Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Ingen av er som haft slempropp eller nått som gått?
Ja men exakt så känner jag med, kanske måste gå på toa typ? Hade velat ha nån info om hur tillståendet är därnere, om man är öppen nått och om livmodertappen är utplånad.
Har inte märkt av någon slempropp. Kände på tappen nu men möjligtvis att den mjuknat.
Försöker intala mig själv att det inte blir någon bebis inatt eller imorgon för väntan blir så otroligt jobbig! :-//
Här har det lugnat ner sig :(. Sambon tog dottern och åkte hemifrån idag så jag låg och vilade / sov om vartannat och klev upp först kl.16. Var så skönt att få vila även om det gjorde ont men orkade iaf sova med alvedon. Nu som sagt lugnt igen :( är som det blev bättre när jag klev upp och rörde mig lite. måste känna efter tappen, har inte gjort det. Hur går det för er?
Tappen känns mjuk och det känns inte som den ligger som vanligt. Har för mig att tappen pekat rakt ner innan så man liksom känt kanterna men nu känns det som den ligger vertikalt och är mycket mjukare. Känner liksom inte vart öppningen är. Nån som är duktig på livmodertappar? :) haha där kom en mening jag aldrig skrivit förut :p bf 12/6
Tappen känns mjuk och det känns inte som den ligger som vanligt. Har för mig att tappen pekat rakt ner innan så man liksom känt kanterna men nu känns det som den ligger vertikalt och är mycket mjukare. Känner liksom inte vart öppningen är. Nån som är duktig på livmodertappar? :) haha där kom en mening jag aldrig skrivit förut :p bf 12/6
Jag har varit själv hemma med barnen hela dagen så har inte kunnat vila direkt och mina anklar är GIGANTISKA nu och jag är så öm under fötterna. Sitter nu i soffan med fötterna i högläge och hoppas på en skön natts sömn (man kan ju alltid hoppas). Jag är alldeles öm i nedre delen av magen och i ljumskarna. Jag har haft lite ångest över förlossningen och alla minnen av hur ont det gör och lustgasmasken etc har gjort sig påmind. Och så har jag gått och blivit förkyld också, alldeles täppt i näsan så det känns väl lite sisådär om det skulle dra igång då, fast innerst inne så tror jag inte att han kommer innan bf 12/6.
Tappens öppning varierar under menscykelns gång men när man är gravid är den oftast bakåttippad fram tills det börjar bli förlossningsdags då den tippas framåt istället.
Attans också, ja det är precis så tappen känns, typ tippad/vinklad åt nåt håll. Kan den ändras tvärt eller ät det ett tecken på att det är en stund kvar tror du?
Jag har som tur är inga större problem med värmen och blir vätskefylld och får ont (peppar peppar), men så har jag inte ansträngt mig nämnvärt heller såklart. Jag är också lite förkyld men dottern riktigt riktigt förkyld, typiskt :(
MaTik, vaknade och tänkte på dig, nu har du garanterat fått din bebis skulle jag tro.
Själv så somnade jag inte förrän vid midnatt, har svårt att somna när inte mannen är hemma men sen var jag bara uppe på toaletten EN gång inatt vid 2 och sen vaknade jag 6.30. Åt endast fem godisbilar igårkväll och drack ett par glas cola men kräkte upp det innan jag gick och la mig, min kropp/bebisen verkar verkligen inte gilla godsaker på gott och ont.
Ensam för andra dagen i rad med sonen på 22 månader. Igår träffade jag gravidkompis med son, idag har jag inget planerat. Kan inte åka och bada eftersom jag inte har körkort eller bil, men hade nog inte vågat ändå eftersom jag är så långsam nu.. Tips på andra saker att göra i denna olidliga värme med en energisk och sprallig liten kille?