• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (dejtandets gissel)
    Anonym (TB) skrev 2017-10-07 15:37:31 följande:
    TS, jag har följt din tråd eftersom jag tycker att du verkar vara en intelligent, fin och charmig person och hoppas att du kommer att träffa en bra man, men det jag ser är att du är alldeles för fokuserad på vad han kan tänkas tycka och känna i stället för att fundera på vad du verkligen behöver.

Inför dejten byggde du upp en bild av honom som sannolikt inte stämmer och nu i efterhand kallar du honom "drömdejten". Han är säkert trevlig, snygg och ett bra ligg som du skriver men han är samtidigt bara en man. Nu generaliserar jag men det är ganska typiskt kvinnor att överanalysera en situation som de flesta män tar för vad det är. Du tänker flera steg i förväg medan han antagligen är kvar på ruta ett. Du är en trevlig tjej, ni hade bra sex och nu kan han tänka sig lite mer av den varan. Mer än så tror jag inte att han har tänkt eller känt. 

Jag växte upp med män och hade mest killkompisar då jag var yngre och när jag lärde känna kvinnor slog det mig hur olika män och kvinnor ofta ser på sådana här situationer. När kvinnorna återberättade en dejt var det precis som du skriver här - väldigt detaljerat och med många analyser av honom, hans sms, sätt att vara etc.. När en killkompis hade varit på dejt var en fråga mest väsentlig för de andra killarna: "Blev det nåt?".   

Det är klart att män mognar med åren och söker mer substans men skillnaden kvarstår. Den andra mannen som hör av sig till dig har däremot antagligen tänkt mer på dig i de banor som du gör med "drömdejten". Om du klipper med "drömdejten" nu kommer du inom cirka en eller ett par månader fundera över vad du såg hos honom. Då först kommer du att se honom mer realistiskt, som en man bland många andra.   

Jag tror att du mest behövde bekräftelsen eftersom du var så osäker på ditt utseende. Nu har du fått det. Han tände uppenbarligen på dig och vill ha mer. Behöver du mer bekräftelse på att en man, som du attraheras av, tänder på dig så träffa honom igen men då får du tagga ner förväntningarna rejält. Det kanske bara blir sex ibland när det passar honom. Jag får intrycket av att han inte är ute efter något seriöst. Lura inte dig själv i det avseendet - du har släppt garden och är redan emotionellt involverad så var försiktig med dig själv.

Vill du ha bekräftelse för den du är, vilket jag anser att du förtjänar, så tror jag mer på den andra mannen. Du behöver någon som ser den fina och smarta person du visar att du är i den här tråden. Du kommer inte att några problem med att träffa en man om du jobbar på dina självtvivel, för de är ett mycket större hinder än din vikt, men du måste bli mer medveten om vad du behöver, annat än bekräftelse.     
    Mycket kloka ord! Jag och säkert många tjejer med mig behöver bli bättre på att tänka vilken sorts man jag behöver och vill jag ha och sedan välja utifrån det. Välja istället för att bli vald.

Men det är svårt att ändra på invanda mönster, jag har en tendens att ofta överanlysera framförallt sms. Sms överlag är klurigt, en mening kan ha olika innebörd för olika människor. 
    Men blir man medveten om hur man fungerar och reagerar kan man jobba på det. 

Jag dejtade en man i somras, det var första killen jag träffade efter ett lite längre förhållande med en man som inte var bra för mig. Så jag var minst sagt lite rädd för att träffa en ny kille. 
    Vi var på två dejter varav den sista var helt magisk, det kändes så enkelt och behagligt att vara med honom. För en gångs skull var jag i nuet och tänkte inte flera steg framåt.

Några dagar efter andra dejten avslutade han dock, han skrev att något hänt i hans liv och att han inte kunde engagera sig känslomässigt i någon just nu. 

Förr hade jag blivit ledsen men tack vare att jag inte tänkte flera steg fram så kände jag och känner fortfarande tacksamhet. Det är ett fint minne på hur fantastisk en dejt kan kännas. Huruvida han avslutade för att han inte kände samma eller om livet faktiskt kom iväg spelar ingen roll. För min upplevelse är just min. 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-08 00:40:35 följande:

Mycket kloka ord! Jag och säkert många tjejer med mig behöver bli bättre på att tänka vilken sorts man jag behöver och vill jag ha och sedan välja utifrån det. Välja istället för att bli vald.

Men det är svårt att ändra på invanda mönster, jag har en tendens att ofta överanlysera framförallt sms. Sms överlag är klurigt, en mening kan ha olika innebörd för olika människor. 

Men blir man medveten om hur man fungerar och reagerar kan man jobba på det. 

Jag dejtade en man i somras, det var första killen jag träffade efter ett lite längre förhållande med en man som inte var bra för mig. Så jag var minst sagt lite rädd för att träffa en ny kille. 

