• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Tyckerdetkanvarasmart) skrev 2017-10-07 15:46:41 följande:

Tycker alltid att det är bra med en kroppsbilder så man är medveten om hur den andra ser ut. Pratade själv med en tjej som jag var attraherad av efter sätt ansiktsbilder ,men efter vi träffades fan jag henne väldigt överviktig

Det syntes inte på själva ansiktsbilden,jag tänder verkligen inte på tjockisar ledsen men det funkar inte.Hell finns säkert tjejer som inte tänder på män i skägg häller och då faller jag bort,försöker inte vara elak men sanningen är vad den är   

Man bör alltid ha en hel bild på sig  

Hehe, du kanske är lite sent in i tråden... men jag hade en helkroppsbild. Och han måste nog ha tänt en del på mig iaf, för vi hade sex... :)
  • Anonym (disa)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 13:38:59 följande:

Tack för ditt svar! Jo det är ju en allmänt känd grej med många killar, att de lätt får kalla fötter, av en eller annan anledning. Tyckte dock att det var lite konstigt just i det här fallet, eftersom han var så tydlig med hur mkt han gillade mig. Men men. Får kanske aldrig veta vad de egentliga orsakerna var. Han kanske bara fått en otrolig smak på nätdejting... jag var den första han nätdejtade. :) Så han kanske ville se sig om mer.

Det som är lite knepigt nu är ju att han tror kanske att vi automatiskt ska ha vår dejt i början av kommande vecka... Eftersom han ju svarade kring det sedan och sa att han kunde. Men han lär väl bli varse att det inte blir nån dejt, då jag nu blivit tyst som en mus....

Jag har verkligen ingen lust att svara, efter hur "off" han blev under veckan. Om han mot förmodan har nåt viktigt att säga så får han väl höra av sig igen.

Så länge tänker jag gå vidare... :)

Uppdaterar ev. om det "händer" nåt mer. Som tur var så fick jag iaf en del självförtroende av att ha gått på en dejt, känns inte omöjligt längre, det där med att gå på en första dejt.. :)

Ligg inte på första dejten. Det förtar ofta spänningen vilket gör det mindre tråkigt att fortsätta dejta.

Eller var den bästa han någonsin knullat. Då kommer han tillbaka. Dock är det riskabelt förlita sig på det då så mycket ska klaffa för att det ska bli perfekt.

Låt varje sak som du ger av dig vara någonting han fått kämpa för (låt han tro det i alla fall). Då kommer han uppskatta dig. Och håll det kravlöst till en början. De flesta ogillar krav, särskilt killar. Hör därför aldrig av dig först till en kille.

Mina hemmasnickrade råd. De funkar oftast rätt bra.
  • Anonym (Osäker mullig)

Tackar för alla svar!

Ang. att han var en drömkille.. ja, utifrån hur fin han var mot mig de 3-4 veckorna innan vi sågs, samt även på dejten, så var han ju en slags drömkille.

Ang. hur det blev sen. Ja jag tror inte han hade tänkt ut allt så värst noggrant. Han har som sagt aldrig nätdejtat förr, bott på landet tidigare i livet och levt familjeliv. Så nån riktig "player" har jag svårt att se honom som. Men absolut att nånting gjorde att han fick kalla fötter. Sen om det var nån annan tjej eller vad som helst. Spelar ju mindre roll.

Enligt hans senaste sms imorse så verkar han ju tro att vi ska ses nu i början av veckan... han skrev också smset i lite ursäktande ton, samt med "Kram". Men ja, som sagt, då han var rätt kall/tyst under veckan, så tänker jag inte svara på det han skrev. Om han skriver nåt mer får jag se om jag svarar då.

Ang. den andre killen som hört av sig då och då, så vill han gärna ses snart. Så jag har sagt ja till en dejt om nån vecka. Tror det är bra att dejta lite olika, så man inte blir så insnöad på en person direkt. Blir kul att se hur det utvecklar sig... tack för allt stöd här. :)

• Anonym (Yes!)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 17:09:13 följande:

Tackar för alla svar!

Ang. att han var en drömkille.. ja, utifrån hur fin han var mot mig de 3-4 veckorna innan vi sågs, samt även på dejten, så var han ju en slags drömkille.

Ang. hur det blev sen. Ja jag tror inte han hade tänkt ut allt så värst noggrant. Han har som sagt aldrig nätdejtat förr, bott på landet tidigare i livet och levt familjeliv. Så nån riktig "player" har jag svårt att se honom som. Men absolut att nånting gjorde att han fick kalla fötter. Sen om det var nån annan tjej eller vad som helst. Spelar ju mindre roll.

Enligt hans senaste sms imorse så verkar han ju tro att vi ska ses nu i början av veckan... han skrev också smset i lite ursäktande ton, samt med "Kram". Men ja, som sagt, då han var rätt kall/tyst under veckan, så tänker jag inte svara på det han skrev. Om han skriver nåt mer får jag se om jag svarar då.

Ang. den andre killen som hört av sig då och då, så vill han gärna ses snart. Så jag har sagt ja till en dejt om nån vecka. Tror det är bra att dejta lite olika, så man inte blir så insnöad på en person direkt. Blir kul att se hur det utvecklar sig... tack för allt stöd här. :)

Det är riktigt kul att följa ditt dejtingliv. Jag tycker verkligen inte att det är fel att ligga på första dejten. Man kan väl få ha en egoboost och lite kul ibland. Sen om killen visar sig ha problem med det så vadå? Det går fler tåg!

