• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • UndrandeSökare
    Sara761 skrev 2018-03-03 18:23:27 följande:

Har fått hjälp med immunprover i Sverige och även i Ryssland (11 rör) samt hysto och bactriella prover i båda länder..

Inga prover är utanför referens och ? perfekt? enl tre olika läkare.

Så ingen rek egentligen immunsupport utan jag har själv valt det pga av många minus utan förklaring.

Vid denna ÄD hade vi ny donator och då plus på första försöket. Oklart vad som sker.. så otroligt jobbigt!

9 försök, två plus och inga barn :(

Har läst boken du rek men blir inte riktigt klok på vad som verkligen gäller.

Jag skulle rekommendera att du kontaktar Alan E Beerkliniken i USA. Man kan bli distanspatient hos dem och behöver inte resa dit. Man översätter sina journaler till engelska och mailar till dem. De är de bästa på immunförsvaret. För det verkar ju som att du behöver immunhjälp även om inte de prover som tagits i Sverige och Ryssland visat nåt.
  • Sis76

Nu är det snart dags för försök nr 2.... Första gången med fryst... Känns lite hopplöst. Känner att jag inte tror på det egentligen. Har psoriasis artrit och har skov just nu och att det gör chansen ännu mindre att lyckas. Vill så gärna...... 3 försök på oss OM alla blastocyst överlever upptining...

Önskar att %en vore högre för att lyckas....

Heja oss alla som kämpar <3

• Bell13

Vår donator är 24 år gammal. Hon har donerat tidigare och hon har ett barn.

Jag hoppas på dessa två embryos. Kliniken sa ju att vi väntar på utfallet av återföringen så pratar vi om fortsättning om det inte blir graviditet.

UndrandeSökare skrev 2018-03-03 17:34:41 följande:

Vet du om din äggdonator hade egna barn? Och om hon hade donerat förut eller inte? Hur gamnal var hon vid donationen? Om det inte blir några till frysen så beror (det ju inte den delen ) på din kropp utan på kvaliteten på spermierna eller äggdonatorns ägg. Ni kan ju haft otur och fått ägg med dålig kvalitet helt enkelt och det var därför det inte blev några till frysen?

Mina symtom brukar också försvinna först.

• Bell13

Då är vi nästan på samma dag, jag är på ruvardag 6 idag och vill bara få testa nu.

När testar du? Jag tänkte testa på onsdag på ruvardag 9 tror att jag borde få ett pålitligt svar då. Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter inplantation men nu vet jag inte exakt när den inträffat, om den inträffat. Känner mig bara superstressad över allting som har med det här att göra.

Swoosh skrev 2018-03-03 16:58:40 följande:

Hej alla! Så tråkigt att höra om missfall och oro! Och här är det inte mycket bättre tyvärr...

Är på RD9 med en blastocyst och en morula (FET). Skarpa hugg i ligament när jag nös imorse och brösten är ömma och tunga från och till. Blir också superstressad och orolig så fort ömheten försvinner! Så jobbigt att medicinerna ger graviditetssymptom så man inte vet vad som är vad! Testdag på måndag, men jag är inte särskilt sugen på att testa. Innan man faktiskt VET, så finns det ju liksom hopp... Styrkekram till er alla!

• Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-04 07:04:45 följande:

Då är vi nästan på samma dag, jag är på ruvardag 6 idag och vill bara få testa nu.

När testar du? Jag tänkte testa på onsdag på ruvardag 9 tror att jag borde få ett pålitligt svar då. Tidigare har jag alltid plussat 4 dagar efter inplantation men nu vet jag inte exakt när den inträffat, om den inträffat. Känner mig bara superstressad över allting som har med det här att göra.

Jag tänker inte testa förrän imorgon måndag när jag har testdag. Jag skulle bara bli ännu mer orolig och stressad om jag började testa för tidigt, och oro och stress ska man ju akta sig för... (JÄTTELÄTT...) Jag försöker tänka att går det inte den här gången heller, så har vi ju 7st kvar i frysen. Det är inte kört förrän man ger upp! <3
  • Bell13

Jag förstår dig. Jag håller tummarna för att det blir ett plus imorgon.

Swoosh skrev 2018-03-04 09:03:47 följande:

Jag tänker inte testa förrän imorgon måndag när jag har testdag. Jag skulle bara bli ännu mer orolig och stressad om jag började testa för tidigt, och oro och stress ska man ju akta sig för... (JÄTTELÄTT...) Jag försöker tänka att går det inte den här gången heller, så har vi ju 7st kvar i frysen. Det är inte kört förrän man ger upp! <3

• Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-04 10:36:59 följande:

Jag förstår dig. Jag håller tummarna för att det blir ett plus imorgon.

Tack! Detsamma till dig när det blir dags! :)
  • Bell13

Håller tummarna imorgon jag testar på onsdag eller kanske torsdag

Swoosh skrev 2018-03-04 11:00:30 följande:

Tack! Detsamma till dig när det blir dags! :)

• Bell13

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:04:11 följande:

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

Vi har gjort ÄD där men valde inte paketet. Tur så här i efterhand eftersom vi lycksdes på första försöket:)
Svar på tråden Äggdonation 2017