• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (MS)
    Anonym (Bagarn) skrev 2017-09-12 17:01:27 följande:
    Det var ju bra.
    Jag är alltid ärlig, på gott och ont.
    Och nej, försökte inte vara otrevlig.

Det måste vara upp till var och en att sortera ut/in dejter efter intresse.
    Jag är inte intresserad av en tjej som kn*ullat runt, oavsett vad någon tycker om det.

Det är väl allt jag har att säga antar jag, så jag tackar för mig.
    OK så dina ärliga ståndpunkter i inlägg 2 och 156 i det här forumet har du inga problem att avslöja för de tjejer som du träffar i verkligheten?
    Det respekterar jag verkligen isåfall. Och då kan ju tjejerna själva välja hur de vill sortera också, om alla killar är så ärliga som du om hur de verkligen tycker och tänker.
    För jag håller med dig om att man måste kunna få sortera precis som man vill själv.
  • Clever12345
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:55:32 följande:

Tack, där fick vi svaret på varför du inte klarar av att hålla dig källkritisk i denna fråga. Du får tycka vad du vill men i sammanhanget har du fortfarande ingen trovärdighet i förhållande till Dailymail.

Att det sedan finns betydligt mer trovärdiga källor än Dailymail är irrelevant när det står mot ditt ord. Vi skriver inte en avhandling här utan det är familjeliv. På det berörda området är det i denna tråd utan konkurrens den mest trovärdiga källan.

Jag håller med om det. Däremot gillar jag inte att många män har en nedvärderande syn på kvinnor som väljer att bejaka sin sexualitet med flera partners.
  • Anonym (anonym)
    Tack, där fick vi svaret på varför du inte klarar av att hålla dig källkritisk i denna fråga. Du får tycka vad du vill men i sammanhanget har du fortfarande ingen trovärdighet i förhållande till Dailymail.

Att det sedan finns betydligt mer trovärdiga källor än Dailymail är irrelevant när det står mot ditt ord. Vi skriver inte en avhandling här utan det är familjeliv. På det berörda området är det i denna tråd utan konkurrens den mest trovärdiga källan.

Sedan är det stor komik att du klagar på källor när det mest trovärdiga du lyckats skrapa ihop på 23 sidor är dina hemmasnickrade konspirationsteorier. Den om att studier från Utahs universitet inte är att betrakta som trovärdiga för att mormoner bor där fick mig t.o.m. att skratta högt.
    Du fattar inte att studien vinklats för att passa för att publiceras i viss media som exempelvis hemsidan Institute for family studies som trots sitt namn likt många andra Institut inte är vad vi i Sverige räknar som vetenskapliga institutioner utan endast är kristna hemsidor.
  • Jesper f

Ja, men alltså, jag vet inte riktigt vart du vill komma med tråden om jag ska vara ärlig. Om det är så han känner, ja då är det ju så. Likväl som du har rätt att känna som du känner. Ingen kan göra om sina liv, och kan ens dejt inte tänka sig leva med ens bagage, då blir det nog svårt att dela en framtid också. En MÄNGD saker händer i ett längre förhållande man inte ens kan föreställa sig. Det går liksom inte att trycka in allting i en "så ska det vara mall", och sen är det så. Förhållanden fungerar inte så. I vart fall inte förhållanden som jag tror blir lyckliga, fungerar och utvecklas. Så med största sannolikhet, var han inte rätt för dig oavsett. Sen kan man givetvis tycka att det är otroligt tråkigt att det tar slut ändå, men att bli knäckt, nä, det tycker jag nog är att ta i. Planeten innehåller fler lämpliga män än bara han.

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:11:46 följande:
    Tack och lov så kan man välja bort båda.

Men nu var det att välja mellan pest och kolera, och då väljer man givetvis det som går bota.
    Det var ju trots allt du som kom med den.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-12 20:09:43 följande:
    23 sidor har gått och vi väntar fortfarande på något av substans från dig.

Du har gett all substans som krävs, det är trots allt din källa som berättar detta.
    Hade du läst din källa, så hade du vetat om detta.

hur många meter var det?
  • klyban

Sedan är det stor komik att du klagar på källor när det mest trovärdiga du lyckats skrapa ihop på 23 sidor är dina hemmasnickrade konspirationsteorier. Den om att studier från Utahs universitet inte är att betrakta som trovärdiga för att mormoner bor där fick mig t.o.m. att skratta högt.

Jag tycker inget, det är din källa som säger detta.
    Verkar som du inte förstår det inte är Daily mail som gjort denna, och för se ursprungen så får man klicka vidare, vilket du uppenbart inte gjort.
    Och hade du, så hade du förstått det du påstår är inte rätt.

Jag skiter i andra källor, du bar bara gett denna, och denna säger inte det du påstår.
    Du har helt enkelt blivit lurad av fake news och en artikel som är clickbait.

Det är inga hemma snickrade konspirationer, utan vad din källa säger!
    Sluta snyfta och inse du gjort bort dig genom skita i läsa det du gett oss.
    För vad du än säger, så kommer vi alltid tillbaka till älskade källa som du inte läst.

hur många meter var det?
  • klyban
    Clever12345 skrev 2017-09-12 21:19:45 följande:
    Jag håller med om det. Däremot gillar jag inte att många män har en nedvärderande syn på kvinnor som väljer att bejaka sin sexualitet med flera partners.

Hur kan du hålla med om nått som inte stämmer, källan Anonym M.D. gav oss, har h*n inte läst.
    Då den berättar att studien är felaktigt utförd, och har inget statistik värde.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (anonym) skrev 2017-09-12 21:19:54 följande:
    Du fattar inte att studien vinklats för att passa för att publiceras i viss media som exempelvis hemsidan Institute for family studies som trots sitt namn likt många andra Institut inte är vad vi i Sverige räknar som vetenskapliga institutioner utan endast är kristna hemsidor.

Ja, det är bara clickbait, det blir lite mer uppenbart om man gräver djupare och är källkritisk som Anonym M.D. pratat så mycket om, som h*n har skippat helt.

Daily mails artikel säger annars till oss att det är kvinnors fel att det blir skilsmässa om man har haft mer sexpartners.
    Medans mäns antal sexpartner har man inte med i studien, bara en sådan sak.

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-13 06:33:30 följande:

Du har gett all substans som krävs, det är trots allt din källa som berättar detta.

Hade du läst din källa, så hade du vetat om detta.

Två inlägg till utan substans.

Säger vadå?

Helt fantastiskt att en vuxen människa inte klarar av att använda klippa och klistra samt att hänvisa till berörd källa med länk. Vad du diktar ihop har fortfarande ingen relevans i sammanhanget.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.