker så klart ändå hålla hoppet uppe!
  • authentic

Inne på ruvardag 4 nu med en FET blasto som sattes in 26/11. Känner inte ett dugg och har till och med glömt bort att jag ruvar. Det kan ju inte alls vara något positivt tänker jag nu. Jag minns inte alls hur de kändes sist jag blev gravid på vår blasto men borde man inte känna något iaf. 

Försökte lugna mig själv med att googla reda på ett schema för utvecklingen där jag läste att blaston inte ens hunnit sätta sig fast helt. 

Det är så otroligt tärande allt med ivf.

• BinniBoo

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt.

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • waldesten16
    BinniBoo skrev 2017-12-01 02:27:45 följande:

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt.

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

Grattis till dig ! :) Måste kännas underbart. Lägg gärna upp bild om du tar ett test nu på morgonen med. Åter igen stort grattis, vilken lycka du måste känna:)
  • lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-11-30 19:12:46 följande:
    Ingen mens i sikte! Men det känns fortfarande så som det brukar göra innan mens :( Lite uppsvälld och lite värk ibland. Känner mig inte alls gravid. Men försöker så klart ändå hålla hoppet uppe!
    Härligt att den håller sig borta, hoppas det fortsätter så hela vägen Hjärta
  • lyckobubblor
    fian1982 skrev 2017-11-30 13:00:42 följande:

Åh, vad tråkigt! Många varma kramar till er Hjärta
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017