• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • klyban
    Clever12345 skrev 2017-09-12 21:19:45 följande:
    Jag håller med om det. Däremot gillar jag inte att många män har en nedvärderande syn på kvinnor som väljer att bejaka sin sexualitet med flera partners.

Det är dåligt att kvinnor har sex, men ändå är det en etthundraprocentig perfekt fördelning mellan sex mellan könen, dvs kvinnan och mannen haft sex EXAKT lika mycket och lika många ggr med varandra och tom genom hela historien någonsin för människor.

Rätt lustigt att du håller med en person som anser kvinnan är skulden till ALLA skilsmässor pga för många sexpartners av kvinnan och man har inte ens med mäns antal sexpartners som om det vore oviktigt.
    Så resultatet är att du håller med en som nedvärderar kvinnor, makabert hur du kan tro dig hålla med och sen inte gilla när kvinnan är nedvärderad.

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 06:44:29 följande:

.

Daily mails artikel säger annars till oss att det är kvinnors fel att det blir skilsmässa om man har haft mer sexpartners.

Ett inlägg till utan relevans.

Även det irrelevant och att du påstår att du hittat sexism i en tidning gör inte att ditt ord har större trovärdighet.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 06:46:29 följande:
    Två inlägg till utan substans.

Säger vadå?

Helt fantastiskt att en vuxen människa inte klarar av att använda klippa och klistra samt att hänvisa till berörd källa med länk. Vad du diktar ihop har fortfarande ingen relevans i sammanhanget.

Som jag sa, det är inte jag som har substansen, det är du som gett oss.
    Så inte mycket jag kan göra än hänvisa till din källa som säger allt det jag säger
    Och eftersom det bara vara tomma ord om källkritik, så läste du aldrig det som krävs för förstå artikeln, som är vinklad clickbait.

Och prata om substans för dig, så kommer ALLTID din källa tillbaka till dig, den som du hade varit så källkritik till
    Och nu står vi här och inser det inte existerade någon källkritik alls ifrån dig, och visade sig vi andra fick hjälpa dig här.

Så substansen den har du redan stått för, och den jag använder.
    Så betyder detta nu att du pudlar och säger din källa inte är trovärdig nu?
    För det är enda sättet för dig säga jag inte har någon substans Solig

hur många meter var det?
  • Anonym (badanka)

Men herregud, kan vi inte sluta prata om källkritik nu? 

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 06:50:45 följande:
    Ett inlägg till utan relevans.
    Även det irrelevant och att du påstår att du hittat sexism i en tidning gör inte att ditt ord har större trovärdighet.

Har inte Daily mail och medföljande källor relevans längre?
    Det är din trovärdighet som är som bortblåst, jag använder bara det material du gett mig.

Sexism är väl förpassat till dig med, som försvarar en studie där man sågar kvinnor vid fotknölarna.
    Och som även säger att studien är inte tillförlitlig.
    Och vi ska vara medvetna om att det är du som gett oss källan ingen annan.
    Men så blir det när man inte läser innan man vet vad en studie säger, och att den är rätt utfärd.
    Så blir det lätt så att man står där och inser att det man försökte påstå inte finns där, pga illa utförda studier.
    Den är så dålig, så antagligen gjort av någon student eller någon med en agenda mot sex och/eller kvinnor, mormoner låter troligast här.

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 06:55:31 följande:

Som jag sa, det är inte jag som har substansen, det är du som gett oss.

Så inte mycket jag kan göra än hänvisa till din källa som säger allt det jag säger

Och eftersom det bara vara tomma ord om källkritik, så läste du aldrig det som krävs för förstå artikeln, som är vinklad clickbait.

Och prata om substans för dig, så kommer ALLTID din källa tillbaka till dig, den som du hade varit så källkritik till

Och nu står vi här och inser det inte existerade någon källkritik alls ifrån dig, och visade sig vi andra fick hjälpa dig här.

Så substansen den har du redan stått för, och den jag använder.

Så betyder detta nu att du pudlar och säger din källa inte är trovärdig nu?

För det är enda sättet för dig säga jag inte har någon substans

Sluta fåna dig. Vad du påstår dig läsa saknar relevans. Ditt ord har noll trovärdighet.

Citera och hänvisa till källa.
  • klyban
    Anonym (badanka) skrev 2017-09-13 07:00:13 följande:
    Men herregud, kan vi inte sluta prata om källkritik nu? 

Hur ska man undvika detta i en sådan här tråd, där vi har en person som tagit en studie som är sågad efter fotknölarna.
    Och sen är Anonym M.D. den som raljerade om källkritik när det visade sig personen inte vet vad källkritik är.
    Det är ju 100% uppenbart att MD inte läst sin källa fullt ut eller ens nära.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 07:00:46 följande:
    Sluta fåna dig. Vad du påstår dig läsa saknar relevans. Ditt ord har noll trovärdighet.

Citera och hänvisa till källa.

Du har redan gett källan, är det så svårt och förstå för dig?
    Det är inte nödvändigt att jag har trovärdighet på denna, då din källa är den som berättar allt detta.
    Vilket även du hade sett om du hade läst med följande källor.

Här är källan:
    www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html
    Trodde faktiskt du hade den, makabert!

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 07:05:25 följande:

Du har redan gett källan, är det så svårt och förstå för dig?

Det är inte nödvändigt att jag har trovärdighet på denna, då din källa är den som berättar allt detta.

Vilket även du hade sett om du hade läst med följande källor.

Här är källan:

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

Trodde faktiskt du hade den, makabert!

Citera då det du som du vill ha sagt.
  • Anonym (M.D.)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 07:14:34 följande:

Citera då det du som du vill ha sagt.

Det var tydligen för mycket begärt.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.