• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (MS)
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 07:14:34 följande:
    Citera då det du som du vill ha sagt.
    Vet inte vad han syftade på, men det står ju i artikeln att professorn förklarar resultatet med religiösa orsaker. Och att orsaken är att folk som går i kyrkan har lägre skilsmässograd än andra.

Då kanske det är mer relevant, om man vill ha en brud som inte skiljer sig, att man väljer en religiös sådan som går i kyrkan minst en gång i veckan. Istället för att titta på antal sexpartner när man väljer brud.

Men det står även att sambandet som hans forskning tagit fram ger en komplicerad bild som inte ger några svar. Så ska man gå efter vad källan själv säger så kan man inte lita helt på resultatet.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 07:14:34 följande:
    Citera då det du som du vill ha sagt.

Har jag redan berättat, och du har källan för detta och den källan du gett.
    Hade du läst, så hade du inte behövt fråga efter citat.

Och det jag vill ha sagt, det är att man säger sådan här forskning har extrema problem.
    Då man ignorerar så många andra saker som är fundamentala för vara gift.
    Och ta bara en sak att väldigt få män är med, gör hela studien icke trovärdig.
    Men detta hade du fattat, om du nu inte hade bara läst i din artikel som i sig självt inte är någon källa.
    Utan ska du hitta liter mer legitima källor, så får du klicka vidare till vart man har hämtat påståendet och studie och problemet med studien som man tillhandahåller också.

Allt du får tillbaka är ditt gapande av källkritik och avsaknaden av denna alla hade.
    Men när det väl kom till kritan, så var det du som inte hade någon källkritik.
    Och varför, jo, för du gav fan i att läsa det du gav oss.
    Nästa gång du ska ge källor, försök åtminstone läs före, så slipper du såna här pinsamheter som det är nu för dig.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (MS) skrev 2017-09-13 15:30:40 följande:
    Vet inte vad han syftade på, men det står ju i artikeln att professorn förklarar resultatet med religiösa orsaker. Och att orsaken är att folk som går i kyrkan har lägre skilsmässograd än andra.

Då kanske det är mer relevant, om man vill ha en brud som inte skiljer sig, att man väljer en religiös sådan som går i kyrkan minst en gång i veckan. Istället för att titta på antal sexpartner när man väljer brud.

Men det står även att sambandet som hans forskning tagit fram ger en komplicerad bild som inte ger några svar. Så ska man gå efter vad källan själv säger så kan man inte lita helt på resultatet.

Om man ska läsa studien, så får man klicka vidare ifrån artikeln.
    Så ger man studien och varför den inte är trovärdig och innehåller direkta fel
    Bara en sak som killars antal sexpartners har man inte ens susning om.
    Sen har man skippat massor av parametrar, som ekonomi, socialstatus osv...osv...

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-13 14:42:32 följande:
    Det var tydligen för mycket begärt.
    Att jag postar som du vill?
    hur många meter var det?
  • Anonym (sluta)

men kan ni lägga av med ert off topic eller starta en ny tråd, ni sabbar ts tråd

• klyban
    Anonym (sluta) skrev 2017-09-13 16:18:00 följande:
    men kan ni lägga av med ert off topic eller starta en ny tråd, ni sabbar ts tråd

Så du är okey med någon påstår att det är endast kvinnors fel till skilsmässa och om hon haft lite mer sexpartners?
    Vet inte varför du hatar kvinnor, men det gör inte jag och därför ska ingen komma med havererad statistik och påstå saker som inte går påstå.

hur många meter var det?
  • Anonym (MS)
    Anonym (sluta) skrev 2017-09-13 16:18:00 följande:

Fast det är ju inte off topic, det handlar ju om ifall killen gjorde rätt eller ej som inte ville träffa henne mer pga antal sexpartners.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 15:56:01 följande:

Om man ska läsa studien, så får man klicka vidare ifrån artikeln.

Bara citera och ange källa där du hämtat citatet.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 16:22:23 följande:

Så du är okey med någon påstår att det är endast kvinnors fel till skilsmässa och om hon haft lite mer sexpartners?

Det är det ingen som påstått heller.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 15:56:43 följande:

Att jag postar som du vill?

Att du citerar en källa istället för att komma med dina hemmasnickrade teorier utan trovärdighet.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.