• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • tempnörden
    Issari skrev 2017-11-01 09:09:05 följande:
    Kan tillägga att jag på dag 27 i cykeln som jag är på idag brukar ha en tempdipp någon dag eller två innan mens, nu är det alltså tvärtom.
    håller verkligen tummarna!

Liksom för alla andra här som kämpar!
  • Charlizee
    Issari skrev 2017-11-01 09:09:05 följande:

Kan tillägga att jag på dag 27 i cykeln som jag är på idag brukar ha en tempdipp någon dag eller två innan mens, nu är det alltså tvärtom.

Spännande! Låter lovande
  • Eps1106
    Charlizee skrev 2017-11-01 09:46:31 följande:

Kunde såklart inte hålla mig efter gårdagens ganska enligt mig tydliga streck men imorse var det blankt, känner mig totalt uppgiven! Så ledsen! Känns som jag bara vill ge upp allt som kallas bebisverkstad!

Fy vad tråkigt! Även om det inte känns så just nu så kommer det att hända, förr eller senare. Kram!
  • Charlizee
    Eps1106 skrev 2017-11-01 10:20:42 följande:

Fy vad tråkigt! Även om det inte känns så just nu så kommer det att hända, förr eller senare. Kram!

Tack <3 sålänge inte mensen kommer så hoppas man ju men känns rätt kört
  • Petsamo

Fråga ang ÄL.

Har inte exakt koll på när det är, hade starkt utslag på ÄL-test söndag och måndag (dock ej starkare än teststrecket), inget utslag alls igår eller idag.

Har jag haft ÄL på måndag typ? Det blir isf 2 veckor efter mensen började. Enligt app ska jag ha ÄL idag då min cykel varit 31 dagar senaste tiden...

• Eleonoratösen
    Petsamo skrev 2017-11-01 10:29:26 följande:

Fråga ang ÄL.

Har inte exakt koll på när det är, hade starkt utslag på ÄL-test söndag och måndag (dock ej starkare än teststrecket), inget utslag alls igår eller idag.

Har jag haft ÄL på måndag typ? Det blir isf 2 veckor efter mensen började. Enligt app ska jag ha ÄL idag då min cykel varit 31 dagar senaste tiden...

Tycker det är svårt med ÄL. Clearblue digitala så förra månaden att LH ökade på CD 12 men jag tempat och temphöjning var inte förrän CD 19 så inget ägg släpptes vid CD 12?! Denna månaden fick jag LH ökning den CD 17 och temphöjning så nu verkar jag verkligen haft ÄL. Det gick inte heller att missa på flytningarna.

Kroppen är knepig men fantastisk!

Generellt säger man att ägget släpps 12-48 timmar efter LH höjning...
  • Petsamo

Får fortsätta ligga varannan dag och hoppas att det blir något ändå! ????

• Horisonten

Hej tjejer. Här har jag börjat och bli såå trött på kvällarna. Skulle kunnat somnat på min man igår i soffan. Helt slut. Trodde ju att de var för jag jobbade så mycket i helgen. Men vart lite bättre på måndagen men så trltt igår fast jag inte gjort mycket. Mådde smått illa igår kväll och lite imorse men bättre nu. Dock fortsätter min temp vara högre än normalt. Är lite snuvig,huvudvärk. Hade svagt svagt ont i halsen imorse men inget nu. Men brukar inte ha feber och känner mig inte sjuk. Hade feber en dag förra månaden då jag var riktgt dålig. Men nu har jag haft högre temp i 3 dagar. Ligger normalt på ca 36,6. Men dessa 3 dagar har tempen legat på 37,2-37,4. Lite märkligt. Samtidigt känns de tidigt och känna symptom som trötthet,svagt illamånde och är de inte tidigt med hög temp med? Dålig koll på sådant. Men är på bim-7 idag och på ca äl+8/9 idag. Vad tror ni? Någon som har bättre erfarenhet eller kunskap? :)

• Milou3
    Horisonten skrev 2017-11-01 11:34:51 följande:

Hej tjejer. Här har jag börjat och bli såå trött på kvällarna. Skulle kunnat somnat på min man igår i soffan. Helt slut. Trodde ju att de var för jag jobbade så mycket i helgen. Men vart lite bättre på måndagen men så trltt igår fast jag inte gjort mycket. Mådde smått illa igår kväll och lite imorse men bättre nu. Dock fortsätter min temp vara högre än normalt. Är lite snuvig,huvudvärk. Hade svagt svagt ont i halsen imorse men inget nu. Men brukar inte ha feber och känner mig inte sjuk. Hade feber en dag förra månaden då jag var riktgt dålig. Men nu har jag haft högre temp i 3 dagar. Ligger normalt på ca 36,6. Men dessa 3 dagar har tempen legat på 37,2-37,4. Lite märkligt. Samtidigt känns de tidigt och känna symptom som trötthet,svagt illamånde och är de inte tidigt med hög temp med? Dålig koll på sådant. Men är på bim-7 idag och på ca äl+8/9 idag. Vad tror ni? Någon som har bättre erfarenhet eller kunskap? :)

Det låter som du skulle kunna vara gravid. Den månaden min temp låg högre en vanligt var just den månaden jag var gravid - runt 37.0-37.2 redan efter äl+4 och då tempade jag redan vid 06.00 på morgonen.

Även trötthet och illamående kom tidigt, men sporadiskt.

Du skulle säkert kunna se nåt svagt streck om du skulle vara gravid redan om någon dag eller två :)
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-11-01 12:39:59 följande:

Det låter som du skulle kunna vara gravid. Den månaden min temp låg högre en vanligt var just den månaden jag var gravid - runt 37.0-37.2 redan efter äl+4 och då tempade jag redan vid 06.00 på morgonen.

Även trötthet och illamående kom tidigt, men sporadiskt.

Du skulle säkert kunna se nåt svagt streck om du skulle vara gravid redan om någon dag eller två :)

Åh hoppas!! Så spännande!! Känner mig så gravid och annorlunda kroppen men rädd och nervös med. Vågar inte riktigt tro och hoppas. Tanken är ju att jag skall försöka hålla mig till söndag och testa. Då är jag ju på bim-3 och troligtvis på antingen äl +12 eller äl+13. Jag räknar ju äl antingen den 23/11 eller 24/11. Då jag hade som tjockast ?slemmig? flyttning som rå äggvita på söndagen den 22/11 och appen sa äl den 24/11. Så räknar att äl hände 24-48 timmar efter de i söndags. För redan på måndagen var flytningarna annorlunda. Eller tänker jag fel?
Svar på tråden BIM november 2017