Vi var på två dejter varav den sista var helt magisk, det kändes så enkelt och behagligt att vara med honom. För en gångs skull var jag i nuet och tänkte inte flera steg framåt.

Några dagar efter andra dejten avslutade han dock, han skrev att något hänt i hans liv och att han inte kunde engagera sig känslomässigt i någon just nu. 

Förr hade jag blivit ledsen men tack vare att jag inte tänkte flera steg fram så kände jag och känner fortfarande tacksamhet. Det är ett fint minne på hur fantastisk en dejt kan kännas. Huruvida han avslutade för att han inte kände samma eller om livet faktiskt kom iväg spelar ingen roll. För min upplevelse är just min. 

Tror jag förstår hur ni menar med att tänka flera steg fram, det har hänt mig förr men mer när jag var yngre. Men jag känner dock att jag inte hade tänkt så långt fram i detta fall.. men helt klart hade jag ju hoppats på en andra dejt iaf. :P Och det verkade ju som om han ville det också. Då. Sen kan jag ju inte alls veta vad exakt som gjorde att han drog sig undan hela veckan, för att sen plötsligt ploppa upp igen och vara redo för en dejt....

Det enda jag kan gå på är ju mina egna behov... Och jag har behov av en man som är mer konsekvent och stabil i sitt sätt att kommunicera...

Absolut, hade han istället sagt, som i det exempel du sa, att han inte var redo eller att det inte klickade föe honom, så hade ju det varit helt okej. Det som inte funkade för mig med den här killens kommunikation var: Att han plötsligt efter dejten drog sig undan och slutade kommunicera, samt att han plötsligt "ploppade" upp igen och sade sig vilja ha en andra dejt, samt även att han drog en uppenbar lögn så här tidigt (att han var sjuk, skulle förklara att han inte hört av sig). Jag har haft erfarenhete av liknande killar förr och det brukar sällan bli bra när det blir lögner och "hoppig" kommunikation tidigt.

Men ja, fram till dejten och under dejten så var han verkligen underbar, på alla sätt och vis... sällan klickat så bra med nån. Så kommer ändå minnas honom som "Drömdejten"... :)
  • Anonym (dejtandets gissel)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-08 00:54:59 följande:
    Tror jag förstår hur ni menar med att tänka flera steg fram, det har hänt mig förr men mer när jag var yngre. Men jag känner dock att jag inte hade tänkt så långt fram i detta fall.. men helt klart hade jag ju hoppats på en andra dejt iaf. :P Och det verkade ju som om han ville det också. Då. Sen kan jag ju inte alls veta vad exakt som gjorde att han drog sig undan hela veckan, för att sen plötsligt ploppa upp igen och vara redo för en dejt....

Det enda jag kan gå på är ju mina egna behov... Och jag har behov av en man som är mer konsekvent och stabil i sitt sätt att kommunicera...

Absolut, hade han istället sagt, som i det exempel du sa, att han inte var redo eller att det inte klickade föe honom, så hade ju det varit helt okej. Det som inte funkade för mig med den här killens kommunikation var: Att han plötsligt efter dejten drog sig undan och slutade kommunicera, samt att han plötsligt "ploppade" upp igen och sade sig vilja ha en andra dejt, samt även att han drog en uppenbar lögn så här tidigt (att han var sjuk, skulle förklara att han inte hört av sig). Jag har haft erfarenhete av liknande killar förr och det brukar sällan bli bra när det blir lögner och "hoppig" kommunikation tidigt.

Men ja, fram till dejten och under dejten så var han verkligen underbar, på alla sätt och vis... sällan klickat så bra med nån. Så kommer ändå minnas honom som "Drömdejten"... :)
    Det kan vara så enkelt som att han tänker att vi har setts och hade en bra dejt, vi har bestämt att ses igen och att han är trygg i det. 

Men det funkar inte för dig för du vill ha mer kommunikation och initiativ, vilket jag förstår. Så då gör du valet att inte fortsätta för han ger dig inte vad du behöver. Helt rätt tänk! 

En dejt kan och får vara ett fint minne men ibland behöver det stanna just där, som ett minne. Förr hoppades jag på fler dejter då första var bra fast jag egentligen kände att nja han tycker inte som mig. Jag ville vald istället för att själv välja. 

Flummigt men tror du fattar vad jag menar :)
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (dejtandets gissel) skrev 2017-10-08 01:09:28 följande:

Det kan vara så enkelt som att han tänker att vi har setts och hade en bra dejt, vi har bestämt att ses igen och att han är trygg i det. 

Men det funkar inte för dig för du vill ha mer kommunikation och initiativ, vilket jag förstår. Så då gör du valet att inte fortsätta för han ger dig inte vad du behöver. Helt rätt tänk! 

