• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-08 15:14:37 följande:

Precis så. Jag hade tänkt som du. Jag har dejtat en del i mina yngre dar och provat både det ena och det andra sättet i situationer liknande din, vågat vara på och berättat vad jag känt eller lite mer avvaktande som killen i fråga. Alltid med samma slutresultat (i den här situationen). Är han intresserad får han faktiskt visa det.

Ligg lågt, dejta den andra killen och njut av livet!!

Tack! Jag tar det lugnt, är inte särskilt aktiv med dejtingen i övrigt. Det var en slump att en gammal flört hörde av sig och ville ses snart. Men jag tar gärna tillfället i akt, absolut. Lite förutsättningslöst, men han verkar trevlig. :) Jag håller mitt sinne öppet för vad som händer framöver. Tror också att jag förhoppningsvis får mer is i magen, ju vanare "dejtare" jag blir. Tack för allt stöd! :)
  • Christina_bokmal

Jag tycker du gör helt rätt som struntar i han nu. Jag håller delvis med Lotta om att just det med kall är din känsla, men samtidigt är det ju en känsla som bygger på något och är värd att ta på allvar. Det hade varit stor skillnad om han varit sådan som inte skrev mer känslomässigt från början och inte svarade snabbt. Nu har du ju sett två skillnader inte bara att han tagit längre tid på sig att svara, utan också att han inte skriver på samma sätt som innan. Jag tycker därmed faktiskt att man kan säga att han blivit kall, till skillnad mot om han hade skrivit på ett liknande sätt redan från början.

Sedan kan jag väl tillägga att jag tyvärr såg varningsklockor redan i det du skrev innan om dejten. Det med att han kallade dig för sin flickvän av "misstag" angående stolen, skojar om giftermål osv. Sådant gör oftast oseriösa killar för att verka seriösa och för att få den andra att måla upp en bild av en framtid tillsammans i sitt huvud. Killar som faktiskt är seriösa brukar vara mer återhållsamma med att säga sådana saker tidigt eftersom de på riktigt vill ta reda på om det verkligen finns en framtid tillsammans först. Visst, det här kanske inte stämmer till 100% (det gör ju aldrig mänskliga teorier eftersom vi alla är olika) men med all erfarenhet jag har från dejting så har det stämt varje gång för mig i alla fall.

• Anonym (mm)

Du har inte hört något från dejten då?

• Anonym (Osäker mullig)

Tack alla ni som kommenterar, det är väldigt värdefullt för mig som nybörjare på dejting efter några år... :)

Ang. kommentarerna om han varit kall eller ej... Det kanske jag missade att beskriva. Det kanske var jag som överdrev, jag vet inte... Men skälet att jag skrev att han var kall, berodde inte bara på att han var tyst.

Han uttryckte sig också mycket mer neutralt och icke-engagerat, efter dejten. Som exempel: innan så skrev han alltid med "puss-smileys", och nån gång "puss". Det slutade han med sen. Från att ha skrivit att han längtade till att ses (innan), så var det nu att det "funkar" nästa vecka. Etc. Många såna små nyansskillnader, som kombinerat med tystnaden/de segdragna svaren etc, gjorde att jag kände att intresset inte var på topp längre...

Men men, bättre lycka nästa gång.... :) Kanske att jag lyckas vara lite mer cool då... :P Är så sällan jag blir riktigt förtjust i nån, så då blir man väl inte alltid den mest strategiska...

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (mm) skrev 2017-10-08 16:29:40 följande:

Du har inte hört något från dejten då?

Nej, inget mer alls sen lördag morgon... (alltså det som jag inte svarade på).
  • Anonym (...)

Har följt denna tråden i tysthet men nu måste jag bara skriva...

Jag tycker du agerat väldigt bra då du verkar mycket intresserad av honom. Tyvärr är min erfarenhet att män vill jaga, så nästa gång kanske du får låta han vara den drivande. Alltså jag tror det hade räckt med att du frågat om han ville ses igen och sen låta han höra av sig om tid och plats. Jag var singel i fem år men var på en hel del dejter, jag upplever att män hör av sig om dom är intresserade. Vill dom någonting seriöst med tjejen så struntar dom i 2-3 dagars regler och sånt. Alla jag träffade som ville nått mer än sex med mig hörde av sig direkt (alltså typ när vi just skilts åt) och tackat för dejten. En kille frågade tom om en andra dejt medan vi var på den första...

Så tyvärr, denna kille är nog inte tillräckligt intresserad. Alternativt dejtar han flera samtidigt :(

Men du verkar vara en snäll och smart tjej, skit i han och gå vidare med den andre snubben. Förresten, hur går det med han?
    Lycka till!

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (...) skrev 2017-10-08 20:26:49 följande:

Har följt denna tråden i tysthet men nu måste jag bara skriva...

