• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • Bell13

Vad tycker du om kliniken? Tankarna flödar lite fritt just nu på hur vi går vidare om jag inte är gravid nu.

Sjuttiosjuan skrev 2018-03-04 18:09:15 följande:

Vi har gjort ÄD där men valde inte paketet. Tur så här i efterhand eftersom vi lycksdes på första försöket:)

• Sjuttiosjuan
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:18:26 följande:

Vad tycker du om kliniken? Tankarna flödar lite fritt just nu på hur vi går vidare om jag inte är gravid nu.

Vi är givetvis nöjda! Inget dåligt att säga om kliniken. Många tycker det är lite knöligt ned visum och så plus att dom är lite dyrare än många kliniker. Men man får mkt info om donatorn om man är intresserad av det samt att dom känns proffsiga och noggranna.

Men tänk inte på det nu, positiva tankar:)
  • UndrandeSökare
    Bell13 skrev 2018-03-04 18:04:11 följande:

Är det någon aktiv här inne som gjort äd på Ava Peter, det paketet med barngaranti?

Har du lyssnat på "Jag vill ha barn" podden på acast? Där hittar du Cilla som gjort donation på AvaPeter med gravidpaketet, hon plussade på första försöket. Hon berättade en massa detaljer om hur allt gick till och vad som gäller hos AvaPeter om man lyssnar på alla avsnitten.
  • Swoosh

ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!

• Sjuttiosjuan
    Swoosh skrev 2018-03-05 13:13:20 följande:

ÄNTLIGEN!!! Imorse fick jag ett strålande blått plus! Hoppas nu bara att det lilla livet vill stanna!

Jaaaaaaaaaa!!!
  • Syskon2018

Vilken ruvardag skulle ni säga är det tidigaste man kan få ett tillförlitligt svar på sticka?

Grattis swoosh!

• Sara761

Ruvardag 8-9 borde ge tydligt plus

Jag hade tydligt på ruvardag9

Grattis Swoosh!! Har ni försökt många ggr?

• Swoosh
    Sara761 skrev 2018-03-05 14:20:59 följande:

Ruvardag 8-9 borde ge tydligt plus

Jag hade tydligt på ruvardag9

Grattis Swoosh!! Har ni försökt många ggr?

Tack! Efter ett par års försök på vanligt sätt med mina egna ägg (som passerat bäst före datum), blev ÄD vårat bästa alternativ. Två tredagars insatta i september 17, men som inte blev något. Nu FET med två femdagars. Så, vi lyckades få ett plus på andra försöket. Men än är vägen lång och kantad av oro och dåliga erfarenheter.

Tänker ändå försöka att njuta av nuläget, trots att jag knappt törs använda ordet gravid...
  • Bell13

Skickar ett stort grattis. När sattes det in?

Swoosh skrev 2018-03-05 13:13:20 följande:

• Swoosh
    Bell13 skrev 2018-03-05 15:19:06 följande:

Skickar ett stort grattis. När sattes det in?

Tack! 22/2, så jag borde vara i v.5...
Svar på tråden Äggdonation 2017