• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-03 14:30:10 följande:

Jag förstår hur du menar... men så som kontakten sett ut hittills, så har det nästan med knivskarp precision varit "varannat sms"-principen, som vi kört..från båda två. Så sett utifrån den principen, så är det ju "hans tur" nu...

Samtidigt kan jag ju absolut förstå er här som skriver att jag borde ge det ett försök, för att se hur det blir. Tro mig i att det är en liten "kamp" i mig, hehe. Å ena sidan vill man ju gärna veta säkert, att han inte är intresserad. Det vore ju verkligen väldigt synd att missa en chans med en så härlig person som han verkade vara...

Å andra sidan, ja, jag är lite stolt av mig (och kanske rentav för stolt, ibland, hehe). Samt det skulle också kännas lite mer "sorgligt", än vad det gör just nu, ifall han inte skulle svara alls, om jag "sträcker ut en hand"..

Ja det är inte lätt det här! Jag gillade ju verkligen honom. Behöver fundera under e.m., om det är min cyniska/stolta sida som "vinner," eller om det är den lite hoppfulla/romantiska... (Imorse var jag rätt säker på att jag tänkte smsa på kvällen, men efter bara några timmar tänkte jag annorlunda! Förstår att det verkar irrationellt men ja, jag gillade som sagt killen, så det känns som att jag kanske inte är mitt "mest rationella jag" hela tiden, just nu.. :P ).

Tack alla ni fina som kommenterar! :)

Skippa stoltheten! Du vinner ingenting alls på att inte kasta dig ut för stupet i det här läget. Tänk vad många underbara förhållanden som aldrig skulle funnits om bägge varit för stolta för att höra av sig.

Sluta "kämpa" med dig själv. Ge detta en chans.
  • Anonym (Charlotte68)

Håller helt med. Man ska så klart inte kräla och »snälla snälla bara lite«... ;) men jag tycker verkligen man som vuxen kan vara tydlig om man är intresserad.

Får man då ett tydligt nej så får man släppa och gå vidare. Men då har man gett det en chans genom egen ärlighet.

• Anonym (Lisa)

Jag har nu läst och jag hoppas verkligen att han hör av sig till dig och att han inte är en sån där man som låtsas vara kär en tid för att sedan gå till nästa när han är "färdig med sitt". 

Jag vet personer som har haft intensiv meddelandekontakt igång med flera personer samtidigt, sedan fått vad de vill ha från personen, och sen gått vidare till nästa och fyllt på med "nån ny" person att ha intensiv telefonkontakt med. Dessa lösaktiga mäns mål verkar många gånger ha varit kvinnor med bristande självkänsla.

Men om det nu bara var sex som han var ute efter så tror jag verkligen att det kan ha varit bra att ni hade det första kvällen, för om ni inte hade haft det så hade han i så fall SÄKERLIGEN fortsätt uppvakta dig, kanske ännu mer, och då hade ännu mer känslor tänts hos dig. Och då kunde det ha blivit jättejobbigt.

Men jag måste säga att jag tycker att det här beteendet hos karlar är förj*vligt och jag hoppas verkligen att han hör av sig igen och att han är en seriös människa som inte håller på och nätfiskar.

• Anonym (seriously)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-03 14:30:10 följande:
    Jag förstår hur du menar... men så som kontakten sett ut hittills, så har det nästan med knivskarp precision varit "varannat sms"-principen, som vi kört..från båda två. Så sett utifrån den principen, så är det ju "hans tur" nu...

Samtidigt kan jag ju absolut förstå er här som skriver att jag borde ge det ett försök, för att se hur det blir. Tro mig i att det är en liten "kamp" i mig, hehe. Å ena sidan vill man ju gärna veta säkert, att han inte är intresserad. Det vore ju verkligen väldigt synd att missa en chans med en så härlig person som han verkade vara...

Å andra sidan, ja, jag är lite stolt av mig (och kanske rentav för stolt, ibland, hehe). Samt det skulle också kännas lite mer "sorgligt", än vad det gör just nu, ifall han inte skulle svara alls, om jag "sträcker ut en hand"..

Ja det är inte lätt det här! Jag gillade ju verkligen honom. Behöver fundera under e.m., om det är min cyniska/stolta sida som "vinner," eller om det är den lite hoppfulla/romantiska... (Imorse var jag rätt säker på att jag tänkte smsa på kvällen, men efter bara några timmar tänkte jag annorlunda! Förstår att det verkar irrationellt men ja, jag gillade som sagt killen, så det känns som att jag kanske inte är mitt "mest rationella jag" hela tiden, just nu.. :P ).

