• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • lyckobubblor
    BinniBoo skrev 2017-12-01 02:27:45 följande:

Mina test kom inte med posten igår som dom skulle och jag jobbar kväll så tänkte först vänta tills att testa i morgon då morgonurin är det bästa. Men kunde inte hålla mig så tog ett för en timme sen och denna gång var det definitivt inget spökstreck. Inte jättetydligt ännu men tydligare än förra testet. Försökte ta bild men det är inte det lättaste när det inte är så starkt än men en blev hyfsad. Jag har varit rätt säker på att det tagit sig i några dagar nu. Mina tuttar blir extremt tunga och känns som tickande bomber nästan direkt jag blir gravid och så här det känts även denna gång. Men ropar ändå inte Hej än förrän det är riktigt tydligt.

Kollade även upp när jag testade positivt förra IVF och det var RD 9 med clearblue digital. Så borde bli starkare och starkare nu då jag är på RD 8 nu (fredag)

Grattis! Vilka härliga nyheter, har du testat nu på morgonen också? HjärtaSolig
  • FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 07:19:03 följande:

Härligt att den håller sig borta, hoppas det fortsätter så hela vägen

Jaha. Nu kom det lite blod ???? Mensvärk också. Jäkla skit.
  • lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-12-01 12:05:34 följande:

Jaha. Nu kom det lite blod ???? Mensvärk också. Jäkla skit.

Nej!! Men det kunde ju komma någon blödning oxå så det kanske finns hopp kvar? Har du testat nåt? Kraaaaam
  • BinniBoo

Tack alla. Tar dock inte ut någonting än förrän det är riktigt 100 säkert.

Tog ett test i morse och det såg typ likadant ut.

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • lyckobubblor
    authentic skrev 2017-11-30 20:17:16 följande:

Inne på ruvardag 4 nu med en FET blasto som sattes in 26/11. Känner inte ett dugg och har till och med glömt bort att jag ruvar. Det kan ju inte alls vara något positivt tänker jag nu. Jag minns inte alls hur de kändes sist jag blev gravid på vår blasto men borde man inte känna något iaf. 

Försökte lugna mig själv med att googla reda på ett schema för utvecklingen där jag läste att blaston inte ens hunnit sätta sig fast helt. 

Det är så otroligt tärande allt med ivf.

Ja, det är verkligen tärande allt det här. Man hinner ju tänka så mycket under all väntan. Själv känner jag massor men det kan ju lika gärna vara pga lutinusen så det säger ju egentligen ingenting.
  • lyckobubblor

Fick brev från Sophiahemmet idag, tre små rackare i frysen har vi. En som de frös på dag fem och två som de frös på dag sex. Jätteroligt, känns som ett riktigt bra första försök. Hoppas på ett plus nästa helg nu bara... ;)

• FlatEric
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 12:34:33 följande:
    Nej!! Men det kunde ju komma någon blödning oxå så det kanske finns hopp kvar? Har du testat nåt? Kraaaaam
    Nej jag har inte testat än. Har testdag på måndag. Jag vet att man kan blöda fastän man är gravid, men jag har mensvärk och det känns precis som en vanlig mens Gråter

Som tur är har vi två i frysen, men tror knappast vi hinner lägga in nåt av dem nu innan jul. Snyft. Jag trodde verkligen det skulle funka. Känner mig jättebesviken. 

Hur är det med dig? 
  • authentic
    lyckobubblor skrev 2017-12-01 14:01:35 följande:

Fick brev från Sophiahemmet idag, tre små rackare i frysen har vi. En som de frös på dag fem och två som de frös på dag sex. Jätteroligt, känns som ett riktigt bra första försök. Hoppas på ett plus nästa helg nu bara... ;)

Åhh vad roligt, verkligen grattis! Håller tummarna för att det är syskonen som ligger i frysen ;)
  • Västerås

Följer er härinne

Vi får försöka ny ivf i slutet av januari tills dess ska vi vila och ställa oss i adoptionskö????

• waldesten16
    FlatEric skrev 2017-12-01 15:19:52 följande:

Nej jag har inte testat än. Har testdag på måndag. Jag vet att man kan blöda fastän man är gravid, men jag har mensvärk och det känns precis som en vanlig mens 

Som tur är har vi två i frysen, men tror knappast vi hinner lägga in nåt av dem nu innan jul. Snyft. Jag trodde verkligen det skulle funka. Känner mig jättebesviken. 

Hur är det med dig? 

Åh tråkigt att höra. Fortsätter dock att hålla tummarna för dig fram till din testdag skönt att veta att du har i frysen så du inte behöver göra om hela processen. Kram
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017