• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)

PS: Tillägg till mitt senaste inlägg: Jo, i hans tråk-sms så beskrev han målande sin kraftiga förkylning, så man verkligen skulle förstå att den var kraftig.... Men som en kompis torrt sa till mig: Hmm, undrar om ett av symtomen kan ha varit att han blev förlamad i händerna, så han inte kunde smsa när han låg.där i sängen?

Hehe. Mm, så tänkte jag med...

• Anonym (mm)

Ok, låter som om du skrämde bort honom. Ni har liksom setts en gång. Jag behöver ofta lite tid på mig att smälta en dejt, lite tid att fundera och känna efter vad jag verkligen tycker och tänker. I början ska saker vara lätt och roligt och var väl kanske lite onödigt att skriva att det var tråkigt att han inte hörde av sig lika mycket längre och att du pga det funderar på att ställa in. Han var sjuk och mådde säkert jättedåligt. Visst hade han kunnat messa, men han kände väl kanske att det inte hade blivit något roligt mess ändå, man är kanske inte på humör för att skriva något gulligt och kärleksfullt när man mår dåligt.

• Anonym (mm)

Men när en kille säger att han vill ses så vill han ses, tolka inte in en massa annat i hans svar. Var det han som hörde av sig senast med att han kan i veckan? Du kanske borde höra av dig och kolla hur han mår? Har du ens kollat det? Hur han mår?

• Påven Johanna II
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:17:45 följande:

Ok, vad skrev du igen till honom då? Och han hade inte svarat för att han varit sjuk?

Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:49:56 följande:

Ok, låter som om du skrämde bort honom. Ni har liksom setts en gång. Jag behöver ofta lite tid på mig att smälta en dejt, lite tid att fundera och känna efter vad jag verkligen tycker och tänker. I början ska saker vara lätt och roligt och var väl kanske lite onödigt att skriva att det var tråkigt att han inte hörde av sig lika mycket längre och att du pga det funderar på att ställa in. Han var sjuk och mådde säkert jättedåligt. Visst hade han kunnat messa, men han kände väl kanske att det inte hade blivit något roligt mess ändå, man är kanske inte på humör för att skriva något gulligt och kärleksfullt när man mår dåligt.

Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:52:58 följande:

Men när en kille säger att han vill ses så vill han ses, tolka inte in en massa annat i hans svar. Var det han som hörde av sig senast med att han kan i veckan? Du kanske borde höra av dig och kolla hur han mår? Har du ens kollat det? Hur han mår?

Det låter inte som om ts skrämde bort honom. Det låter däremot verkligen som om han hade ett annat syfte med att träffa henne och som om han inte alls är intresserad av att utveckla deras kontakt.

För övrigt kan jag inte utläsa att ts i sms till honom skulle ha skrivit vad du påstår att hon skrivit? Var står det?

Ts, hoppas du inte låter dig övertalas av (mm) och andra att ytterligare kontakta honom. Jag tycker att du ska släppa honom helt. Träffa den där andra killen och se om han är något bättre.

• Anonym (mm)

Han var/är sjuk och det enda ts tänker på är att han inte hört av sig lika mycket och inte verkar intresserad längre. Har hon någon gång tänkt att hon ska fråga hur han mår? Istället får han lite "sura" mess att om han inte hör av sig så måste hon avboka. Jag hade iaf blivit less av såna mess när jag är sjuk och mår dåligt.

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 10:52:58 följande:

Jag kände väl att det blev väldigt dubbla signaler hela tiden, vilket blev förvirrande för mig. Först var han positiv på söndagen, hörde av sig med ett tack och att det var kul. Jag avvaktade 2 dar till, för att se om han skulle föreslå att ses igen. Nej. Så då tog jag initiativ. Fick ett positivt ja, men inga förslag. Så då fick jag ta initiativ igen, till att föreslå dag. Sen inget svar på 2 dar igen. Det var då jag började lessna och känna som om han faktiskt inte var intresserad av att hålla kontakt eller ses.....

Utifrån hur han kände mig, så visste han också att jag hade samlat mod till mig för allt detta, etc. Jag tycker helt enkelt inte han visade särskilt mkt alls av (äkta) intresse under veckan. Det var jag som fick driva det hela tiden och han som bara var seg på att svara/ointresserad...

Nej jag har inte frågat hur han mår nu. I början av veckan frågade jag. Då var allt bra med honom. Han frågade aldrig tillbaka om hur det var med mig, det var bara jag som frågade.

Om han blev så pass skrämd av att jag började tvivla på hans intresse, utifrån hans sätt att inte svara i rimlig tid och inte ta några initiativ.. Ja då får det nog vara så. Jag behöver nog känna ett mer ömsesidigt intresse, om jag själv ska känna mig bekväm i att fortsätta. Åtminstone i ett så här känsligt läge. Är inte kul att känna att den andre inte är så intresserad, då drar jag mig ur istället....
  • Påven Johanna II
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 11:06:12 följande:

Han var/är sjuk och det enda ts tänker på är att han inte hört av sig lika mycket och inte verkar intresserad längre. Har hon någon gång tänkt att hon ska fråga hur han mår? Istället får han lite "sura" mess att om han inte hör av sig så måste hon avboka. Jag hade iaf blivit less av såna mess när jag är sjuk och mår dåligt.

