Penguinlover skrev 2017-11-01 08:05:59 följande:
Åh, nu är min äl på G känner jag. Fick geleliknande flytningar som var lite bruna igår. Idag är de tunnare och klara. Jag är så besviken över att vi inte haft sex de senaste två dagarna. Jag är rädd för att det ska vara för sent ikväll om vi ens får till det då. Om äl sker idag hade vi sex 3 och 5 dagar före. Inte så stor chans att vi lyckats då va?
Brukar ni berätta för era partners när äl sker? Jag har inte gjort det, men undrar om jag kanske borde säga något så att han förstår att det är viktigt att vi ligger ikväll om vi vill lyckas denna månaden.
En del spermier kan överleva upp till 5 dagar men jag vet inte om det har att göra med spermiekvaliteten eller miljön i äggstockarna.
Jag berättar för min sambo när jag har äl eller så frågar han själv när det är. Jag blir väldigt sugen på sex efter mensen och min sambo är inte så svår att få med för oss är det inga problem att han vet när äl är. Annars tror jag en del killar kan känna prestationskrav vilket kan göra att det inte går. Jag tycker du kan testa säga till honom att det är en bra dag idag och se hur han reagerar. Funkar det så är det väl inte fel att han är med på vilken dag äl är.