• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (MS)
    klyban skrev 2017-09-14 18:08:33 följande:

Men nu när MD fixat sin anonymitet(som jag tror, pga borttagna inlägg 3st tror jag under dagen när jag var på jobbet), så lär denna diskussion dö ut snabbt.

vad hände då
  • klyban
    Anonym (MS) skrev 2017-09-14 22:50:28 följande:
    vad hände då

Ingen aning, jag var på jobbet och när jag kom hem fanns det flera inlägg i denna tråd och citerat mig.
    Men när jag kom till tråden var det inte ett enda inlägg efter mitt.
    Så bara en gissning av mig.

hur många meter var det?
  • Anonym (Well..)
    Canadasvensk skrev 2017-09-14 18:16:44 följande:

(Räknar med att feminist polisen kommer och ta mig nu hahaha)

Absolut inte. Blanda inte ihop riktiga feminister som avskyr heders- och religionsförtryck med vissa politiker utanför Riksdagen.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-14 07:19:14 följande:

Nä, det är din källa som säger detta om du följer den.

Du försöker säga jag säger och påstår  saker, men det är din källa om man följer den som säger detta.

Om du klickar dig vidare är det inte min källa som säger det. Grundläggande källhantering att först det.

Det min källa säger är följande.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-14 07:19:14 följande:

Nä, det är din källa som säger detta om du följer den.

Du försöker säga jag säger och påstår  saker, men det är din källa om man följer den som säger detta.

Om du klickar dig vidare är det inte samma källa.

Dessutom kan du citera och källhänvisa så att det går att se vad du syftar på.
  • LFF
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:39:23 följande:
    Om du klickar dig vidare är det inte min källa som säger det. Grundläggande källhantering att först det.

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]
    Fast för att förstå en text så måste man ju se varifrån den textskaparen har fått sin information och läsa ursprunget. DET är källhantering och källkritik. Det du citerar kan ju vara helt taget ur sitt sammanhang. När man håller på med källhantering måste man ju läsa ursprunget så gott det går.

Lite om källkritik som du verkar ha missat helt och hållet.

www.mediekompass.se/lektionstips/kallkritik/
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:39:23 följande:

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]

HAHA, och du pratar om källhantering och inte förstår en tidning aldrig kan bli en källa, det kan bara det som leder upp till artikeln bli i detta fall.

Ditt påstående om önskan folk skulle vara källkritiska, så är du inte det själv.
    Finner du inte det rätt lustigt, för det gör jag, en som raljerar om källkritik, och sen själv struntar i det.
    Saken är att det du påstår är bara fake news, men går man kollar vidare på källorna, ja, då är det tveklöst så att det går inte påstå detta, utan att inse studien är för dålig för hänga i granen, då man skippat en massa parametrar.

Du får gärna försök hur många ggr till, man saken kommer tillbaka varje gång att du struntar i läsa tillhörande källor.
    Så du kommer aldrig komma ur detta.
    Varför pratar du om källkritik, när du inte vet hur det fungerar?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 07:56:30 följande:
    Om du klickar dig vidare är det inte samma källa.

Dessutom kan du citera och källhänvisa så att det går att se vad du syftar på.

Så du försöker berätta för välden att en tidning som rapporterar om en studie, så ska man strunta i studien och inte klicka på det som genererat artikeln?
    Hur går det ihop men källkritik, det du säger är att du struntar i källkritik.

Allt finns där, jag kan inte läsa åt dig, måste väl även du förstå?

hur många meter var det?
  • klyban
    LFF skrev 2017-09-15 10:53:12 följande:
    Fast för att förstå en text så måste man ju se varifrån den textskaparen har fått sin information och läsa ursprunget. DET är källhantering och källkritik. Det du citerar kan ju vara helt taget ur sitt sammanhang. När man håller på med källhantering måste man ju läsa ursprunget så gott det går.

Lite om källkritik som du verkar ha missat helt och hållet.

www.mediekompass.se/lektionstips/kallkritik/

Om du tittar på M.D´s inlägg, så ser du källkritik och källhantering var extremt viktigt ett tag.
    Ja, ända tills det visade sig forskningen har så många fel i sig, och detta påvisades i tillhörande källor.
    Tillhörande källor som skapade artikeln är nu nått som MD fått för sig inte är relevant, hur är det som källkritik.

Vi får hoppas h*n läser din länk, kanske det sjunker in vad källa och källkritik är.
    Men man kan bara hoppas Flört Skrattande

hur många meter var det?
  • LFF
    klyban skrev 2017-09-15 12:44:36 följande:

Om du tittar på M.D´s inlägg, så ser du källkritik och källhantering var extremt viktigt ett tag.
    Ja, ända tills det visade sig forskningen har så många fel i sig, och detta påvisades i tillhörande källor.
    Tillhörande källor som skapade artikeln är nu nått som MD fått för sig inte är relevant, hur är det som källkritik.

Vi får hoppas h*n läser din länk, kanske det sjunker in vad källa och källkritik är.
    Men man kan bara hoppas FlörtSkrattande

Ja, det finns ju till och med ett litet övningsexempel (med facit) där. Övervägde ett tag att inte lägga mig i er (rätt fåniga ändå) diskussion men det var liksom oemotståndligt till slut i sin fånighet. Men, det är ju så Trump lyckas få folk att tro på "fake news", genom att hitta på egna nyheter och regler för hur saker ska tolkas.
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.