Njut av livet! ("Mammaråd": Glöm inte att skydda dig bara!)

Själv är det ju några år sedan jag dejtade... Har varit gift i snart 17 år och är 41 år gammal. Men ikväll ska jag dejta min man, har köpt vin och goa ostar.

Jag ser med spänning fram emot vidare uppdateringar med killen/killarna!
  • Anonym (Liss)

Blir så irriterad på killar som aldrig kan säga hur det är egentligen. Sjuk kan man bli men då kan man fortfarande smsa, har svårt att tro att förlamning var en av symptomen. Jag säger alltid som det är om jag inte vill ses igen efter en dejt. Är jag osäker så ger jag det en chans till men silent treatment eller att fasa ut någon är verkligen så dålig stil. Det är ju inte som att man lägger sig ner och dör av att få ett nej tack jag vill inte ses igen, efter att ha träffats en gång.

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Liss) skrev 2017-10-07 17:49:48 följande:

Blir så irriterad på killar som aldrig kan säga hur det är egentligen. Sjuk kan man bli men då kan man fortfarande smsa, har svårt att tro att förlamning var en av symptomen. Jag säger alltid som det är om jag inte vill ses igen efter en dejt. Är jag osäker så ger jag det en chans till men silent treatment eller att fasa ut någon är verkligen så dålig stil. Det är ju inte som att man lägger sig ner och dör av att få ett nej tack jag vill inte ses igen, efter att ha träffats en gång.

Exakt, håller med fullständigt. Men det konstigaste av allt är ändå, att när han väl dyker upp igen, så utgår han fortfarande ifrån att vi ska gå på dejt nr. 2 snart..... Trots att han alltså "ghostat" rätt mkt under veckan. Han förstod nog inte att man måste smida medan järnet är varmt... :) Förstår inte människor som inte kan/vill känna in, att den andra personen kan bli ganska irriterad...
  • Anonym (mm)

Men om ni nu bestämt att ses i veckan så är han ju intresserad, förstår inte problemet, du överanalyserar ju typ. Jag har inget behov av att höras konstant när man bestämt att ses och när man setts rätt nyligen.. ska du kunna fortsätta dejta så kan du ju inte hålla på som du gör nu..

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 18:26:01 följande:

Men om ni nu bestämt att ses i veckan så är han ju intresserad, förstår inte problemet, du överanalyserar ju typ. Jag har inget behov av att höras konstant när man bestämt att ses och när man setts rätt nyligen.. ska du kunna fortsätta dejta så kan du ju inte hålla på som du gör nu..

Det var inte riktigt så det var... Han hörde knappt av sig alls, under hela veckan. Och när jag sen till slut föreslog en specifik tid för dejt så tog det 2 dar...inget svar... då smsade jag en gång till och skrev att vi får väl avboka då?... och att det var lite tråkigt. Sen tog det nåt dygn till, innan han till slut svarade. Och saken var den att han var den som brukade skriva flera ggr per dag, innan. Så ja, jag uppfattade hans beteende som svalnat intresse/kalla fötter... precis som de andra i tråden här. ;)
  • Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 18:38:23 följande:
    Det var inte riktigt så det var... Han hörde knappt av sig alls, under hela veckan. Och när jag sen till slut föreslog en specifik tid för dejt så tog det 2 dar...inget svar... då smsade jag en gång till och skrev att vi får väl avboka då?... och att det var lite tråkigt. Sen tog det nåt dygn till, innan han till slut svarade. Och saken var den att han var den som brukade skriva flera ggr per dag, innan. Så ja, jag uppfattade hans beteende som svalnat intresse/kalla fötter... precis som de andra i tråden här. ;)
    Fast så uppfattar inte jag det. Du tog nog ut något i förskott, gäller att vara lite chill, har man väl setts kanske man inte har samma behov av att höra av sig i samma takt längre. Ne jag vet inte, tycker bara att du antagit lite väl mycket och skickat mess som om då avbokar vi då osv. Klart man blir ivägskrämd då, hade tom jag som tjej blivit...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 18:45:31 följande:

Fast så uppfattar inte jag det. Du tog nog ut något i förskott, gäller att vara lite chill, har man väl setts kanske man inte har samma behov av att höra av sig i samma takt längre. Ne jag vet inte, tycker bara att du antagit lite väl mycket och skickat mess som om då avbokar vi då osv. Klart man blir ivägskrämd då, hade tom jag som tjej blivit...

Om en person går från att sms:a flera ggr per dag, till att efter sex knappt ta initiativ til att smsa alls, och börja med att inte svara på sms på 2 dygn, flera ggr i rad, så utgår jag från att nåt förändrats i intresset.. Men i mitt uppföljande sms efter ett par dar, så ställde jag det som en "fråga" kring avbokning...just för att jag inte var säker. Han kunde ju åtminstone då ha skyndat sig lite grann att svara, kan jag tycka, men nej.

Jag är en person som reagerar på om nån helt plötsligt drar sig undan väldigt mkt, från att ha visat stort intresse. Tycker då att man åtminstone kan säga nåt i stil med varför man plötsligt hör av sig så pass mkt mindre. Det är ju extremt känsligt i början när man träffat nån. I min värld så är man lite mån om att inte den andra ska tro att man tappat intresset, om man vet med sig att man är sån som plötsligt slutar höra av sig..

Men alla är ju olika. Vi kanske bara inte passade ihop.

:)
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..