En dejt kan och får vara ett fint minne men ibland behöver det stanna just där, som ett minne. Förr hoppades jag på fler dejter då första var bra fast jag egentligen kände att nja han tycker inte som mig. Jag ville vald istället för att själv välja. 

Flummigt men tror du fattar vad jag menar :)

Förstår hur du menar...en detalj där som dock blev lite fel, men ganska viktigt i sammanhanget: andra dejten var inte "bestämd". Han bara uttryckte sig i mer allmänna ordalag om att " det funkar nästa vecka :) ". Sen när jag frågade om en viss dag, så struntade han helt enkelt i att svara på det, nästkommande dagarna. I min värld tyder det på ointresse...

Ja du har rätt, jag behöver nån som är kommunikativ, åtminstone så pass att man orkar skicka 1 sms/ dag ungefär... vilket han ju också gjorde, i 3 veckor, ända fram till dejten. (Han skickade oftast 3 ggr/dag). Så det var den plötsliga förändringen jag hade svårt för.

Jag får gå vidare men med ett fint minne, bara. Nya dejter väntar! Nu har jag i alla fall fått övning och det var lärorikt! :)
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-08 01:24:31 följande:
    Förstår hur du menar...en detalj där som dock blev lite fel, men ganska viktigt i sammanhanget: andra dejten var inte "bestämd". Han bara uttryckte sig i mer allmänna ordalag om att " det funkar nästa vecka :) ". Sen när jag frågade om en viss dag, så struntade han helt enkelt i att svara på det, nästkommande dagarna. I min värld tyder det på ointresse...

Ja du har rätt, jag behöver nån som är kommunikativ, åtminstone så pass att man orkar skicka 1 sms/ dag ungefär... vilket han ju också gjorde, i 3 veckor, ända fram till dejten. (Han skickade oftast 3 ggr/dag). Så det var den plötsliga förändringen jag hade svårt för.

Jag får gå vidare men med ett fint minne, bara. Nya dejter väntar! Nu har jag i alla fall fått övning och det var lärorikt! :)
    Men hur gör du nu på tisdag? Han tror ju att ni har en dejt, och du har redan skrivit tid och plats. Skall du inte meddela att det inte blir något? Skall du låta honom eventuellt hoppas och tro att det går bra, komma dit, och stå där själv?
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-08 09:07:19 följande:

Men hur gör du nu på tisdag? Han tror ju att ni har en dejt, och du har redan skrivit tid och plats. Skall du inte meddela att det inte blir något? Skall du låta honom eventuellt hoppas och tro att det går bra, komma dit, och stå där själv?

Jag hade bara skrivit förut ett förslag om dag, tid, vilken slags aktivitet. Inte någon plats, alls. Så för att få reda på platsen, så skulle han behövt kontakta mig igen, i så fall.... om han hade varit intresserad. Så nej, han kommer inte stå och vänta nånstans... :)
  • Anonym (mm)

När var det du skrev det messet, om dag och tid alltså? Svarade han inget alls på det? Skrev du det som en fråga?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 09:54:40 följande:

När var det du skrev det messet, om dag och tid alltså? Svarade han inget alls på det? Skrev du det som en fråga?

Det var under veckan som gick. I det smset bad jag honom också väldigt vänligt, tydligt, att gärna höra av sig snart kring detta. (Detta pga att det var en aktivitet som behöver bokas in). 2 dygn senare hade jag ej fått svar. Det var då jag behövde svar, så jag fick skriva igen...

Om jag inte hade skrivit igen då, så vet jag inte hur lång tid det hade tagit för honom att svara, (om han ens hade gjort det nånsin).

Även hans svar då, senast, dröjde kanske 1.5 dygn...
  • Anonym (mm)

Ok, vad skrev du igen till honom då? Och han hade inte svarat för att han varit sjuk?

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:17:45 följande:

Ok, vad skrev du igen till honom då? Och han hade inte svarat för att han varit sjuk?

Det allra sista jag skrev till honom var torsd kväll. Det var ungefär att jag tyckte det kändes trist att han knappt hör av sig längre, jämfört med tidigare, och att jag pga det började känna att det nog var läge att ställa in?

(Om man är en empatisk person så kunde man nog mkt väl utläsa att jag hade blivit lite ledsen av att han hade varit så väldigt off, jämfört mot tidigare).

1.5 dygn efter det, så kom svaret att Sorry, han hade varit sjuk några dar. Men att han kan på måndag. Det var ett väldigt tråkigt svar, inget bekräftande alls till mig, som t.ex. "Jag är absolut fortfarande intresserad", eller dylikt. Inga smileys/hjärtan (som han höll på med hela tiden förut). Väldigt neutralt. Jag tyckte det kändes som ett jättetrist sms och fick inte alls känslan av att han verkligen ville ses.... tyvärr.
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..