• Anonym (Osäker mullig)

"Varnat" dejt om min kroppsform..

Pratat med en kille online och på sms i kanske 3 veckor, vi har sett bilder. Jag har visat ansiktsbild (ner till brösten ungefär). Skrivit i min profil att jag är rätt mullig.

Killen har visat mer och mer intresse för varje dag. Har blivit väldigt gullig i sina sms. Jag med. Känts riktigt bra på många sätt. Vi har skrivit mkt om allt möjligt, våra personligheter, och båda har varit "gulliga" och visat mkt stort intresse... Senaste dagarna har vi messat mkt och spänningen har stegrats.. Bokat dejt om några dar.

Plötsligt blev jag osäker, kom att tänka på att killar kanske inte alltid läser profiler. Har han fattat alls, att jag är lite av en plus size tjej, eller...? blev helt iskall över kroppen när jag tänkte på scenariot att gå till dejten och att han skulle se på mig med avsmak eller nåt sånt. Eftersom vi båda gillat varandras "personligheter", (genom väldigt mkt sms-kontakt på senare tid), så skulle det kännas "hårt" för mig att gå igenom ett sånt fiasko...

Jag ville ju inte ställa in (eftersom jag verkligen är intresserad), men jag kände att jag inte skulle orka gå till en dejt och bli ratad pga min runda figur (som jag försökt vara ärlig med i profilen)...

Så jag hittade ett sätt att nämna det lite grann "i förbigående", bara för att säkerställa att det inte blir nån falsk drömbild av mig, och att vi båda inte skulle sluta dejten helt besvikna (jag för att bli ratad och han pga min figur).

Så nu väntar jag och ser om han ställer in, eller hur det blir... :( Lite rädd att jag "sumpat" det nu, med min lilla kommentar... Vet inte vad jag vill med tråden, bara skriva av mig. Jag vet att jag ska jobba på mitt självförtroende. Det gör jag. Jag vet att jag ska börja träna, vilket jag gjort precis nyligen... Vill mera ha lite stöd, om nån har nåt att ge... gällande detta att vara rädd att inte duga, i vårt många gånger ytliga samhälle. Nån med en solskenshistoria..? Kram på er... :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-01 10:38
    Edit: Uppdatering om hur dejten gick, finns i inlägg nummer 99, för de som är nyfikna på det. :)

• Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (Elin) skrev 2017-10-10 10:12:41 följande:

Hörde han av sig nåt innan den påtänkta dejten? Som jag antar aldrig blev av?

Jo han hörde av sig igår e.m. och frågade hur det blev, om vi skulle ses på kvällen. Jag svarade som det var, att jag hade tyvärr planerat in annat då jag inte hörde av honom på några dar, förut då när förslaget las fram. Så skrev jag att jag hoppas han mår bättre.

Så nej, ingen dejt...
  • Heyheyhey

Vad händer nu då TS? Det känns som du är min kompis, är jätteintresserad av hur det ska gå!!

• Anonym (mm)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 17:43:38 följande:
    Jo han hörde av sig igår e.m. och frågade hur det blev, om vi skulle ses på kvällen. Jag svarade som det var, att jag hade tyvärr planerat in annat då jag inte hörde av honom på några dar, förut då när förslaget las fram. Så skrev jag att jag hoppas han mår bättre.

Så nej, ingen dejt...
    Alltså här kan väl jag ändå känna att han är intresserad...
  • Anonym (Yes!)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 17:43:38 följande:

Så nej, ingen dejt...

*klappar händerna lite*

Han hörde alltså av sig ändå. Nog är han liiiiiite dragen till dig! Bollen är hos dig, vad känner du då?
  • Anonym (Osäker mullig)
    Heyheyhey skrev 2017-10-10 17:56:35 följande:

Vad händer nu då TS? Det känns som du är min kompis, är jätteintresserad av hur det ska gå!!

Haha vad gulligt av dig! Känns som om du och flera andra i tråden är lite som kompisar till mig också. :) Så många som stöttat och gett råd. Tack!

Ja du, jag vet inte riktigt vad som händer nu... Jag svarade honom ju som sagt, igår. Sen dess har han inte skrivit nåt mer efter det. Och av förklarliga skäl så har ju inte jag så där jättestor lust att vara den som (igen) föreslår en ny dejt. Utifrån hur det gick förra gången jag frågade, så känner jag att initiativet får komma från honom denna gång, i så fall...
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 18:12:54 följande:

Haha vad gulligt av dig! Känns som om du och flera andra i tråden är lite som kompisar till mig också. :) Så många som stöttat och gett råd. Tack!

