• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Mila76
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 07:21:18 följande:
    Att du liknar Dailymail vid Kalle Anka samtidigt som du ger ditt ord stor tyngd visar att du är oförmögen till källkritik.

Jag väntar fortfarande på kompletterande fakta.
    Glöm inte att dricka vatten medan du väntar. 
    Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
  • Anonym (MS)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-12 05:36:59 följande:
    Och det vet du på grund av?
    Eller ville du bara försöka vara otrevlig?

Jag är ärlig, du är otrevlig för att min ärlighet inte passar dig.
    Skrev klart och tydligt att jag TROR, inte vet.

Nej, jag försökte inte vara otrevlig, försökte du vara otrevlig i ditt inlägg?

Jag är också ärlig, och jo din ärlighet passar mig alldeles utmärkt så länge du är lika ärlig i verkligheten mot tjejer du träffar.
  • Anonym (dd)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-12 05:36:59 följande:

Och det vet du på grund av?

Eller ville du bara försöka vara otrevlig?

Jag är ärlig, du är otrevlig för att min ärlighet inte passar dig.

"Välbegagnad" och "metervis med kuk" är vokabulär som går under kategorin "byskvaller" och ska inte förväxlas med ärlighet. En väldigt otrevlig form av byskvaller dessutom. Används flitigt av svagbegåvade, företrädesvis de av manligt kön.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (dd) skrev 2017-09-12 10:01:25 följande:
    "Välbegagnad" och "metervis med kuk" är vokabulär som går under kategorin "byskvaller" och ska inte förväxlas med ärlighet. En väldigt otrevlig form av byskvaller dessutom. Används flitigt av svagbegåvade, företrädesvis de av manligt kön.
    När bli kvinnors könsorgan utslitna och oanvändbara, blir de förbrukade om ett gift par har sex 3 ggr i veckan under 5 år eller räcker det med att kvinnan har sex 100 ggr under en tioårsperiod.         om det nu bli sådant slitage så borde det rimligtvis inte vara någon idé att uppsöka prostituerade
  • Anonym (anonym)

Människors kroppsdelar fungerar inte som tillverkade saker av gummi och liknande och blir inte utslitna av att användas oavsett hur ofta och hur många personer de har sex med.

• Anonym (Hepp)
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-12 10:36:28 följande:
    När bli kvinnors könsorgan utslitna och oanvändbara, blir de förbrukade om ett gift par har sex 3 ggr i veckan under 5 år eller räcker det med att kvinnan har sex 100 ggr under en tioårsperiod.         om det nu bli sådant slitage så borde det rimligtvis inte vara någon idé att uppsöka prostituerade
    Precis!

Vi har sex c.a tre gånger i veckan = 156 gånger per år. Vi har varit ihop i drygt 10 år = vi har alltså haft sex minst 1500 gånger. Det är liiiite mer än 20, 50 eller till och med 200 gånger, som det skulle bli om man har ONS detta antal gånger.

Prostituerade har sex med flera olika män varje dag. Om vi räknar med 5 om dagen (som tyvärr nog är lågt räknat) blir det över 1800 - per år. Om man används som prostituerad i 5 år har man alltså haft sex (eller rättare använts för sex) över 9000 gånger. De som inte tycker att kvinnor ska ha sex när de själva vill och när de är kåta är ofta samma personer som tycker att prostitution är OK, men om dessa omanliga män verkligen tycker att en kvinna blir utsliten och "oanvändbar" efter att ha njutit av sex 200 gånger med olika män skulle prostitution inte förekomma alls. Den prostituerade skulle vara "oanvändbar" efter knappt två månader.
  • Anonym (En vän)

Innan jag träffade min man hade jag ett liv som det du beskriver med mycket fest och enligt mig många sexpartners.

Jag tycker det låter så gammeldags att hur många sexpartners du haft ska avgöra vilket "flickvänsmaterial" du är. Jag och många av mina vänner har många sexpartners i bagaget och vi är kärleksfulla trogna fruar och mödrar idag.

Att jag sett flera män kommentera här olika antal för vad som är okej gör mig upprörd. Vilket århundrade är ni ifrån? Och hur många sexpartners anser ni att en man får ha innan hans "pojkvänsmaterial" blir odugligt?

Jag ångrar i stort sett alla sexpartners utom min man. Detta är något som fortfarande ger mig ångest - trots att det inte gett mig några konsekvenser.

