• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (seriously)

Följer ännu:) Mycket spännande och coolt av dig att agera cóch driva på.

Tyvärr gör han det som exakt "de flesta" killar gör som samtliga kvinnor i ens umgängeskrets råkar ut för inkl mig själv. Något gör att de får kalla fötter? Vet inte hur många gånger jag klandrat mig själv för händelser jag gjort, min personlighet, inte tillräckligt bra på att suga, kyssa, knulla, haft fel parfym skrattat för lite åt deras skämt, varit för kaxig etc. Men samma händer ju andra kvinnor hela tiden och diskuteras ju flitig på sajter som denna, så alla kan inte inte vara lika jävla usla, det är ju killarna som brustit på både det ena och det andra. De har ju bara varit sig själv mestadels och inte bett om ursäkt för det trots brister och total ofullkomlighet.

Din dejt har definitivt fått second thoughts. Anledniongen kan man ju spekulera i, men som du skriver har hans beteende ändrat sig radikalt sedan innan nihade sex. Det är ofint att inte svara på sms speciellt om man har en planerad aktivitet i sikte. Vad som fascinerar mig är hur mycket tid han hade till dig innan ni hade sex, ni hördes flera ggr i veckan, pratade i telefon osv, nu kan han inte ens knappa några bokstäver och redan tvingat dig att behöva visa känslor och bli lite needy! Detta är helt fel väg att gå och kärlek ser aldrig ut så här på lika villkor.
    Dumpa honom! Låt honom höra av sig om han vill så får du se om du känner för att svara då. Dejta den andra killen och tänk att han är den fega typen som inte är värd att lägga sin tid på. Förr eller senare hade han gjort dig besviken och sårat dig om ni träffats mera. Tyvärr är det inte lätt att hitta killar man gillar och vill fortsätta med, som dessutom är snygga och attraktiva. Har själv gett alldeles för mycket av min tid till sådana just bara pga bristen och fått ångra det bittert..

Ta inte åt dig du var säkert underbar och känslan ni hade mellan er var sann men i slutändan betyder dessa olika för kvinnor och män. De kan lättare resonera med sin logik och bestämma sig för att  inte utveckla känslor om de tvivlar på något sätt eller anser att det nog inte kommer att funka. Men det betyder inte att de inte njöt eller faktiskt fick lite känslor för dig. Bara inte lika angeläget för dem + att många vill verkligen bara hålla livet på en sexuell nivå och gärna få sina behov mättade av flera och nöjer sig med det. Bara det att de inte är öppna med det inledningsvis:(

• Anonym (disa)

Bättre låta männen jaga. Hör de av sig så är de intresserade. Annars är de inte det tillräckligt. Och det går inte tvinga fram något intresse.

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (seriously) skrev 2017-10-07 12:59:43 följande:

Följer ännu:) Mycket spännande och coolt av dig att agera cóch driva på.

Tyvärr gör han det som exakt "de flesta" killar gör som samtliga kvinnor i ens umgängeskrets råkar ut för inkl mig själv. Något gör att de får kalla fötter? Vet inte hur många gånger jag klandrat mig själv för händelser jag gjort, min personlighet, inte tillräckligt bra på att suga, kyssa, knulla, haft fel parfym skrattat för lite åt deras skämt, varit för kaxig etc. Men samma händer ju andra kvinnor hela tiden och diskuteras ju flitig på sajter som denna, så alla kan inte inte vara lika jävla usla, det är ju killarna som brustit på både det ena och det andra. De har ju bara varit sig själv mestadels och inte bett om ursäkt för det trots brister och total ofullkomlighet.

Din dejt har definitivt fått second thoughts. Anledniongen kan man ju spekulera i, men som du skriver har hans beteende ändrat sig radikalt sedan innan nihade sex. Det är ofint att inte svara på sms speciellt om man har en planerad aktivitet i sikte. Vad som fascinerar mig är hur mycket tid han hade till dig innan ni hade sex, ni hördes flera ggr i veckan, pratade i telefon osv, nu kan han inte ens knappa några bokstäver och redan tvingat dig att behöva visa känslor och bli lite needy! Detta är helt fel väg att gå och kärlek ser aldrig ut så här på lika villkor.

