• Anonym (Kattis)

Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.

Kan inte sluta gråta. Känner mig helt knäckt.

För ungefär tre månader sedan så träffade jag en man från en nätdejtingsajt. Vi är båda runt 28 år, och vi klickade väldigt bra med varandra. Han var snäll, generös, omtänksam, lyhörd, välutbildad och i mina ögon, väldigt snygg. Han sa också att han tyckte om mig jättemycket och behandlade mig med en oerhörd respekt. Jag svävade på moln. Vi tog det lugnt i början, men efter några dejter så började det hetta till på riktigt. Vi låg med varandra väldigt ofta och kunde inte vara ifrån varandra. Det var passionerat, rått och det absolut bästa sex jag haft någonsin. Det var helt fantastiskt. Jag hade aldrig känt så innan för någon tidigare. Jag berättade för mina vänner om honom och livet kändes som fulländat.

Men en dag förstördes allt. Det visade sig att ett av mina tidigare KKs, som jag inte haft nån kontakt med sen två år, var vän med min dejt. De var tydligen ganska nära, och när min fd KK fick reda på att hans vän dejtade mig, så berättade han allt om mitt förflutna för honom. Att jag levt ett vilt liv med mycket fester. Att jag haft många sexpartners. Att jag är en lössläppt tjej som man inte ska satsa på. När jag sedan träffade min dejt, så frågade han mig om det var sant, det han hade hört. Och då svarade jag ja, eftersom jag inte tänkte ljuga. Det svaret gillade han inte, det märktes på honom. Han hörde inte av sig på flera dagar. Men till slut så hörde han av sig och ville ta en fika. Då berättade han för mig att han inte längre ville träffa mig och att vi borde gå skilda vägar eftersom vi var för olika. Jag började gråta och sa att han inte skulle döma mig för saker som jag hade gjort innan jag träffat honom. Jag bad t.om om ursäkt, och sa att han skulle ta mig för den jag är nu! Men han höll bara om mig och sa att han inte klarade av detta och att jag förtjänade någon bättre än honom. En som klarade av detta mentalt. Och sedan gick han. Jag är helt förkrossad. Känner mig helt värdelös och billig som människa och jag ångrar allt jag gjort innan!

• Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 12:40:53 följande:

Så du försöker berätta för välden att en tidning som rapporterar om en studie, så ska man strunta i studien och inte klicka på det som genererat artikeln?

Hur går det ihop men källkritik, det du säger är att du struntar i källkritik.

Allt finns där, jag kan inte läsa åt dig, måste väl även du förstå?

Du struntar i allt. Du har uppenbarligen varken läst studien eller artikeln.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 13:02:56 följande:
    Du struntar i allt. Du har uppenbarligen varken läst studien eller artikeln.

Nä, jag struntar inte i allt, det jag berättar för dig är om du hade läst.
    Så hade du inte postat denna artikel från början, eller studien i sig självt.
    Hade du valt att inte posta tidningsartikeln, och bara studien i sig.
    Så hade det inte varit som nu och allt upplagt vackert på ett fat, där man så tydligt berättar felen med denna forskning.

Alt du behöver finns med i din artikel, orkar du inte läsa, knappast mitt problem.

hur många meter var det?
  • klyban
    LFF skrev 2017-09-15 13:01:50 följande:
    Ja, det finns ju till och med ett litet övningsexempel (med facit) där. Övervägde ett tag att inte lägga mig i er (rätt fåniga ändå) diskussion men det var liksom oemotståndligt till slut i sin fånighet. Men, det är ju så Trump lyckas få folk att tro på "fake news", genom att hitta på egna nyheter och regler för hur saker ska tolkas.

