• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 07:00:15 följande:
    @klyban
    Jag har läst källorna och kan konstatera att det du påstår är just trams. Det förklarar varför du inte hittar något som du kan belägga dina påståenden med. Vi är uppe i 30 sidor nu men inte ett inlägg av relevans från dig.

Nej det har du inte, för hade du så hade du sagt oops här blev det helt plötsligt dumt för mig.
    Jag påstår inte något, och var inlägg som berättar din studie har jätte fel i sig är så relevant det kan vara.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 07:03:58 följande:
    "'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/am...[/quote]
    Jo, vet du kör copy paste på det inlägget, men vad är det för mening om du inte följer källan?
    hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)

@klyban

Ytterligare ett inlägg från din sida utan relevans. Det du påstår om forskningen är trams. Ditt ord är trams. Det r grundläggande källkritik

"'The highest five-year divorce rates of all are associated with marrying in the 2000s and having 10 or more premarital sex partners: 33 percent,' he wrote in the report."

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

"Earlier research found that having multiple sex partners prior to marriage could lead to less happy marriages, and often increased the odds of divorce,"

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.htm

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html[/quote]

• Anonym (M.D.)

@klyban

Det citerade är källan.

• klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 07:13:05 följande:
    @klyban
    Det citerade är källan.

Nä, det är tidningens text som de lånat från källan.
    Det borde väl du ha förstått eller?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-14 07:10:15 följande:
    @klyban
    Ytterligare ett inlägg från din sida utan relevans. Det du påstår om forskningen är trams. Ditt ord är trams. Det r grundläggande källkritik

Nä, det är din källa som säger detta om du följer den.
    Du försöker säga jag säger och påstår  saker, men det är din källa om man följer den som säger detta.

Källkritik pratade du om innan, det visade sig inte stämma.
    Kommentar till detta och att källkritik bara gäller alla andra och inte dig?

hur många meter var det?
  • Canadasvensk

Jag har aldrig sett en tråd som blivit mer kapad en denna!

Ni som behöver bekräftelser på era källor kan väl skapa en ny tråd???

• klyban
    Canadasvensk skrev 2017-09-14 17:00:15 följande:
    Jag har aldrig sett en tråd som blivit mer kapad en denna!

Ni som behöver bekräftelser på era källor kan väl skapa en ny tråd???

Det blir så när man påstår saker som inte riktigt är sanna.
    Och svårt och se hur det blir kapat när någon påstår att antalet sexpartners är det som avgör skilsmässa.
    Det är liksom fundamentalt för tråden att inte låta den passera.

Det man flaggar för och skilsmässa, är en massa mer faktorer.
    Som gör att det blir extremt svårt och påstå sexpartners är det som avgör ett giftermål.
    Ta bara en sak som tidigare familjeförhållanden, som skilsmässor av föräldrar, som har en står påverkan på framtida skilsmässor.

Och ta bara en sak, att man lägger alls skuld på kvinnan för skilsmässan och pga sexpartners.
    Bara där borde en stor varningsflagga hissas.
    Och har aldrig någonsin hört att man avslutat äktenskapet pga för många sexpartners, för då gör man som TS dejt och direkt.

Så denna med sexpartners kan vi inte låta flyga, därför är det som det är.
    Men nu när MD fixat sin anonymitet(som jag tror, pga borttagna inlägg 3st tror jag under dagen när jag var på jobbet), så lär denna diskussion dö ut snabbt.

hur många meter var det?
  • Canadasvensk
    klyban skrev 2017-09-14 18:08:33 följande:

Det blir så när man påstår saker som inte riktigt är sanna.
    Och svårt och se hur det blir kapat när någon påstår att antalet sexpartners är det som avgör skilsmässa.
    Det är liksom fundamentalt för tråden att inte låta den passera.

Det man flaggar för och skilsmässa, är en massa mer faktorer.
    Som gör att det blir extremt svårt och påstå sexpartners är det som avgör ett giftermål.
    Ta bara en sak som tidigare familjeförhållanden, som skilsmässor av föräldrar, som har en står påverkan på framtida skilsmässor.

Och ta bara en sak, att man lägger alls skuld på kvinnan för skilsmässan och pga sexpartners.
    Bara där borde en stor varningsflagga hissas.
    Och har aldrig någonsin hört att man avslutat äktenskapet pga för många sexpartners, för då gör man som TS dejt och direkt.

Så denna med sexpartners kan vi inte låta flyga, därför är det som det är.
    Men nu när MD fixat sin anonymitet(som jag tror, pga borttagna inlägg 3st tror jag under dagen när jag var på jobbet), så lär denna diskussion dö ut snabbt.

Haha okay...

Och jag håller med i ditt resonemang.

En oskuld kvinna (särskilt i religions rika USA) så har det nog mer att göra med att det är "fel" att skiljas pga just religionen än just sex partners.

Misstänker att det är liknande i invandringsrika Sverige där en muslimsk flicka/kvinna bör vara oskuld om hon inte ska riskera "ramla" av en balkong...

(Räknar med att feminist polisen kommer och ta mig nu hahaha)
  • klyban
    Canadasvensk skrev 2017-09-14 18:16:44 följande:
    Haha okay...

Och jag håller med i ditt resonemang.

En oskuld kvinna (särskilt i religions rika USA) så har det nog mer att göra med att det är "fel" att skiljas pga just religionen än just sex partners.

Misstänker att det är liknande i invandringsrika Sverige där en muslimsk flicka/kvinna bör vara oskuld om hon inte ska riskera "ramla" av en balkong...

(Räknar med att feminist polisen kommer och ta mig nu hahaha)

Även kan jag tänka mig Bradleyeffekten är extremt stor på detta område och antalet sexpartners.
    Läste en del om de som aldrig haft sex före äktenskapet, som var ofta hopplöst fast i religionen också.
    Och som du tar upp, så finns det en del problem kring detta.

Sen kan man göra alternativa tolkningar också, som tex de som har många sexpartners stannar inte ett dött förhållande, mot de som är djupt religiösa som man inte ser skiljer sig alls i samma utsträckning.
    Inser efter jag läst om ämnet lite, att det är extremt svår forskning med många många parametrar som är viktiga men inte frågas om.

För mig personligen så är antalet sexpartners helt oviktigt, men och andra sidan tänker jag aldrig ens gifta mig heller Tungan ute

Aldrig någonsin frågat en tjej om tidigare partners, och har hon börjat prata om tidigare förhållanden så brukar jag stäng samtalet.
    Det är inte för någon svartsjuka, utan för jag är helt ointresserad av detta.
    Tänker faktiskt inte ens det som en undran.
    Men förstår alla inte är som mig, så alla får köra sin variant som passar domFlört

hur många meter var det?
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.