Tack alla ni fina som kommenterar! :)
    Förstår dina tankar och tvivel. Har själv råkat ut för alldeles för många killar vars syfte varit avklarat i o m sexet,  hur bra det än varit. Som om de är immuna mot vad som verkligen händer mellan en när man ses för att de är fördestinerade att gå vidare och inte utveckla känslor under några förutsättningar. Vi kan ha haft månader innan med långa samtal på telefon flera ggr i veckan. Bytt bilder, haft bra kommunikation, gemensamma intressen, mycket laddning speciellt under sexet. Ändå tyst som i graven efteråt..Helt oförståeligt!! Har tagit det så personligt vissa gånger och inte kunnat förstå hur någon kunnat vara nöjd och inte ens vilja ha sex med mig fler gånger trots att de fått superb kvalitet och njutit maximalt;) Killar funkar inte som kvinnor, bara att inse det. Tror faktiskt inte det skulle spelat någon roll om man varit bästa sexet nånsin och haft den snyggaste kroppen de skådat. Har de bestämt sig så har de och oftast träffar de flera olika samtidigt och är sällan nödbedda fysisk. De har liksom inget behov av att få känslor för någon eftersom detta endast begränsar dem. De kan ju ändå få så  mycket sex de kan önskar.

Förr väntande jag in killar och var noggrann med vem som skulle svara och att inte var för angelägen, men det där har jag helt slutat med. Är istället herre över min situation och sätter upp gränser för mig själv och vad jag kan hantera. Jag hör av mig precis när jag vill för ATT jag vill just då och vill veta mina utsikter och skiter i spelet. Vill inte dra ut på saker och lämna det upp till dem.

Du kan mycket väl höra av dig och ta saken i egna händer. Skriv bara "känner du för att göra om det eller ses igen"?  te x så får du svart på vitt. Lämna inga öppna frågor utan bara såna som kan ge ja eller nej som svar. Skriver han JA så skriver du "fredag kl 20 där och där" och förslår redan en plan. Lämna inte det upp till honom. Det där med telefon kan vara känsligt efteråt men bäst är ju om man kan ha en avslappnad konversation om än med lite pirr och snacka om vad som hände och elda upp varandra för en ny dejt;)

• Anonym (Osäker mullig)

Blir alldeles varm och rörd av att flera främlingar på internet engagerar sig och försöker ge råd! Ni har dessutom väldigt kloka tankar, som jag verkligen tar till mig av, ska ni veta.

Efter en liten kamp i mitt inre de senaste timmarna, så har jag svängt igen. Inte bara pga synpunkterna här. ;) Även om de så klart hjälpte till att sätta ord på många saker som jag själv tänker/känner...

"SÅ himla 'kaninkokerska', kan det ju ändå inte vara med ett enda herrans sms", tänker jag lite på skoj, för mig själv... :P

Det är även vissa minnesbilder av honom, som jag har rätt svårt att skaka av mig, märker jag... Som hans blick när han såg på mig, efter våra första kyssar... så otroligt lycklig/strålande blick och samtidigt nästan som lite hypnotiserad.. Så där som jag själv blir, när jag verkligen tycker om någon. Och hans skämt om att vi skulle gifta oss.. Och när vi låg i sängen morgonen efteråt och smektes och skojade med varann. Han skrattade ett sånt där riktigt högt och hjärtligt skratt, åt en massa saker jag sa... och sa något om att han gillade mina beskrivningar skarpt.

Nej jag antar att jag måste smsa honom en gång i alla fall. Men jäklar, vilket motstånd det blir i sms-tummen, när jag försöker ta fram sms-funktionen...:P Är väl rädslan för avvisande som spökar... Men nu ska det fasen göras, bara! Jag uppdaterar sen ikväll eller imorgon, om vad som händer.... Tack, alla! <3

• Vixen90

Bra TS, det är bättre att prova än att fundera ett helt liv på vad som kunde ha hänt

• Anonym (Osäker mullig)

Så. Nu är det gjort iaf. Ingen återvändo.

Skickade sms igår, frågade hur läget var och om han ville ses i helgen/ nästa vecka. Han svarade efter bara en dryg timme! :D Gott tecken, tänkte jag. Han svarade glatt, med nån blink-smiley, att han är bortrest i helgen men att nästa vecka går bra. (Jag kom på sen att vi hade pratat om att han skulle resa bort i helgen).

