• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Heja heja)

Jag följer också. Hejar på dig!

• Anonym (Osäker mullig)

Ok, några ville höra "fortsättningen".... :) Här är den, lote dag för dag:

Sönd: Han smsar först, efter träffen, tackar och kallar mig fin etc. Jag skriver nåt liknande tillbaka.

Tisd: Nu har det gått 2 dygn och inget mer kommit från honom...hmm. Blir nojjig. Beslutar till sist att ta initiativ och smsa frågan om han vill ses igen, i helgen/veckan därpå. Han tackar ja till att ses nästa vecka. På förslag härifrån smsar jag sent tisd. kväll ett konkret förslag, dag/tid/aktivitet. Början av nästa vecka. Ber honom höra av sig snart om det ej funkar. (Då det är en grej jag måste boka /eller annars avboka).

Torsd: Nu har det gått 2 dygn igen, inte ett ord från honom.... Inte ens så mkt som "Vi kör på det!" Eller dylikt. Jag börjar faktiskt lessna nu, då det här är en extrem skillnad från innan vår träff. (Då han brukade skriva flera ggr per dag). Ser mig som i princip "dimpad" men vill ändå inte att han ska "komma undan" så lätt. Dvs. jag vill att han ska veta att detta inte kändes så kul för mig...

Så jag skriver ett sms torsd kväll om att jag upplevde det som om vi verkligen gillade varann, men att jag måste tagit fel på de känslor han visade när vi sågs... sen skrev jag bara nåt om "Ha det bra" i slutet.

Fredag: tystnad. Suck, jaja tänker jag, var väl som jag trodde då. Han är ett svin som inte ens kan säga: "Sorry att vi inte ville samma..." Eller?

Jag börjar faktiskt vid det här laget smsa lite med en annan kille, som länge varit intresserad av mig. Och som turligt nog hör av sig precis idag... när jag känner mig lite smått nere. Jag har varit lite intresserad av den killen förut. (Smsar med honom gör jag självklart bara för att jag ser "Drömdejten" som uppenbarligen förlorad! Brukar annars aldrig "jonglera" killar!).

Lördag (nu). Plötsligt hör "Drömdejten" av sig!! Jag känner bara: Va?? Han inleder med Sorry och sen följer en förklaring om att han varit sjuk i flera dagar.. (typ kraftig förkylning/feber/hosta etc), men att han bör vara bra igen till början av veckan. (Vilket var då vi skulle ses).

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska tro. Ena sidan av mig känner:

- Mm, eller hur! Dra den om Rödluvan och vargen också... Och vadå, kan man verkligen vara så sjuk så att man inte orkar med ett kort sms per dag, iaf.... Denna sida av mig tror att han ljuger, för att dölja sina kalla fötter, eller av annan anledning....

Andra sidan av mig känner:

- Hmm, jag kanske överreagerade...? Vi är ju inte ihop ännu. Och han kanske behövde tid att tänka, då vi båda visade starka känslor, när vi sågs... Och sen kanske han VAR sjuk? Tänker på den där reklamen "Du skulle bara veta hur det är när en karl är riktigt förkyld". :P

All input uppskattas, om några hänger kvar i tråden fortf. :) Jag har inte svarat "Drömdejten" än och vet inte vad jag ska svara. (Om jag ens ska svara).....

• Anonym (Swenglish)

Jag tror han ljuger om sjukdomen. Man kan smsa från sängen. Han har fått kalla fötter. Nån annan har dykt upp. Skit i honom!

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Swenglish) skrev 2017-10-07 09:34:36 följande:

Jag tror han ljuger om sjukdomen. Man kan smsa från sängen. Han har fått kalla fötter. Nån annan har dykt upp. Skit i honom!

Jag håller verkligen med i detta. Rent logiskt så orkar man ju skicka ett sms även från sängen, även om man har kraftig förkylning/influensa! Är ju inte precis ngn livshotande sjukdom... :P

Det enda jag inte kan förstå är varför han då menar att han vill ses nu? (Dvs det han skrev om att han kommer vara frisk igen, till vår dejt)... Så borde han ju inte skriva om han inte ville ses?

Just nu är jag rätt irriterad, så har ingen lust att svara. Får se om jag gör det sen eller ej. Men gillar inte lögner och framför allt inte så här tidigt....
  • Anonym (dejtandets gissel)

Jag tänker att är man intresserad så hör man av sig, man kan alltid hitta tid att skriva ett kort sms. Vissa är sega men din dejts beteende har ändrats. Men samtidigt kanske han behöver tänka igenom saker, han kanske kände mer än han hade trott och behöver processa tankarna. 

Att ha sex eller inte på första dejten, herregud vi är väl vuxna och gör som vi vill, om killen då inte vill ses mer för den sakens skull så är det hans förlust, han hade ju lika mycket sex på första dejten som tjejen så förstår inte den tankegången riktigt. 

Jag tycker du tänker helt rätt, att blir det inget mer så hade ni iaf en fin dejt och härligt sex. Helt rätt inställning, att vara nöjd med det som skedde och inte missnöjd med det som inte blev.

• Anonym (Swenglish)

Den han hade på g beter sig som han gör mot dig o han vill ha dig i reserv.

• Anonym (Osäker mullig)

Det senaste inlägget är kränkande och har anmälts. Det är inte okej att näthata mot andra genom att kalla dem nedsättande tillmälen.....

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-07 10:17:40 följande:

Jag tänker att är man intresserad så hör man av sig, man kan alltid hitta tid att skriva ett kort sms. Vissa är sega men din dejts beteende har ändrats. Men samtidigt kanske han behöver tänka igenom saker, han kanske kände mer än han hade trott och behöver processa tankarna. 

Att ha sex eller inte på första dejten, herregud vi är väl vuxna och gör som vi vill, om killen då inte vill ses mer för den sakens skull så är det hans förlust, han hade ju lika mycket sex på första dejten som tjejen så förstår inte den tankegången riktigt. 

Jag tycker du tänker helt rätt, att blir det inget mer så hade ni iaf en fin dejt och härligt sex. Helt rätt inställning, att vara nöjd med det som skedde och inte missnöjd med det som inte blev.

Tack för ditt svar! Ja jag har också funderat i banor av att han kanske faktiskt blev lite rädd över att vi båda visade/kände starka känslor den dagen... det skulle kunna vara så. Och att han därför kände sig tvungen att dra sig undan.. ett litet tag.

Jag vet inte varför, men på nåt sätt har jag svårt att tro på den förklaringen fullt ut. Jag hade haft lättare att tro på det om han hade förklarat det så... men nu när han drog till med "sjukdom", så känns det tyvärr mer som om han haft nån annan på G.... och mig som reserv kanske.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Swenglish) skrev 2017-10-07 10:46:40 följande:

Den han hade på g beter sig som han gör mot dig o han vill ha dig i reserv.

Tack för ditt svar. Jag är benägen att tro ungefär så här också. Detta pga att hans "förklaring" verkligen lät som BS. Om han istället hade t.ex. ringt upp mig och pratat om att han verkligen kände starkt och hade blivit skraj, eller dylikt, så kanske... (att man hade trott det).
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..