Jag tycker du agerat väldigt bra då du verkar mycket intresserad av honom. Tyvärr är min erfarenhet att män vill jaga, så nästa gång kanske du får låta han vara den drivande. Alltså jag tror det hade räckt med att du frågat om han ville ses igen och sen låta han höra av sig om tid och plats. Jag var singel i fem år men var på en hel del dejter, jag upplever att män hör av sig om dom är intresserade. Vill dom någonting seriöst med tjejen så struntar dom i 2-3 dagars regler och sånt. Alla jag träffade som ville nått mer än sex med mig hörde av sig direkt (alltså typ när vi just skilts åt) och tackat för dejten. En kille frågade tom om en andra dejt medan vi var på den första...

Så tyvärr, denna kille är nog inte tillräckligt intresserad. Alternativt dejtar han flera samtidigt :(

Men du verkar vara en snäll och smart tjej, skit i han och gå vidare med den andre snubben. Förresten, hur går det med han?

Lycka till!

Hej, tack för ditt svar!

Ja, jag försökte gå emot de gamla könsrollerna och ta lite initiativ för en gångs skull. Det gick ju inte så bra. ;) Jag "brukade alltid" låta killarna "jaga", och då hör de alltid av sig efter dejten, utan undantag (oavsett hur bra/dålig dejt det varit, haha). Konstigt det där. Får nog testa det gamla tråkiga sättet med nästa kille.. Fast alla killar jag nånsin känt, har sagt att "ingen kille som har intresse kommer att bli avskrämd om du tar initiativ". Hmm.. :P

Ja, alltså den här killen hörde ju av sig dan efter vår dejt och lät jättepositiv. Då. Men föreslog inget. Så det var därför jag också föreslog en konkret dag, för jag hade ingen lust att vänta 7-10 dar på att "eventuellt" höras igen, för just att bestämma kring en konkret dag... tycker det är slöseri med min tid. På det här sättet fick jag ju iaf veta ganska fort att han inte var intresserad...

Den andra killen och jag har smsat en hel del del senaste par dagarna. Han har bjudit ut mig till nästa lördag. :) Får se hur det går. Är inte "superintresserad," men ändå nyfiken, då han verkar trevlig... :)
  • Anonym (Elin)

Jag tror inte att dejten hade någon tanke på mer än sex från början, så tror inte att TS hade kunnat göra så mycket annorlunda. Om man är intresserad av något mer tror jag inte att de flesta skulle gå på nattklubb, hångla järnet och ha sex på första dejten. Finns förstås undantag men generellt tror jag att det är så.

Personligen skulle jag tycka att det kändes väldigt på att direkt efteråt vilja organisera en bestämd aktivitet två veckor senare, vilja att jag skulle bekräfta för bokning etc. Jag tycker inte om när en ny dejt är för på på det sättet, jag ser mycket hellre att man fortsätter smsa några dagar och om allt känns bra och naturligt börjar planera mer dejter då. Det kanske bara är jag, men jag tycker inte om att känna mig trängd av en ny dejt. Men i det här fallet tror jag inte att det spelade nån roll, tror inte han ville ha mer än ett ligg iaf.

• Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Elin) skrev 2017-10-08 23:58:00 följande:

Jag tror inte att dejten hade någon tanke på mer än sex från början, så tror inte att TS hade kunnat göra så mycket annorlunda. Om man är intresserad av något mer tror jag inte att de flesta skulle gå på nattklubb, hångla järnet och ha sex på första dejten. Finns förstås undantag men generellt tror jag att det är så.

Personligen skulle jag tycka att det kändes väldigt på att direkt efteråt vilja organisera en bestämd aktivitet två veckor senare, vilja att jag skulle bekräfta för bokning etc. Jag tycker inte om när en ny dejt är för på på det sättet, jag ser mycket hellre att man fortsätter smsa några dagar och om allt känns bra och naturligt börjar planera mer dejter då. Det kanske bara är jag, men jag tycker inte om att känna mig trängd av en ny dejt. Men i det här fallet tror jag inte att det spelade nån roll, tror inte han ville ha mer än ett ligg iaf.

Hmm.. ok. :) Det var ju inte precis "direkt" efteråt, utan först några dar efteråt, som förslaget gavs. Men förstår att vissa kan se det som för på ändå. Jag blev ju dock lite granna "uppmuntrad", initialt, av att han själv hörde av sig och var väldigt positiv i sin ton, direkt dan efter. Samt att han var väldigt gullig morgonen efter, kelade mycket, skojade mycket, och tog upp saker vi kunde göra framöver, etc. Utan såna "uppmuntranden" så skulle jag nog aldrig vågat föreslå något, senare...

Men absolut, jag tror också så här i efterhand att det mest var sex som var på agendan, från hans håll. Det var trevligt iaf. Och behövligt! :P Ibland kan jag dock tänka att det vore bättre om killar kunde vara lite raka med att det är det de vill. Det känns lätt lite oärligt annars. Jag hade inte haft sex på länge och jag tände på honom mycket. Så hade uppskattat mer om han vore ärlig från början, bara. Men det är väl önsketänkande.. :)
  • Anonym (Elin)

Hörde han av sig nåt innan den påtänkta dejten? Som jag antar aldrig blev av?

Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..