Håller med det är en fånig diskussion, det blir extra fånigt när h*n pratar om källkritik och källhantering och sen inser man att det är nått personen inte är det själv eller ens nära.
    Jag tror inte ens diskussionen handlar om studien för MD, utan bara försöker rädda ansiktet på ett gravt fel h*n gjorde och den obefintliga källkritiken.
    Ta bara att MD tror en artikel i en tabloid tidning skulle var ursprungskällan, och sen berätta att ursprungskälla och tillhörande forskning inte har med detta och göra.
    Det blir galet tokigt då.

Men som du säger, detta är en extrem selektivitet man har, som kommer i svallvågorna av Trump.
    För sen han kom in i bilden, så har politik gått ifrån ljuga ibland till ljuga ofta.
    Och som MD beter sig, så råder det för mig ingen tvekan om h*n inser felet, men nu låtsas bara.
    Kanske han vill trolla mig, men problemet är bara att jag faller inte för så simpla diskussionstekniker.

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 13:21:24 följande:

Hade du valt att inte posta tidningsartikeln, och bara studien i sig.

Det är föga överraskande att du anser att den enda fakta som postats i tråden inte borde ha postats. Så svårt det blir för vissa när man ska förhålla sig till fakta.

Du påstår sa mycket men har på 30 sidor inte lyckats belägga någonting. Att du anser om en källa är irrelevant. Vad du påstår om det ena eller andra är irrelevant. Belägg det du har att säga eller var tyst.
  • LFF
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:25:20 följande:
    Det är föga överraskande att du anser att den enda fakta som postats i tråden inte borde ha postats. Så svårt det blir för vissa när man ska förhålla sig till fakta.

Du påstår sa mycket men har på 30 sidor inte lyckats belägga någonting. Att du anser om en källa är irrelevant. Vad du påstår om det ena eller andra är irrelevant. Belägg det du har att säga eller var tyst.
    Men då kan vi ju blanda in männen i diskussionen också: Att snygga killar oftare är "players" och mindre benägna att vara trogna. (och för den delen, hur man går vidare och de facto läser texten till den studie det hänvisas till).

www.emmafrans.se/relationer/snygga-killar-players/

Och abstraktet från själva studien (www.ehbonline.org/article/S1090-5138(14)00034-8/abstract)

Physical strength and physical attractiveness are both hypothesized as indicators of overall phenotypic condition in humans. Strategic Pluralism Theory (Gangestad & Simpson, 2000) predicts that men?s orientation toward uncommitted mating is facultatively calibrated (i.e. contingently adjusted over ontogeny) in response to condition-dependent physical features, such as strength and attractiveness. Herein, we suggest that previous research bearing on this hypothesis has been limited because (a) researchers have often neglected to distinguish between mating orientations and past sexual behavior and (b) sample sizes have not always been large enough to reliably detect correlations of moderate magnitude. To address these issues and extend previous findings, we present aggregated data from three independent samples of young adults that permit us to examine multiple measures of physical strength and attractiveness in relation to uncommitted mating orientation, committed mating orientation, and past sexual behavior. As predicted, meta-analyses across samples demonstrated that strength and attractiveness were positively correlated with men?s (but not women?s) uncommitted mating orientation (but not committed mating orientation). In addition, strength (in men only) and attractiveness (in both sexes) positively predicted participants? number of past sex partners. Moreover, path analyses demonstrated that the association of men?s physical features with their number of sex partners was mediated via uncommitted mating orientation. These results (a) provide the most extensive support to date for the hypothesis that men?s uncommitted mating orientation is calibrated to condition-dependent features and (b) clarify the sex-specific functional links among physical features, mating orientations and sexual behavior.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SåÄrDet!) skrev 2017-09-15 16:34:31 följande:
    Jag skulle aldirg sjunka så lågt och vara tillsammans med en slampa så vad är det gon intw förstår..
    Det är helt valfritt att dejta den som faller en i smaken somliga hittar aldrig någon andra hittar rätt direkt en del hittar rätt efter flera års dejtande. Somliga vill dejta den som gillar sex och haft sex när de dejtat andra vill ha någon.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 16:25:20 följande:

Den faktiska källan finns inte i artikeln, utan det har man kört cherrypicking.
    Vill du ha källan så får du klicka dig vidare, så enkelt är det.
    Jag påstår inget, det är du som gör genom inte klara av källhantering och förstå vad som är källa och vad som är tidning.