Det ger mig ångest för jag på grund av dålig självkänsla i ung ålder fick mig att göra dåliga val både med eller utan alkohol i kroppen. Det ger mig ångest nu när jag i backspegeln ser att jag inte tog hand om mig själv och att jag inte hade någon självrespekt. Jag var ung! (Jag är fortfarande ung).

Utan att länka några evidensbaserade artiklar kan jag informera om att hjärnan inte är fullt utvecklad före 25 års ålder och sist utvecklas konsekvenstänket. Jag försöker vara snäll mot mig själv - vilket är en kamp varje dag.

Idag är jag legitimerad sjuksköterska, en bra och respekterad sådan av såväl kollegor, anhöriga och patienter. Jag har räddat liv. Jag har torkat tårar på anhöriga som precis fått beskedet om att deras nära anhörig inte längre finns i livet. Jag har kramat den unga mamman som måste berätta för sin 10åriga dotter att hon inte kommer överleva året. Jag är blodgivare. Jag är flerbarnsmor och hustru. En otroligt älskad, bra och respekterad sådan. Jag är villaägare och har mycket god ekonomi. Jag är en god samhällsmedborgare, källsorterar och betalat skatt.

Valen jag gjorde innan jag var 22 år definierar inte mig som person. Det definierar inte mitt värde.

Älskade du, be inte om ursäkt för något.

Skit i den där nollan. Jag hoppas att du hittar en lika fin man som jag själv har.

/En vän (kvinna 27år)

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 07:16:06 följande:
    .Nu hittar du på igen. Det står inte det i artikeln som du påstår.

Artikel är ingen källa, punkt slut.

Det är nu för mig uppenbart att du inte läst det du delar med dig av.
    Börjar bli väldigt pinsamt för dig nu, och jag säger som du, läs din källa det står där.
    Orkar du inte läsa, så är det knappast mitt problem.
    Dock så är din "källa" nu förkastad och säga det du påstår.
    Vem postar "källa" utan läsa det som du gett, och sen prata om källkritik.
    Det är humor.

Finns inget du kan göra längre med din källa, då den säger emot det du påstår.
    Punkt slut även där, du gör bäst hitta en ny källa, för denna är förverkad som icke trovärdig, då man har bara en enda parameter.
    Och sen för hjälpa dig med dina ord lite, och det är att du säger kvinnor är felet för skilsmässa.
    Av enkla anledningen du inte tagit med parametern män i giftermålet.

hur många meter var det?
  • klyban
    klyban skrev 2017-09-12 11:21:53 följande:

Artikel är ingen källa, punkt slut.

Det är nu för mig uppenbart att du inte läst det du delar med dig av.
    Börjar bli väldigt pinsamt för dig nu, och jag säger som du, läs din källa det står där.
    Orkar du inte läsa, så är det knappast mitt problem.
    Dock så är din "källa" nu förkastad och säga det du påstår.
    Vem postar "källa" utan läsa det som du gett, och sen prata om källkritik.
    Det är humor.

Finns inget du kan göra längre med din källa, då den säger emot det du påstår.
    Punkt slut även där, du gör bäst hitta en ny källa, för denna är förverkad som icke trovärdig, då man har bara en enda parameter.
    Och sen för hjälpa dig med dina ord lite, och det är att du säger kvinnor är felet för skilsmässa.
    Av enkla anledningen du inte tagit med parametern män i giftermålet.

Får förtydliga där, de kvinnor vi enbart skyller på när man genomgår en skilsmässa, är då när kvinnan haft många sexpartners.
    Där går mannen alltid utan skuld, och 100% kvinnans fel.
    Allt enligt Anonym M.D., som använt en källa som inte tar upp män.
    Och sen den frenesi i att försvara, och inte ens läst, det är makabert.

hur många meter var det?
  • Lord Hans

Ja ja, den gamla.

Uppenbart visste han vem du var redan innan han började dejta dig. Tror du att din gamla KK och den nya kände varandra av en slump?

Han hade fått höra att du var lagd åt det "vilda" hållet och passade på att ha lite kul. Sedan när han tröttnade hittade han på nån lame ursäkt om hur hans höga moral gjorde att han inte kunde fortsätta. 95 procent på dejtingsidorna är där av en och samma orsak, tro inte att du hittar nån seriös där.

Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.