• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Utvandraren2
    MaTik skrev 2018-06-02 09:12:08 följande:

Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)

Åå, lycka till! :D

Idag är det helt perfekt väder, varmt nog för shorts, men en sval bris. Jag sitter ute i skuggan och mölar jordgubbar. Har gått totalt bananas på jordgubbar! Tack för tips om bärsele/sjal. Hittade en begagnad Ergobabysjal jag ska hänta i eftermiddag. Ska packa väskan idag.
  • evve88

Hade som mensvärk igår i intervaller ett par timmar sen försvann de. Hann aldrig bli regelbundet. Igår när ja la mig började de igen för att sedan avta. Idag har jag som molvärk i nedre delen av magen hela tiden, ibland toppar men mer eller mindre konstant. Nästan så de strålar ut i benen. Någon mer som har de så? Alla barnvakter är borta i helgen såklart så de får gärna lugna sig :p

Ibland känns de ?är jag kanske bara toanödig??? Men kan inte gå på toa heller... kan man ha de såhär i flera veckor?

• evve88
    MaTik skrev 2018-06-02 09:12:08 följande:

Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)

Åh vad skoj!! Tänker på er :)
  • Bubbel85
    evve88 skrev 2018-06-02 12:15:36 följande:

Hade som mensvärk igår i intervaller ett par timmar sen försvann de. Hann aldrig bli regelbundet. Igår när ja la mig började de igen för att sedan avta. Idag har jag som molvärk i nedre delen av magen hela tiden, ibland toppar men mer eller mindre konstant. Nästan så de strålar ut i benen. Någon mer som har de så? Alla barnvakter är borta i helgen såklart så de får gärna lugna sig :p

Ibland känns de ?är jag kanske bara toanödig??? Men kan inte gå på toa heller... kan man ha de såhär i flera veckor?

Gud jag känner precis som du skriver, exakt plus att jag mår illa. Det började inatt och jag har sovit såå dåligt vilket ju säkert inte hjälper nu. Jag har legat i soffan precis hela dagen med kraftig molvärk. Bebis rör sig extremt mycket så vet inte om det är förvärkar, början till riktiga värkar eller att bebisen rör sig och träffar nerver, organ och allt sånt och att det är det jag känner för vag märker liksom inga toppar och dalar utan det är liksom ihållande. Är det samma för dig?
  • Workingmom
    Bubbel85 skrev 2018-06-02 13:19:49 följande:

Gud jag känner precis som du skriver, exakt plus att jag mår illa. Det började inatt och jag har sovit såå dåligt vilket ju säkert inte hjälper nu. Jag har legat i soffan precis hela dagen med kraftig molvärk. Bebis rör sig extremt mycket så vet inte om det är förvärkar, början till riktiga värkar eller att bebisen rör sig och träffar nerver, organ och allt sånt och att det är det jag känner för vag märker liksom inga toppar och dalar utan det är liksom ihållande. Är det samma för dig?

Så har jag med. Började inatt. Sov inget mellan 02-06. Var upp och åt tre gånger för jag kände mig hungrig. Toabesöken var minst lika många.

Har mått illa från och till och det trycker på massor neråt.

Tänker att jag är skitnödig men inget händer.

Har mått så bra hittills så jag hoppas verkligen inte att det ska vara såhär i 3-4 veckor!

BF om en vecka..
  • MaTik

Update: Är fortfarande hemma i latensfas, hoppas att det ska dra igång ordentligt nu ikväll. Har onda värkar, men oregelbundna och hanterbara. Blir igångsatt imorgon om det inte drar igång av sig själv.

• Workingmom
    MaTik skrev 2018-06-02 18:17:37 följande:

Update: Är fortfarande hemma i latensfas, hoppas att det ska dra igång ordentligt nu ikväll. Har onda värkar, men oregelbundna och hanterbara. Blir igångsatt imorgon om det inte drar igång av sig själv.

Så spännande!!! Lycka till
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-06-02 13:19:49 följande:

Ja men exakt!! Mått illa under dagen också.. ja ibland blir det toppar som gör superont men ibland helt lugnt men för de mesta liksom molvärk hela tiden.. Hade magras innan med.. så kan man ju inte avgöra om man har ont i magen för att man är toanödig eller om de är förvärkar heller... har det tilltagit för dig eller är de samma konstant?
  • evve88
    Workingmom skrev 2018-06-02 18:05:17 följande:

Så har jag med. Började inatt. Sov inget mellan 02-06. Var upp och åt tre gånger för jag kände mig hungrig. Toabesöken var minst lika många.

Har mått illa från och till och det trycker på massor neråt.

Tänker att jag är skitnödig men inget händer.

Har mått så bra hittills så jag hoppas verkligen inte att det ska vara såhär i 3-4 veckor!

BF om en vecka..

Ingen av er som haft slempropp eller nått som gått?

Ja men exakt så känner jag med, kanske måste gå på toa typ? Hade velat ha nån info om hur tillståendet är därnere, om man är öppen nått och om livmodertappen är utplånad.