• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (tossa)

Dag 26. Mensvärk deluxe sedan igår men ingen mens i syne! Inte helkrr nåt plus med tidigt test från babyplan. Så jävla märkligt!

• Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-31 11:55:38 följande:

Vilken idiot läkare. De är inte som och trycka på en knapp och stänga av. Vi har ju inte försökt så länge men min längtan har funnits myxket längre. Började ju försöka tidigare än tänkt. Men den månaden jag ville försökt så kände sig mannen redo försent. Precis efter äl så ja...

Jag är 28 och har 2 barn sen innan. Du då? :)

Nej precis, svårt att styra tankar kring en enorm inre längtan...

Jag är 30 och har också två små Första tog ca 5 månader och vår andra på första försöket så detta känns olidligt...men bara att kämpa på!! <3
  • Queva

Kan vara jag med som skriver.. blivit gravid så fort nån tittar på mig typ.. men inte nu!?! Humöret ska vi inte prata om... sambon förstår ju inte alls frustrationen... utan bara ligga när man vill så blir de väll barn nån gång.. inget bråttom... utan mer blir de så blir de...

Hoppas jag fåe till det ikväll och att det ej är för sent!

• XAHHA92

Då har de fertila dagarna börjat! Äl i helgen enligt mina appar men tycker mina äl test är alldeles för negativa för att kunna bli positiva om 4 dagar. Så känslan är att min äl kommer efter helgen. Kanske försök 19 och november kan vara vår månad...?

Jag önskar mig ingen gå genom detta, att vara ofrivilligt barnlös är det värsta jag gått genom. När alla ens vänner skryter om hur lätt det är för dom att bli gravida så står jag här efter 19 månader och visar inte det minst tecken på att kunna bli gravid. Det gör så fruktansvärt ont!

Har alltid drömt om en stor familj, men den drömmen sprack för längesedan. Nu är min högsta dröm att få ett barn. Ge mig ett barn så blir mitt hjärta helt igen!

Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2017-10-31 13:04:51 följande:

Då har de fertila dagarna börjat! Äl i helgen enligt mina appar men tycker mina äl test är alldeles för negativa för att kunna bli positiva om 4 dagar. Så känslan är att min äl kommer efter helgen. Kanske försök 19 och november kan vara vår månad...?

Jag önskar mig ingen gå genom detta, att vara ofrivilligt barnlös är det värsta jag gått genom. När alla ens vänner skryter om hur lätt det är för dom att bli gravida så står jag här efter 19 månader och visar inte det minst tecken på att kunna bli gravid. Det gör så fruktansvärt ont!

Har alltid drömt om en stor familj, men den drömmen sprack för längesedan. Nu är min högsta dröm att få ett barn. Ge mig ett barn så blir mitt hjärta helt igen!

<3

ja hoppas oxå på november nu. Försök 8 här. Kram
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • smulis85
    XAHHA92 skrev 2017-10-31 13:04:51 följande:

Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
    Känner med dig vännen men ge inte upp försök 19 fick jag mitt första plus tyvärr blev det ju mf men hade inte fått ens ett spöksträck på test tidigare så. Min bm sa också att även om de tar lång tid med första brukar folk få barn väldigt tätt efter de då de tänker att de ska ta lika lång tid igen och vips så har de 2 barn med bara 1 år emellan var väldigt vanligt enligt henne.

Håller tummarna för dig!!!
  • mrsLina

Hej tjejer.

Jag måste fråga ni som känner på ert cervix sekret. (Kanske är en väldigt konstig fråga men frågar ändå).

Jag brukar undersöka mitt c.s varje dag, igår vaknade min man mitt i natten och ville ha sex (inget problem) runt 15 på eftermiddagen kände jag på mitt c.s som va som rå äggvita (dvs runt 12 timmar efter sex) ska jag tro att det va typ spermiesekret som åkt ut eller mer ägglossningssekret? Ska ta ägglossningstest senare ville ville höra vad ni tror?

Ville också passa på att fråga om det är någon fler som får ont i bäckenet under menscykel och I så fall när? Som jag förstår det är det vanligt att få det efter ägglossning och innan mens då progesteron nivåerna är ökade.

Jag är på cd11, brukar ha ägglossning runt cd 17 och mens på cd 35 typ. Detta förvirrar mig i mitt tänk.

• Millannn

En fråga tjejer!

Jag har blött lite mer idag men det är helt luktfritt!? Luktar inte ens blod... brukar er mens lukta nånting? Förlåt för äcklig fråga! Det brukar ju åtminstone lukta blod :-/

• Charlizee

Testade precis tokblankt med CB plus inte ens ett spökstreck... så nu ger jag upp för denna månaden.

Hoppas ni andra får plussa!!

Kram <3

Svar på tråden BIM november 2017