• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • klyban
    Clever12345 skrev 2017-09-13 20:48:51 följande:
    Jag har ett krävande jobb och familj. Det finns inte tid att gräva ner sig i sådana banaliteter. Jag läste tidningsartikeln. Det var mer än tillräckligt för detta infantila ämne.
    Och nu vet du hur det är, så kan man då låta en artikel som säger nått som inte stämmer vara relevant?
    hur många meter var det?
  • klyban
    Jag har ett krävande jobb och familj. Det finns inte tid att gräva ner sig i sådana banaliteter. Jag läste tidningsartikeln. Det var mer än tillräckligt för detta infantila ämne.
    Det tog mig 3min att hitta denna information.
    hur många meter var det?
  • Anonym (MS)
    Ok du har alltså inget mer att tillföra diskussionen.
    Din person har inget med detta att göra, vad du har tid med eller inte är inga argument.
  • Clever12345
    klyban skrev 2017-09-13 20:57:45 följande:

Och nu vet du hur det är, så kan man då låta en artikel som säger nått som inte stämmer vara relevant?

Jag skrev mycket på wiki tidigare och ja. En artikel (felaktig som korrekt) har relevans.
  • klyban
    Clever12345 skrev 2017-09-13 21:18:39 följande:
    Jag skrev mycket på wiki tidigare och ja. En artikel (felaktig som korrekt) har relevans.
    Kanske som avskräckande exempel hur man inte ska göra forskning, som tex ta bort 50% ur ekvationen(män).
    Men nu vet du, så varför fortsätter du bete dig som M.D.?
    hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)

@klyban

Vilken läskunnig person som helst ser att du är helt ute och cyklar. Nu har du haft 30 sidor på dig men inte lyckats skriva ett relevant inlägg. Ditt ord är fortfarande bara svammel och irrelevant.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 06:39:22 följande:
    @klyban
    Vilken läskunnig person som helst ser att du är helt ute och cyklar. Nu har du haft 30 sidor på dig men inte lyckats skriva ett relevant inlägg. Ditt ord är fortfarande bara svammel och irrelevant.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]

Om du bara läser artikeln, så är du inte källkritisk., det var tydligen extremt viktigt innan med källkritik, men inte nu helt plötsligt när det säger det är fel i statistiken.
    Är inte det intressant tycker du Skrattande
    Och hade du bara läst detta före, så hade du inte gjort bort dig som nu.

Och det är nog dax att du berättar för FL och världen varför det inte är viktigt längre med källkritik.
    Menar bara du var ju så på det och kastade källkritik i ansiktet på alla som ifrågasatte legitimiteten som statistik.
    Nu när det visat sig att artikel/statstik är fel, så är källkritiken som bortblåst av dig.
    Hur kommer detta sig?

Skriva på wiki nä, det kan du skoja om, hade det varit så hade du sett detta lika snabbt som jag, tog ca3min för mig och hitta.
    Och så förträfflig du är, så skulle det väl ta dig 30 sekunder och hitta detta i din källa.
    Och vem pratar om källkritik på en Daily mail artikel, och sen inte läser de faktiska källorna, hur får du ihop det att det skulle fungera för dig?

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)

@klyban

Jag har läst källorna och kan konstatera att det du påstår är just trams. Det förklarar varför du inte hittar något som du kan belägga dina påståenden med. Vi är uppe i 30 sidor nu men inte ett inlägg av relevans från dig.

• Anonym (M.D.)

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 06:55:50 följande:
    @klyban
    Grundläggande källkritik är att vad en forummedlem på familjeliv påstår är helt irrelevant. Du är okunnig och helt borta
    .

Det är inte jag som påstår nått, det är din källa som gör detta om man följer den.
    Så börja diskutera mig som person ger dig inget, då det hela tiden komemr tillbaka till dig och din oförmåga och läsa det du gav oss.
    Och min kunnighet är relevant, och även om jag var den mest ointelligenta i världen, så ändrar det inte att om man följer källan så visar det sig att man berättar studien inte är trovärdig och har massor av fel i sig.
    Som tex mer eller mindre utesluta män, men det skippa du läsa.
    Berätta nu om denna källkritik du hade sa du, för det är så enkelt om du hade haft källkritik, så hade du inte postat Daily mail artikeln från början.

Och av enkla anledningen den säger inte alls det du försöker påstå, och detta hade du sett om du hade läst och var källkritisk.
    Ta bara en sak som du verkar inte tro det har betydelse och fråga män här.

hur många meter var det?
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.