• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • waldesten16

Hade testat i går på morgonen och fick en nästan obefintlig nyans av ett streck, positivt ?? Funderade över dagen och kom på att man kan använda och testa med ägglossningstest för att mäta hcg (de ska vara ännu mer känsliga). När jag kom hem från jobbet testade jag med ägglossningstest och vanligt. Starkt streck på ägglossning och en nyans till streck på gravte st. Vad ska man tro ? Igår var ruvardag 7 med blasto.

• authentic
    waldesten16 skrev 2017-12-02 09:06:19 följande:

Hade testat i går på morgonen och fick en nästan obefintlig nyans av ett streck, positivt ?? Funderade över dagen och kom på att man kan använda och testa med ägglossningstest för att mäta hcg (de ska vara ännu mer känsliga). När jag kom hem från jobbet testade jag med ägglossningstest och vanligt. Starkt streck på ägglossning och en nyans till streck på gravte st. Vad ska man tro ? Igår var ruvardag 7 med blasto.

Jag kan ingenting om detta men du har ju abosolut ett svagt graviditetsstreck :D känns ju extremt lovande! Eftersom jag är en dag efter dig så var jag tvungen att testa med ett ägglossningstest jag med, två fina streck nu på morgonen. Har inget graviditetstest till övers riktigt så det får vänta. 
  • waldesten16
    authentic skrev 2017-12-02 09:34:43 följande:

Jag kan ingenting om detta men du har ju abosolut ett svagt graviditetsstreck :D känns ju extremt lovande! Eftersom jag är en dag efter dig så var jag tvungen att testa med ett ägglossningstest jag med, två fina streck nu på morgonen. Har inget graviditetstest till övers riktigt så det får vänta. 

Väldigt spännande detta. Men försöker ta det lugnt ännu har jag inte passerat bim och testdag den 9/12. Men känner mig lite glad ändå fast jag anser inte vara "gravid" än. Hoppas det är positiva besked för oss båda ????
  • FlatEric

Har testdag på måndag men fick mens på fredag (igår), först bara lite grann men sedan mer och så grym mensvärk i natt Skrikandes Blödde ganska mycket under natten men tog ändå ett graviditetstest på morgonen men det var ju så klart negativt.

Tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu, så slutar med progesterontabletterna.

Det var mitt första försök så hade väl inte så där jättestora förväntningar men är så klart ändå väldigt besviken Gråter

Nu måste jag få mens ännu en gång till och sedan hoppas jag kunna sätta in ett av mina frysta blaston. Blir väl i februari kanske. Känns som miljoner år bort. 

Får försöka njuta av julen nu i stället och äta en massa gravlax och ostar, och dricka vinglögg. Sådant som jag skulle ha missat annars.

Lycka till ni alla som ruvar! Jag hoppas det lyckas för er! Hjärta 

• FlatEric
    waldesten16 skrev 2017-12-02 09:00:04 följande:
    Åh tråkigt att höra. Fortsätter dock att hålla tummarna för dig fram till din testdag skönt att veta att du har i frysen så du inte behöver göra om hela processen. Kram
    Verkar ju inte ha blivit något den här gången, men tack ändå för tummarna. Och hoppas det går bra för dig! Kram 
  • Mabe

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

• Mabe

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

• lyckobubblor

Jag har haft en tuff vecka, började i onsdags (rd3) med huvudvärk. Ganska rejäl men hanterbar. Sen har det blivit värre för varje dag och när man bara får ta alvedon är det inte så jäkla skoj. Igår åkte vi till akuten, jag hade så ont och bara jag rörde huvet kräktes jag. Efter några timmar där mede en massa undersökningar inkl. Röntgen så kom vi efter flera samtal med Sophiahemmet på att det antingen beror på att jag är gravid eller så är det pga att jag tar Levaxin. Det bästa är dock att fortsätta med att ta Levaxin och att ta Citadon mot smärtan. Inte så kul, men förhoppningsvis ger det med sig snart.

• authentic
    lyckobubblor skrev 2017-12-03 10:27:52 följande:

Jag har haft en tuff vecka, började i onsdags (rd3) med huvudvärk. Ganska rejäl men hanterbar. Sen har det blivit värre för varje dag och när man bara får ta alvedon är det inte så jäkla skoj. Igår åkte vi till akuten, jag hade så ont och bara jag rörde huvet kräktes jag. Efter några timmar där mede en massa undersökningar inkl. Röntgen så kom vi efter flera samtal med Sophiahemmet på att det antingen beror på att jag är gravid eller så är det pga att jag tar Levaxin. Det bästa är dock att fortsätta med att ta Levaxin och att ta Citadon mot smärtan. Inte så kul, men förhoppningsvis ger det med sig snart.

Låter fruktansvärt jobbigt lyckobubblor :( skönt ändå att du åkte till akuten och att du fick hjälp. Hoppas allting går bra! 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017