• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Teessi

Har varigt orolig i magen 2kvällar nu, haft feber 3gånger nu i höst och en ordentlig förkylning som håller på att hå över nu*pust*, det är ju inte så vanligt när man är äldre att ha feber så ofta.

? Illa mående kvällstid (korta perioder)

? Sprungit på toa ( inte ätigt något konstigt eller gammalt)

? sväller upp oerhört mycket efter mat

? prickade tydligen ÄL sist (enligt en app)

? molande smärtor i nederdelen av magen/buken

Är detta några gravsyntom?

Min Mens kom i söndags.... MEN brukar ha rikligt men Mens och brukar hålla på ca 5 dagar men denna gånger har det varigt otroligt lite och håller på att ta slut ( käns de som)

• Anonym (Fundersam)

Hej alla,

Jag undrar en sak. Jag ska ha/har haft ÄL nu de senaste dagarna. Jag har haft molvärk till och från i äggstockar/livmoder sedan i lördags. Det försvinner liksom inte utan det fortsätter... Jag brukar ha ont en/två dagar MAX. Erfarenheter någon?

• XAHHA92
    Teessi skrev 2017-11-01 00:30:58 följande:

Har varigt orolig i magen 2kvällar nu, haft feber 3gånger nu i höst och en ordentlig förkylning som håller på att hå över nu*pust*, det är ju inte så vanligt när man är äldre att ha feber så ofta.

? Illa mående kvällstid (korta perioder)

? Sprungit på toa ( inte ätigt något konstigt eller gammalt)

? sväller upp oerhört mycket efter mat

? prickade tydligen ÄL sist (enligt en app)

? molande smärtor i nederdelen av magen/buken

Är detta några gravsyntom?

Min Mens kom i söndags.... MEN brukar ha rikligt men Mens och brukar hålla på ca 5 dagar men denna gånger har det varigt otroligt lite och håller på att ta slut ( käns de som)

Ta ett test? Om du är efter bim så kommer du få ett väldigt tydligt svar :)
    Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • Baraentilligen

Min mens kom i söndags, trodde jag. Men efter att jag blödde ganska mycket under morgonen den dagen har det inte kommit mer så nu vet jag inte hur jag ska räkna BIM längre :/ Enligt min app borde mensen ha börjat just i söndags också.

• Sams
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-01 00:33:39 följande:

Hej alla,

Jag undrar en sak. Jag ska ha/har haft ÄL nu de senaste dagarna. Jag har haft molvärk till och från i äggstockar/livmoder sedan i lördags. Det försvinner liksom inte utan det fortsätter... Jag brukar ha ont en/två dagar MAX. Erfarenheter någon?

Jag har haft väldigt mycket molvärk den senaste tiden. Slutade med p-piller i mars och det har eskalerat sen dess. Trodde först jag var gravid för jag hade ont från äl till mens men smärtan försvann inte efter mensen förrän strax innan nästa äl. Då började det om igen. Mellan äl och mens kan det vara rörelserna i äggstockar och livmoder som man känner av. Oavsett om ägget är befruktat eller ej så ska det förflyttas vilket kan kännas. Denna månad har jag knappt haft någon molvärk så det verkar pendla lite. 
  • Penguinlover

Åh, nu är min äl på G känner jag. Fick geleliknande flytningar som var lite bruna igår. Idag är de tunnare och klara. Jag är så besviken över att vi inte haft sex de senaste två dagarna. Jag är rädd för att det ska vara för sent ikväll om vi ens får till det då. Om äl sker idag hade vi sex 3 och 5 dagar före. Inte så stor chans att vi lyckats då va?

Brukar ni berätta för era partners när äl sker? Jag har inte gjort det, men undrar om jag kanske borde säga något så att han förstår att det är viktigt att vi ligger ikväll om vi vill lyckas denna månaden.

• Sams
    Penguinlover skrev 2017-11-01 08:05:59 följande:

Åh, nu är min äl på G känner jag. Fick geleliknande flytningar som var lite bruna igår. Idag är de tunnare och klara. Jag är så besviken över att vi inte haft sex de senaste två dagarna. Jag är rädd för att det ska vara för sent ikväll om vi ens får till det då. Om äl sker idag hade vi sex 3 och 5 dagar före. Inte så stor chans att vi lyckats då va?

Brukar ni berätta för era partners när äl sker? Jag har inte gjort det, men undrar om jag kanske borde säga något så att han förstår att det är viktigt att vi ligger ikväll om vi vill lyckas denna månaden.

En del spermier kan överleva upp till 5 dagar men jag vet inte om det har att göra med spermiekvaliteten eller miljön i äggstockarna. 
    Jag berättar för min sambo när jag har äl eller så frågar han själv när det är. Jag blir väldigt sugen på sex efter mensen och min sambo är inte så svår att få med för oss är det inga problem att han vet när äl är. Annars tror jag en del killar kan känna prestationskrav vilket kan göra att det inte går. Jag tycker du kan testa säga till honom att det är en bra dag idag och se hur han reagerar. Funkar det så är det väl inte fel att han är med på vilken dag äl är. 
  • Issari
    tempnörden skrev 2017-10-31 11:01:17 följande:

Ja det finns allt vi som tempar här ;)

Tempen går upp efter äl och är man gravid så fortsätter den vara hög.

Man kan få något som kallas trifasisk kurva efter äl. Då får man ytterligare en höjning, då ser din kurva ut som en trappa med tre steg liksom. Denna typen av kurva förekommer både vid grav och ej grav, men är vanligast för grav.

Men du behöver lite fler mätningar för att kunna avgöra det. En enstaka höjning betyder inget. Du får väl se om du blir sjuk eller om du har fått en trifasisk kurva!

Tack för denna intressanta information! Jag hade aldrig hört talas om det innan. Jag är nu på dag två med förhöjd temp mot vad jag brukar ha mellan ÄL och mens. 0,3 grader över. Det är så klart inte säkert att det betyder något men det har inte hänt någon tidigare cykel. Håller tummarna!
  • Issari
    Issari skrev 2017-11-01 09:04:08 följande:

Tack för denna intressanta information! Jag hade aldrig hört talas om det innan. Jag är nu på dag två med förhöjd temp mot vad jag brukar ha mellan ÄL och mens. 0,3 grader över. Det är så klart inte säkert att det betyder något men det har inte hänt någon tidigare cykel. Håller tummarna!

Kan tillägga att jag på dag 27 i cykeln som jag är på idag brukar ha en tempdipp någon dag eller två innan mens, nu är det alltså tvärtom.
  • Charlizee

Kunde såklart inte hålla mig efter gårdagens ganska enligt mig tydliga streck men imorse var det blankt, känner mig totalt uppgiven! Så ledsen! Känns som jag bara vill ge upp allt som kallas bebisverkstad!

Svar på tråden BIM november 2017