Dumpa honom! Låt honom höra av sig om han vill så får du se om du känner för att svara då. Dejta den andra killen och tänk att han är den fega typen som inte är värd att lägga sin tid på. Förr eller senare hade han gjort dig besviken och sårat dig om ni träffats mera. Tyvärr är det inte lätt att hitta killar man gillar och vill fortsätta med, som dessutom är snygga och attraktiva. Har själv gett alldeles för mycket av min tid till sådana just bara pga bristen och fått ångra det bittert..

Ta inte åt dig du var säkert underbar och känslan ni hade mellan er var sann men i slutändan betyder dessa olika för kvinnor och män. De kan lättare resonera med sin logik och bestämma sig för att  inte utveckla känslor om de tvivlar på något sätt eller anser att det nog inte kommer att funka. Men det betyder inte att de inte njöt eller faktiskt fick lite känslor för dig. Bara inte lika angeläget för dem + att många vill verkligen bara hålla livet på en sexuell nivå och gärna få sina behov mättade av flera och nöjer sig med det. Bara det att de inte är öppna med det inledningsvis:(

Tack för ditt svar! Jo det är ju en allmänt känd grej med många killar, att de lätt får kalla fötter, av en eller annan anledning. Tyckte dock att det var lite konstigt just i det här fallet, eftersom han var så tydlig med hur mkt han gillade mig. Men men. Får kanske aldrig veta vad de egentliga orsakerna var. Han kanske bara fått en otrolig smak på nätdejting... jag var den första han nätdejtade. :) Så han kanske ville se sig om mer.

Det som är lite knepigt nu är ju att han tror kanske att vi automatiskt ska ha vår dejt i början av kommande vecka... Eftersom han ju svarade kring det sedan och sa att han kunde. Men han lär väl bli varse att det inte blir nån dejt, då jag nu blivit tyst som en mus....

Jag har verkligen ingen lust att svara, efter hur "off" han blev under veckan. Om han mot förmodan har nåt viktigt att säga så får han väl höra av sig igen.

Så länge tänker jag gå vidare... :)

Uppdaterar ev. om det "händer" nåt mer. Som tur var så fick jag iaf en del självförtroende av att ha gått på en dejt, känns inte omöjligt längre, det där med att gå på en första dejt.. :)
  • leviathan

Han är absolut inte intresserad utan är nog snarare en desperat kille som gör vad som krävs för lite f*tta. Tyvärr. Du är värd något bättre än så med din personlighet och intelligens så mitt råd (som kille) är att skita i den här idioten till player och gå vidare.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 13:38:59 följande:
    Tack för ditt svar! Jo det är ju en allmänt känd grej med många killar, att de lätt får kalla fötter, av en eller annan anledning. Tyckte dock att det var lite konstigt just i det här fallet, eftersom han var så tydlig med hur mkt han gillade mig. Men men. Får kanske aldrig veta vad de egentliga orsakerna var. Han kanske bara fått en otrolig smak på nätdejting... jag var den första han nätdejtade. :) Så han kanske ville se sig om mer.

Det som är lite knepigt nu är ju att han tror kanske att vi automatiskt ska ha vår dejt i början av kommande vecka... Eftersom han ju svarade kring det sedan och sa att han kunde. Men han lär väl bli varse att det inte blir nån dejt, då jag nu blivit tyst som en mus....

Jag har verkligen ingen lust att svara, efter hur "off" han blev under veckan. Om han mot förmodan har nåt viktigt att säga så får han väl höra av sig igen.

Så länge tänker jag gå vidare... :)

Uppdaterar ev. om det "händer" nåt mer. Som tur var så fick jag iaf en del självförtroende av att ha gått på en dejt, känns inte omöjligt längre, det där med att gå på en första dejt.. :)
    Jag tycker inte du ska höra av dig till honom igen, hade han varit intresserad hade han sms:at även om han brutit båda armarna ;) Han känner uppenbarligen inte så starkt längre, sen spelar det ingen roll vad anledningen är. 