På någon klok persons inrådan här i tråden, så följde jag upp med att "presentera en konkret plan". Dvs skrev aktivitet, tid och dag. För att inte låta alltför mkt som en diktator, så la jag till att han gärna får höra av sig snart igen, ifall han har något annat förslag. (Det var nämligen jag som kom på den förra aktiviteten också). Det här andra smset jag skickade, väntade jag några timmar med, så att det skulle bli lite "andrum".. :p

Det kändes lite kluvet att vara så "på"... så att jag t.o.m. föreslog dag/aktivitet... två närstående till mig blev rätt så "förskräckta" över det agerandet. Hehe. Men, jag kände dock att det var lika bra att göra så här. För är det så att han egentligen inte vill ses... ja, då är det bättre att jag får veta det så snart som möjligt. Så det känns bra att ha ett konkret datum föreslaget... mkt bättre än att ha nåt svävande "vi hörs nästa vecka", hängande i luften.... Samtidigt är jag lite nervös och tänker att "Tänk om han bara sa ja för att vara snäll", och att han sen tänker krångla sig ur det.. Jaja, den som lever får se. Jag kände mig iaf modig! Kram på er. :)

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-04 08:14:24 följande:

Så. Nu är det gjort iaf. Ingen återvändo.

Skickade sms igår, frågade hur läget var och om han ville ses i helgen/ nästa vecka. Han svarade efter bara en dryg timme! :D Gott tecken, tänkte jag. Han svarade glatt, med nån blink-smiley, att han är bortrest i helgen men att nästa vecka går bra. (Jag kom på sen att vi hade pratat om att han skulle resa bort i helgen).

På någon klok persons inrådan här i tråden, så följde jag upp med att "presentera en konkret plan". Dvs skrev aktivitet, tid och dag. För att inte låta alltför mkt som en diktator, så la jag till att han gärna får höra av sig snart igen, ifall han har något annat förslag. (Det var nämligen jag som kom på den förra aktiviteten också). Det här andra smset jag skickade, väntade jag några timmar med, så att det skulle bli lite "andrum".. :p

Det kändes lite kluvet att vara så "på"... så att jag t.o.m. föreslog dag/aktivitet... två närstående till mig blev rätt så "förskräckta" över det agerandet. Hehe. Men, jag kände dock att det var lika bra att göra så här. För är det så att han egentligen inte vill ses... ja, då är det bättre att jag får veta det så snart som möjligt. Så det känns bra att ha ett konkret datum föreslaget... mkt bättre än att ha nåt svävande "vi hörs nästa vecka", hängande i luften.... Samtidigt är jag lite nervös och tänker att "Tänk om han bara sa ja för att vara snäll", och att han sen tänker krångla sig ur det.. Jaja, den som lever får se. Jag kände mig iaf modig! Kram på er. :)

Bra jobbat! Men du, lägg inte för stor vikt vid det här och gå och var nervös. Det är väl inget att bli förskräckt över att någon skickar ett sms och vill träffa någon man blivit intresserad av? Lite löjligt dramatisk reaktion kan jag tycka.

Jag tycker att folk är alldeles för stolta av sig nuförtiden och rädda att göra bort sig. Det är bara ett sms/förfrågan om att vilja ses, jag tycker inte man ska skämmas för att man är människa och blir intresserad av andra människor. Om de inte blir lika intresserade tillbaka så är det bara att gå vidare i livet. Man måste våga och chansa lite för att vinna.

Det värsta som kan hända är att han inte hör av sig och det är ju verkligen ingen stor grej. Du kan sträcka på dig och vara stolt över att du åtminstone försökte och visade vad du ville ha ut av livet, kan du tänka dig så många missade chanser det finns därute för att folk inte vågat höra av sig? 

Fundera nu bara igenom vad du verkligen vill ha ut av denna kontakt, så ni inte hamnar i någon slags kk-relation där du vill mer och han bara är ute efter sex (om nu inte det är vad du vill ha, men det låter inte så). Och rinner allt ut i sanden så hittar du snart någon ny! Gör det till din grej, att du väljer att ta för dig av så många chanser i livet som möjligt, att du är modig och inte tänker låta dig skämmas för vad du vill ha. 
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-04 08:35:08 följande:

Bra jobbat! Men du, lägg inte för stor vikt vid det här och gå och var nervös. Det är väl inget att bli förskräckt över att någon skickar ett sms och vill träffa någon man blivit intresserad av? Lite löjligt dramatisk reaktion kan jag tycka.

