Bf juni 2018
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Hej ????
Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)
Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)
Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.
Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)
Idag känner jag mig snuvad på förlossningen.
Kändes som att det var på gång i helgen. Men inga symptom på detta idag
(
Mannen ska iväg och gräva och vädret är sisådär. Men är inte sååå sugen på att ligga i solstolen idag egentligen :-/
Kanske blir en tripp till staden för att köpa examenskläder till mina grabbar som har skolavslutning snart, eller sy lite mer kläder till kommande bebis.
Har nog samma problem som du Moorii, hur fyller man denna dag så den inte ska bli så låååångtråkig.
Ensam för andra dagen i rad med sonen på 22 månader. Igår träffade jag gravidkompis med son, idag har jag inget planerat. Kan inte åka och bada eftersom jag inte har körkort eller bil, men hade nog inte vågat ändå eftersom jag är så långsam nu.. Tips på andra saker att göra i denna olidliga värme med en energisk och sprallig liten kille?
Slutade med att vi åkte till inomhusbad, all svalka är bra svalka tänkte jag, vägrade dessutom sitta hemma i bastun till lägenhet.. Gick fint, skönt att få guppa omkring i vattnet lite, sonen uppskattade det med. Nu sover han i vagnen och jag vilar på en bänk. ONT i hela bäckenet dock.. Men det fick det vara värt!
Hmm, onda förvärkar har gjort entré. Kommer med ca 5 minuters mellanrum, gör ont, men inte så farligt. Känns som ett band med smärta undertill på magen, typ mensvärk fast mycket värre. Lär väl ha det så här i 3-5 veckor nu då..
Hmm, onda förvärkar har gjort entré. Kommer med ca 5 minuters mellanrum, gör ont, men inte så farligt. Känns som ett band med smärta undertill på magen, typ mensvärk fast mycket värre. Lär väl ha det så här i 3-5 veckor nu då..
Sådär hade jag också för ett tag sedan men just det där med bältet runt är lurigt för så kan det även kännas vid ett förlossningsläge. Hoppas dock att det är igång för dig. När var det du hade bf?
Jaså? Jag är så oerhört skeptisk till att jag ska ha sån tur att denna förlossning startar i tid eller tidigare för den delen, eftersom jag gick över nästan två veckor med sonen (blev igångsatt). Bf är 24/6. Däremot är jag glad om det kommer igång av sig själv, vilket förvärkar kanske kan vara en indikation på att det kommer göra? Hoppas!
Jag hoppas jag med men har gått över med mina med så det känns inte så troligt dock har de kommit igång av sig själv och gått fort när värkarna blivit någotsånär regelbundna. Bf 12/6 så det börjar ju att närma sig nu och slemproppen fortsätter att släppa här hela tiden.
Nu brudar dricker jag mirakeldrycken som sägs starta förlossningen!!! Lär knappast fungera men känner mig lite desperat just nu ;) kommer inte ihåg om nån skrivit om den innan eller om jag läst i en annan tråd men nån annan som testat? Är med citron, ingefära och Cayenne... om inte annat borde den ge halsbränna men tydligen ska receptet komma från en barnmorska :p
Nu brudar dricker jag mirakeldrycken som sägs starta förlossningen!!! Lär knappast fungera men känner mig lite desperat just nu ;) kommer inte ihåg om nån skrivit om den innan eller om jag läst i en annan tråd men nån annan som testat? Är med citron, ingefära och Cayenne... om inte annat borde den ge halsbränna men tydligen ska receptet komma från en barnmorska :p