Bättre lycka nästa gång, själv slutade jag ha sex första gångerna just för att undvika sådana här situationer. Min nuvarande sambo och jag dejtade en månad innan vi hade sex första gången, och då var vi så kära i varandra att det var ett otroligt fint ögonblick. Sånt slår alla fumliga one night stands i världen!
  • Anonym (mm)

Jag tycker absolut inte att det låter som om han bara ville ligga. Jag tror han vill att du ska ta lite initiativ. Jag tror, av det jag har läst, att han är uppriktigt intresserad av dig. Jag tror han är osäker på vad du vill! Visa vad du vill är mitt råd =)

• Anonym (Hmm)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-07 14:46:51 följande:

Jag tycker absolut inte att det låter som om han bara ville ligga. Jag tror han vill att du ska ta lite initiativ. Jag tror, av det jag har läst, att han är uppriktigt intresserad av dig. Jag tror han är osäker på vad du vill! Visa vad du vill är mitt råd =)

Du är singel va? :)
  • Vixen90

Jag tycker du har visat vad du vill. Du föreslog ny dejt. Han vet alltså vad du vill.

Han känns lite tafatt nu. Det KAN ha hänt honom nåt jobbigt, som han inte vill säga och kallar "förkylning", men det är lite upp till honom nu isåfall att vinna ditt intresse kan jag tycka. Han måste ju fatta att han behöver göra nåt mera nu om ni ev. skulle gå på dejt igen. Dåkan han inte bara vara knäpptyst så länge.

Tycker du kan avvakta nu så får han ligga på om han bryr sig.

• Anonym (mm)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-07 14:53:33 följande:
    Du är singel va? :)
    Va?
  • Anonym (TB)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-07 11:04:55 följande:
    Tack för ditt svar. Jag är benägen att tro ungefär så här också. Detta pga att hans "förklaring" verkligen lät som BS. Om han istället hade t.ex. ringt upp mig och pratat om att han verkligen kände starkt och hade blivit skraj, eller dylikt, så kanske... (att man hade trott det).
    TS, jag har följt din tråd eftersom jag tycker att du verkar vara en intelligent, fin och charmig person och hoppas att du kommer att träffa en bra man, men det jag ser är att du är alldeles för fokuserad på vad han kan tänkas tycka och känna i stället för att fundera på vad du verkligen behöver.

Inför dejten byggde du upp en bild av honom som sannolikt inte stämmer och nu i efterhand kallar du honom "drömdejten". Han är säkert trevlig, snygg och ett bra ligg som du skriver men han är samtidigt bara en man. Nu generaliserar jag men det är ganska typiskt kvinnor att överanalysera en situation som de flesta män tar för vad det är. Du tänker flera steg i förväg medan han antagligen är kvar på ruta ett. Du är en trevlig tjej, ni hade bra sex och nu kan han tänka sig lite mer av den varan. Mer än så tror jag inte att han har tänkt eller känt. 

Jag växte upp med män och hade mest killkompisar då jag var yngre och när jag lärde känna kvinnor slog det mig hur olika män och kvinnor ofta ser på sådana här situationer. När kvinnorna återberättade en dejt var det precis som du skriver här - väldigt detaljerat och med många analyser av honom, hans sms, sätt att vara etc.. När en killkompis hade varit på dejt var en fråga mest väsentlig för de andra killarna: "Blev det nåt?".   

Det är klart att män mognar med åren och söker mer substans men skillnaden kvarstår. Den andra mannen som hör av sig till dig har däremot antagligen tänkt mer på dig i de banor som du gör med "drömdejten". Om du klipper med "drömdejten" nu kommer du inom cirka en eller ett par månader fundera över vad du såg hos honom. Då först kommer du att se honom mer realistiskt, som en man bland många andra.   

Jag tror att du mest behövde bekräftelsen eftersom du var så osäker på ditt utseende. Nu har du fått det. Han tände uppenbarligen på dig och vill ha mer. Behöver du mer bekräftelse på att en man, som du attraheras av, tänder på dig så träffa honom igen men då får du tagga ner förväntningarna rejält. Det kanske bara blir sex ibland när det passar honom. Jag får intrycket av att han inte är ute efter något seriöst. Lura inte dig själv i det avseendet - du har släppt garden och är redan emotionellt involverad så var försiktig med dig själv.

Vill du ha bekräftelse för den du är, vilket jag anser att du förtjänar, så tror jag mer på den andra mannen. Du behöver någon som ser den fina och smarta person du visar att du är i den här tråden. Du kommer inte att några problem med att träffa en man om du jobbar på dina självtvivel, för de är ett mycket större hinder än din vikt, men du måste bli mer medveten om vad du behöver, annat än bekräftelse.     
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..