Ja du, jag vet inte riktigt vad som händer nu... Jag svarade honom ju som sagt, igår. Sen dess har han inte skrivit nåt mer efter det. Och av förklarliga skäl så har ju inte jag så där jättestor lust att vara den som (igen) föreslår en ny dejt. Utifrån hur det gick förra gången jag frågade, så känner jag att initiativet får komma från honom denna gång, i så fall...

Kan ni inte fortsätta att bara prata lite med varandra utan att prata om nästa dejt? Se om ni har något att tala om och om ni kan hitta tillbaka till det ni hade? Nu har ju allt blivit snett men kanske går det att rätta till? Han är inte helt ointresserad.
  • Anonym (seriously)
    Anonym (Osäker mullig) skrev 2017-10-10 18:12:54 följande:

Coolt att du var upptage och sa det til honom;))))))))
    Nu har du bollen och kan tänka i lugn och ro och höra av dig precis när du vill till honom,,,OM DU VILL:P

Han hör ju klart inte av sig för att han blev putt!!! Han förväntade ju sig att du skulle sitta och vänta och tog dig för given vilket han nu vet att ha inte kan. Tror han är en player så ta det lugnt med honom och gör ditt. Knulla honom igen om du vill men förvänta dig inget och håll dina känslor i styr.

Önskar dig gott! Tycker du handlar imponerande oc förtjänar en riktigt fin man.
  • Anonym (Osäker mullig)
    Anonym (?) skrev 2017-10-10 19:36:32 följande:

Kan ni inte fortsätta att bara prata lite med varandra utan att prata om nästa dejt? Se om ni har något att tala om och om ni kan hitta tillbaka till det ni hade? Nu har ju allt blivit snett men kanske går det att rätta till? Han är inte helt ointresserad.

Från min sida så är jag öppen för att prata/kommunicera igen, absolut. Jag är öppen för det, men känner samtidigt inte riktigt att jag orkar vara den "drivande" parten i det hela, denna gång. Jag försökte iaf visa lite grann igår att jag inte är "sur" eller så, genom att avsluta smset med att skriva att jag hoppas han mår bättre.

Jag vet ju sen tidigare att han är väldigt modig och framåt många gånger, vilket jag även sa till honom, den gången vi sågs. Så han borde nog "våga" skriva nånting till mig, dvs. om han är intresserad. Får se om man hör nåt närmsta dagarna.
  • Anonym (Heja heja)

Jag känner också lite som att du skulle vara min kompis! Det är sällan jag blir så engagerad i en tråd på något forum. Svarade han inte på hur han mådde nu då? Eller nej, du skrev att du hoppades han mår bättre? En ?regel? som jag och mina tjejkompisar hade på den tiden det begav sig var att om man är intresserad av killen och vill ha svar, alltid ställa en fråga i sms:et. Haha löjligt, jag vet. Och omvänt, om man fick ett sms utan fråga så var han nog inte superintresserad, resonerade vi.

Jag tycker iallafall att det var bra gjort av dig, han ska inte tro att du bara sitter och väntar på honom. Uppdatera om det händer något. När är dejten med del?n andra killen?

Vad ska jag göra den dagen den här tråden dör ut?!

• Anonym (?)
    Anonym (Heja heja) skrev 2017-10-10 21:18:02 följande:
    Jag känner också lite som att du skulle vara min kompis! Det är sällan jag blir så engagerad i en tråd på något forum. Svarade han inte på hur han mådde nu då? Eller nej, du skrev att du hoppades han mår bättre? En regel som jag och mina tjejkompisar hade på den tiden det begav sig var att om man är intresserad av killen och vill ha svar, alltid ställa en fråga i sms:et. Haha löjligt, jag vet. Och omvänt, om man fick ett sms utan fråga så var han nog inte superintresserad, resonerade vi.

Jag tycker iallafall att det var bra gjort av dig, han ska inte tro att du bara sitter och väntar på honom. Uppdatera om det händer något. När är dejten med deln andra killen?
    Vad ska jag göra den dagen den här tråden dör ut?!
    Tråden dör väl inte ut innan TS är gift hoppas jag :)
Svar på tråden "Varnat" dejt om min kroppsform..