Allt som du behöver har du gett mig, så varför ska jag posta länken igen?
    Men för diskussionens skull, så får du väl den en gång till, d det verkar som du glömt din källa.
    www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

hur många meter var det?
  • Anonym (M.D.)
    LFF skrev 2017-09-15 16:38:55 följande:

Men då kan vi ju blanda in männen i diskussionen också: Att snygga killar oftare är "players" och mindre benägna att vara trogna. (och för den delen, hur man går vidare och de facto läser texten till den studie det hänvisas till).

www.emmafrans.se/relationer/snygga-killar-players/

Och abstraktet från själva studien (www.ehbonline.org/article/S1090-5138(14)00034-8/abstract)

Physical strength and physical attractiveness are both hypothesized as indicators of overall phenotypic condition in humans. Strategic Pluralism Theory (Gangestad & Simpson, 2000) predicts that men?s orientation toward uncommitted mating is facultatively calibrated (i.e. contingently adjusted over ontogeny) in response to condition-dependent physical features, such as strength and attractiveness. Herein, we suggest that previous research bearing on this hypothesis has been limited because (a) researchers have often neglected to distinguish between mating orientations and past sexual behavior and (b) sample sizes have not always been large enough to reliably detect correlations of moderate magnitude. To address these issues and extend previous findings, we present aggregated data from three independent samples of young adults that permit us to examine multiple measures of physical strength and attractiveness in relation to uncommitted mating orientation, committed mating orientation, and past sexual behavior. As predicted, meta-analyses across samples demonstrated that strength and attractiveness were positively correlated with men?s (but not women?s) uncommitted mating orientation (but not committed mating orientation). In addition, strength (in men only) and attractiveness (in both sexes) positively predicted participants? number of past sex partners. Moreover, path analyses demonstrated that the association of men?s physical features with their number of sex partners was mediated via uncommitted mating orientation. These results (a) provide the most extensive support to date for the hypothesis that men?s uncommitted mating orientation is calibrated to condition-dependent features and (b) clarify the sex-specific functional links among physical features, mating orientations and sexual behavior.

Bra inlägg. Intressant läsning. Bekräftar det jag trodde tidigare på det området.

Ja, givetvis kan man blanda in männen. Ju mer kunskap desto bättre.
  • Anonym (M.D.)
    klyban skrev 2017-09-15 16:53:27 följande:

Den faktiska källan finns inte i artikeln, utan det har man kört cherrypicking.

Vill du ha källan så får du klicka dig vidare, så enkelt är det.

Jag påstår inget, det är du som gör genom inte klara av källhantering och förstå vad som är källa och vad som är tidning.

Allt som du behöver har du gett mig, så varför ska jag posta länken igen?

Men för diskussionens skull, så får du väl den en gång till, d det verkar som du glömt din källa.

www.dailymail.co.uk/femail/article-4085758/amp/Experts-reveal-sexual-partners-ve-determine-likely-DIVORCE.html

Ytterligare ett inlägg från din sida utan substans. Din källa belägger inte det du påstår.
  • klyban
    Anonym (M.D.) skrev 2017-09-15 17:00:13 följande:
    Ytterligare ett inlägg från din sida utan substans. Din källa belägger inte det du påstår.

Jag tillför ingen substans, det är du som gjort, jag bara berättar vad det du gett säger.
    Och allt finns där.
    Och du pratar om källhantering, mycket makabert och tokigt påstående.
    Då nått sånt existerar inte ifrån dig.

hur många meter var det?
Svar på tråden Min dejt vill inte längre träffas, pga mitt förflutna. Är helt knäckt.