• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-03 12:36:24 följande:

Jag beklagar missfallet. Har haft 6 st själv. Fan så onödigt

Beklagar era 6 missfall, vi har också haft 6st.

Har ni fått göra sperm dna fragmentationstest i Riga nu innan ÄD? Om det inte går vägen denna gång kan jag starkt rekommendera att ni gör det. Går inte att göra i Sverige, men vi fick göra det hos AvaClinic i Riga. Kostade 700kr när vi gjorde det och man får svar på ett dygn. Man kan resa dit och endast göra det testet utan att vara deras patient i övrigt tror jag.

Det visade sig att mina 5 första missfall berodde på dnafel och fragmentationsfel på spermierna.
  • Sara761

Har också kört med immunsupport vid alla ÄD såsom il kortison fragmin och Trombyl. Har tagit otaliga blodprover och har inga avvikelser eller immunoroblem eg. Men man undrar ju... får se om vi orkar igen!?

• Bell13

Det är hemskt med missfall. Mitt senaste barn föddes i april 2015 och i januari 2016 började vi försöka med syskon. Har blivit 4 missfall sedan dess. 3 st i v 6 och ett i v 13. Har lågt amh så jag tror på usel äggkvalitet. Det här är vårt sista hopp och jag blev så oerhört besviken när vi inte fick nåt till frysen. Vi fick tillbaka 7000 kr för att det inte gick att frysa. Vi har lagt 115000 kr på ivf och nu 70000 kr på äd. Vi har inte obegränsat med pengar heller.

Jag hoppas på dessa två de återförde. Känner mig inte det minsta gravid. Ont i brösten från och till och när det onda försvinner får jag panik, så började missfallen att brösten slutade göra ont, sedan försvann illamåendet och sedan kom blodet.

Sådan stress det här

UndrandeSökare skrev 2018-03-03 13:05:46 följande:

Beklagar era 6 missfall, vi har också haft 6st.

Har ni fått göra sperm dna fragmentationstest i Riga nu innan ÄD? Om det inte går vägen denna gång kan jag starkt rekommendera att ni gör det. Går inte att göra i Sverige, men vi fick göra det hos AvaClinic i Riga. Kostade 700kr när vi gjorde det och man får svar på ett dygn. Man kan resa dit och endast göra det testet utan att vara deras patient i övrigt tror jag.

Det visade sig att mina 5 första missfall berodde på dnafel och fragmentationsfel på spermierna.

• Swoosh

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

• Sara761
    Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

Hoppas det blir plus!

Terror att vänta.
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-03 16:36:10 följande:

Det är hemskt med missfall. Mitt senaste barn föddes i april 2015 och i januari 2016 började vi försöka med syskon. Har blivit 4 missfall sedan dess. 3 st i v 6 och ett i v 13. Har lågt amh så jag tror på usel äggkvalitet. Det här är vårt sista hopp och jag blev så oerhört besviken när vi inte fick nåt till frysen. Vi fick tillbaka 7000 kr för att det inte gick att frysa. Vi har lagt 115000 kr på ivf och nu 70000 kr på äd. Vi har inte obegränsat med pengar heller.

Jag hoppas på dessa två de återförde. Känner mig inte det minsta gravid. Ont i brösten från och till och när det onda försvinner får jag panik, så började missfallen att brösten slutade göra ont, sedan försvann illamåendet och sedan kom blodet.

Sådan stress det här

Vet du om din äggdonator hade egna barn? Och om hon hade donerat förut eller inte? Hur gamnal var hon vid donationen? Om det inte blir några till frysen så beror (det ju inte den delen ) på din kropp utan på kvaliteten på spermierna eller äggdonatorns ägg. Ni kan ju haft otur och fått ägg med dålig kvalitet helt enkelt och det var därför det inte blev några till frysen?

Mina symtom brukar också försvinna först.
  • Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hoppas hoppas!!!!
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-03-03 14:24:20 följande:

Har också kört med immunsupport vid alla ÄD såsom il kortison fragmin och Trombyl. Har tagit otaliga blodprover och har inga avvikelser eller immunoroblem eg. Men man undrar ju... får se om vi orkar igen!?

Har du gjort någon immunutredning utomlands och skickat blod till labbet i USA immunanalys? för eller självmedicinerar du? Om du gjort immunutredning, hos vem? Och vilka provsvar var utanför referens?
  • UndrandeSökare

Sara- Trombyl, Fragmin, pred och intralipid hjälper inte för alla. Vissa behöver andra mediciner för att lyckas.

De funkar inte för mig heller.

Jag kan rekommendera att du köper och läser boken "is your body babyfriendly" av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkaren som började behandla kvinnor med fertilitetsproblem och immunproblem i USA på 1990-talet. All immunbehandling som bedrivs idag utgår från honom och hans tankar. Finns att köpa på Adlibris och Bokus för 200kr.

• Sara761
    UndrandeSökare skrev 2018-03-03 17:56:52 följande:

Har du gjort någon immunutredning utomlands och skickat blod till labbet i USA immunanalys? för eller självmedicinerar du? Om du gjort immunutredning, hos vem? Och vilka provsvar var utanför referens?

Har fått hjälp med immunprover i Sverige och även i Ryssland (11 rör) samt hysto och bactriella prover i båda länder..

Inga prover är utanför referens och ? perfekt? enl tre olika läkare.

Så ingen rek egentligen immunsupport utan jag har själv valt det pga av många minus utan förklaring.

Vid denna ÄD hade vi ny donator och då plus på första försöket. Oklart vad som sker.. så otroligt jobbigt!

9 försök, två plus och inga barn :(

Har läst boken du rek men blir inte riktigt klok på vad som verkligen gäller.
Svar på tråden Äggdonation 2017