Ja, nu hittade jag att hon ställt den i mitt tycke mycket rimliga frågan. 

Men håller med dig om att man kan bli less på sura och krävande sms när man är sjuk. Det hade ju å andra sidan helt kunnat undvikas om han redan när han kände att han var på väl att insjukna lyft luren och slagit en signal till ts och förklarat läget. Så som man gör när man är intresserad av någon.

Förresten tvivlar jag på att ts skickar sura och krävande sms, hon låter inte alls som den sortens människa. 
  • Anonym (mm)

Jaja ts får göra som hon vill, men om hon verkligen gillade honom och är intresserad av honom så är det dumt att ge upp så lätt. Ibland får man kämpa lite. Han kanske känner att du inte bryr dig så mycket om honom då du inte ens frågat hur han mår, eller tyckt synd om honom eller bett honom att krya på sig eller något liknande gulligt sms. Istället har du mer blivit "sur" för att han inte hört av sig lika ofta. Min erfarenhet är väl att man hörs mer innan man börjat träffas, sen så ses man, pratar, då har man väl inget behov av att höra av sig direkt igen då man nyss setts. Sen bestämmer man någon ny dejt och man behöver kanske inte höras varje dag fram till att man ska ses, vad finns det då att prata om när man ses?

• Anonym (Osäker mullig)
    Påven Johanna II skrev 2017-10-08 11:14:10 följande:

Ja, nu hittade jag att hon ställt den i mitt tycke mycket rimliga frågan. 

Men håller med dig om att man kan bli less på sura och krävande sms när man är sjuk. Det hade ju å andra sidan helt kunnat undvikas om han redan när han kände att han var på väl att insjukna lyft luren och slagit en signal till ts och förklarat läget. Så som man gör när man är intresserad av någon.

Förresten tvivlar jag på att ts skickar sura och krävande sms, hon låter inte alls som den sortens människa. 

Tack! :)

För att klargöra ifall det var "några sura och krävande sms".. nej, der var det inte... :) Har försökt bemöda mig om att alltid vara vänlig. Det var i ett enda sms, det sista jag skickade, som jag ställde en fråga om att det kanske var bättre att ställa in...? I samma sms frågade jag även om det hänt nåt, lite för att ge honom chansen att berätta om det var nåt särskilt som var jobbigt för honom... Hade jag fått ett sånt sms själv av nån jag var intresserad av, så hade jag nog skyndat mig att svara att jag var sjuk t.ex. Kanske inte väntat 1.5 dygn till...

Smset med frågan om att ställa in, var utifrån att han inte hade svarat på 2 dar, trots att jag i smset innan dess vänligt påtalat att jag behövde svar snart, utifrån en bokning som behövde göras.

(Jag ringde och gjorde bokningen iaf då, även om han inte svarade på 2 dar, och jag fick den sista "platsen", då).

Tror att det är relevant att berätta att det var jag som planerade den förra dejtens aktivitet också, vilket han tyckte var ett fantatiskt ställe och sa då att han var så glad, att ha hittat nån så driftig och påhittig. Men denna vecka kände jag verkligen av att han var totalt off istället. Och man tappar nog lite lusten då, när man inte "får något tillbaka", när man försöker vara lite modig etc...
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 11:21:26 följande:

Jaja ts får göra som hon vill, men om hon verkligen gillade honom och är intresserad av honom så är det dumt att ge upp så lätt. Ibland får man kämpa lite. Han kanske känner att du inte bryr dig så mycket om honom då du inte ens frågat hur han mår, eller tyckt synd om honom eller bett honom att krya på sig eller något liknande gulligt sms. Istället har du mer blivit "sur" för att han inte hört av sig lika ofta. Min erfarenhet är väl att man hörs mer innan man börjat träffas, sen så ses man, pratar, då har man väl inget behov av att höra av sig direkt igen då man nyss setts. Sen bestämmer man någon ny dejt och man behöver kanske inte höras varje dag fram till att man ska ses, vad finns det då att prata om när man ses?

Jag har frågat hur han mår. Han har inte frågat mig... ;)

Ja ang. att kämpa, så tycker jag ju ändå att jag gjort det, när jag inte gett upp de första gångerna som han knappt svarade/eller tog initiativ. I min värld så är det tvärtom nu hans tur att kämpa lite, om han är intresserad. Har en känsla av att han inte kommer göra det dock, då min magkänsla av hela denna veckas kontakter säger mig att han nog bara var ute efter sex, tyvärr.

Man kan inte vinna varje gång... Men det känns ändå okej för mig. Jag kanske var ringrostig i mitt sätt och inte gjorde allt perfekt men jag vågade i alla fall! :)
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..