• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • authentic
    Mabe skrev 2017-12-03 08:33:21 följande:

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

Ruvardag sju är väl ändå rätt tidigt så jättestarkt behöver ju inte testet vara då. Du ska se att när du testar nästa gång så kommer det vara mycket starkare!!

Hur kommer det sig att du tar ovitrelle under ruvningen?
  • Mabe
    authentic skrev 2017-12-03 10:43:37 följande:

Ruvardag sju är väl ändå rätt tidigt så jättestarkt behöver ju inte testet vara då. Du ska se att när du testar nästa gång så kommer det vara mycket starkare!!

Hur kommer det sig att du tar ovitrelle under ruvningen?

Fast verkligen jättesvagt.... jag får ovitrelle i liten dos två gånger i veckan som extra lutealfasstöd då jag brukar börja blöda ganska tidigt.
  • BettyBoop81

- Väntrummet:

*zuces

*Linsi

*frikenfröken

*Mariana79

*Västerås

*MollyB

*Ellencassandra

*fian1982, återföring 30/11

- Sprayar:

- Sprutar:

*Percafluviatilis

- Ruvar:

*FlatEric, TD 4/12

*BinniBoo, TD 8/12

*Waldesten16, TD 9/12

*Lyckobubblor, TD 12/12 kommer testa 8/12

*FiaSthlm, TD 12/12

*Mabe, TD ?? 

- Gravid

* Pigall

* Emsoff

*HeyOrange

*soofa

* BettyBoop81 TD 12/12

la till mej själv på ruvarlistan :) jobbig väntan detta..
  • Ellencassandra

Läkaren sa att jag måste få min mens idag ifall vi skulle hinna göra en behandling innan jul, jag trodde ju absolut inte att jag skulle få den idag, då jag bara är på dag 23 (får mellan dag 25-28) men hur chockad tror ni inte jag blev nu när jag gick på toa och det kom blod? Mensen är alltså i full gång men tyvärr köpte jag inga nya sprutor eftersom jag trodde mensen skulle komma som vanligt. Så måste nog ändå vänta till efter nyår. Känns både bra å dåligt. Egentligen vill jag ju sätta igång på en gång, men samtidigt skönt å kunna ta det lugnt å njuta av julen.. å slippa gå å oroa sig/må dåligt..
    är det vanligt att mensen kommer tidigare efter ivf?

• MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-12-03 20:08:55 följande:

Läkaren sa att jag måste få min mens idag ifall vi skulle hinna göra en behandling innan jul, jag trodde ju absolut inte att jag skulle få den idag, då jag bara är på dag 23 (får mellan dag 25-28) men hur chockad tror ni inte jag blev nu när jag gick på toa och det kom blod? Mensen är alltså i full gång men tyvärr köpte jag inga nya sprutor eftersom jag trodde mensen skulle komma som vanligt. Så måste nog ändå vänta till efter nyår. Känns både bra å dåligt. Egentligen vill jag ju sätta igång på en gång, men samtidigt skönt å kunna ta det lugnt å njuta av julen.. å slippa gå å oroa sig/må dåligt..

är det vanligt att mensen kommer tidigare efter ivf?

Förstår att du blev chockad att den kom tidigare än vad den brukar. Som du säger kan det ju vara skönt att inte stressa med det och istället ta det efter jul. Jag har bara gjort i stimulerad cykel och när vi fick negativ resultat och jag slutade med lutinus kom mensen efter 1,5 dag (kliniken sa inom 1 vecka) så jag tyckte att den kom snabbt efter att jag slutade med tabletterna. Det kanske inte är alls samma sak om man gjort i ostimulerad cykel och har egen mens men den kom snabbt för mig i alla fall :)
  • Percafluviatilis

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst.

• lyckobubblor
    FlatEric skrev 2017-12-02 21:19:39 följande:

Har testdag på måndag men fick mens på fredag (igår), först bara lite grann men sedan mer och så grym mensvärk i natt Skrikandes Blödde ganska mycket under natten men tog ändå ett graviditetstest på morgonen men det var ju så klart negativt.

Tänker att jag omöjligt kan vara gravid nu, så slutar med progesterontabletterna.

Det var mitt första försök så hade väl inte så där jättestora förväntningar men är så klart ändå väldigt besviken Gråter

Nu måste jag få mens ännu en gång till och sedan hoppas jag kunna sätta in ett av mina frysta blaston. Blir väl i februari kanske. Känns som miljoner år bort. 

Får försöka njuta av julen nu i stället och äta en massa gravlax och ostar, och dricka vinglögg. Sådant som jag skulle ha missat annars.

Lycka till ni alla som ruvar! Jag hoppas det lyckas för er! Hjärta 

Åh, stor kram. Så tråkigt, vad blir nästa steg för er? Hjärta
  • lyckobubblor
    Mabe skrev 2017-12-03 08:33:09 följande:

Jag är nu på ruvardag 8 med mina blastocyster. Tog för skojsskull ett test igår som visade ett knappt synligt extra streck. Jättesvagt men det fanns där. Sedan igår kväll var det dags för mig att ta en ny ditt ovitrelle så nu kan jag inte testa på några dagar.... tycker dock att det borde synats lite mer på dag sju...... nåja väntan fortsätter.

Vad spännande! När kan du testa igen tror du? Solig

Jag är grymt sugen på att testa nu, kanske blir ett tidigt test imorgon. Då är jag på RD9 med blasto.
  • lyckobubblor
    authentic skrev 2017-12-03 10:41:42 följande:
    Låter fruktansvärt jobbigt lyckobubblor :( skönt ändå att du åkte till akuten och att du fick hjälp. Hoppas allting går bra! 
    Ja, så skönt det var att ligga där och de kollade upp allt möjligt. När jag var hemma var jag orolig för att jag hade så ont, men när man väl får hjälp så lättar all oro för stunden iaf. Nu är det mycket bättre och idag har jag klarat mig utan Citodon. Så kan man återigen bara fundera på om det blir plus eller inte... Tungan ute För man blir ju inte galen av dessa tankar iaf.
  • lyckobubblor
    Percafluviatilis skrev 2017-12-04 13:07:52 följande:

Fyra ägg ur fem blåsor blev det för oss idag. Nu är vi så otroligt oroliga att de inte ska befruktas/dela sig. På onsdag ska de sätta in eventuellt embryo. Så nervöst.

Håller tummarna!!! Hjärta
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017