Jag tycker att folk är alldeles för stolta av sig nuförtiden och rädda att göra bort sig. Det är bara ett sms/förfrågan om att vilja ses, jag tycker inte man ska skämmas för att man är människa och blir intresserad av andra människor. Om de inte blir lika intresserade tillbaka så är det bara att gå vidare i livet. Man måste våga och chansa lite för att vinna.

Det värsta som kan hända är att han inte hör av sig och det är ju verkligen ingen stor grej. Du kan sträcka på dig och vara stolt över att du åtminstone försökte och visade vad du ville ha ut av livet, kan du tänka dig så många missade chanser det finns därute för att folk inte vågat höra av sig? 

Fundera nu bara igenom vad du verkligen vill ha ut av denna kontakt, så ni inte hamnar i någon slags kk-relation där du vill mer och han bara är ute efter sex (om nu inte det är vad du vill ha, men det låter inte så). Och rinner allt ut i sanden så hittar du snart någon ny! Gör det till din grej, att du väljer att ta för dig av så många chanser i livet som möjligt, att du är modig och inte tänker låta dig skämmas för vad du vill ha. 

Tack! :) Ja, ang. mina två närstående som blev "förskräckta", så var det inte just pga själva saken att jag smsade. Utan det var just mitt sms "nr 2" därefter, som de blev förskräckta över. Dvs det sms där jag föreslog dag + aktivitet, lite mer konkret... Det passar väl inte i deras bild av hur vi kvinnor ska vara, lite mer passiva etc. Men det struntar jag i... :)

Jag vill ju som sagt inte ha något som "svävar i luften". På det här sättet så har jag garderat mig lite om att jag kommer få veta väldigt snart, ifall han tänker ställa in... Vilket är perfekt för mig! Då dejt nr. 2 är föreslagen till början av nästa vecka, så kommer jag få veta senast till helgen, om det blir nåt. (För jag är nästan 100 på att han inte bara skulle "ghosta", som det kallas).

Det är roligt att du säger att jag inte ska vara nervös.. :) Hur lyckas man med det? Haha. Jag är galet nervös och har ingen aning om hur jag ska få bort det..... Jag är iaf glad att jag var modig, hehe. Kommer bli lättare att dejta framöver, när tröskeln nu är överstigen.

Ang. KK: Nej, vill undvika det. Just därför är dejt nr. 2 bara roliga aktiviteter ute och sen kommer jag åka hem.. Kvinnans list, hehe. Självklart kan han ju dock få ge mig några såna perfekta kyssar som sist.... ;)

Tack för ditt svar. :)
  • v i r r a
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-04 09:15:42 följande:

Tack! :) Ja, ang. mina två närstående som blev "förskräckta", så var det inte just pga själva saken att jag smsade. Utan det var just mitt sms "nr 2" därefter, som de blev förskräckta över. Dvs det sms där jag föreslog dag + aktivitet, lite mer konkret... Det passar väl inte i deras bild av hur vi kvinnor ska vara, lite mer passiva etc. Men det struntar jag i... :)

Jag vill ju som sagt inte ha något som "svävar i luften". På det här sättet så har jag garderat mig lite om att jag kommer få veta väldigt snart, ifall han tänker ställa in... Vilket är perfekt för mig! Då dejt nr. 2 är föreslagen till början av nästa vecka, så kommer jag få veta senast till helgen, om det blir nåt. (För jag är nästan 100 på att han inte bara skulle "ghosta", som det kallas).

Det är roligt att du säger att jag inte ska vara nervös.. :) Hur lyckas man med det? Haha. Jag är galet nervös och har ingen aning om hur jag ska få bort det..... Jag är iaf glad att jag var modig, hehe. Kommer bli lättare att dejta framöver, när tröskeln nu är överstigen.

Ang. KK: Nej, vill undvika det. Just därför är dejt nr. 2 bara roliga aktiviteter ute och sen kommer jag åka hem.. Kvinnans list, hehe. Självklart kan han ju dock få ge mig några såna perfekta kyssar som sist.... ;)

Tack för ditt svar. :)

Heja du!! Fortsätt vara modig! Du verkar vara väldigt långt ifrån att kunna ses som kaninkokerska och risken att du blir för överdrivet på är nog liten.

Och fortsätt gärna att uppdatera här! :) Jag vill veta fortsättningen
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..