• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Pusselbiten88

Jo men testet ni tyckte var positivt igår eller iförrigår med CB plus va inte spökstreck, ni hade rätt :) Lycka till allihopa, jag hänger kvar å stöttar :)

• Horisonten
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-01 13:22:35 följande:

Jo men testet ni tyckte var positivt igår eller iförrigår med CB plus va inte spökstreck, ni hade rätt :) Lycka till allihopa, jag hänger kvar å stöttar :)

Stort Grattis :) När började du testa och fick positivt? :)
  • Sams

Grattis!! Hoppas det smittar
  • Win1

Hej! Jag följs gärna åt! ???? Jag hade mens 14/10 och äl runt 26-27/11 tror jag. Har du några symptom än, om man kan ha så tidigt:p?

• Plantlady

Jag hoppar med i denna tråd jag också! Ska bli så kul att följa er allihopa. Själv är jag 24 år gammal och jag och min kille har precis bestämt oss att försöka skaffa barn och det är faktiskt första månaden som vi försöker nu.
    Hade ÄL den 24/10 och har BIM på fredag 3/11. Har känt molande värk i nedre delen av magen de senaste 3 dagarna, svårt att säga om det är mensvärk eller om det kanske kan vara något annat? Vågar knappt hoppas men är så pirrig och nervös. Även känt mig yr och allmänt konstig i kroppen men kan man verkligen känna symtom såhär tidigt? Eller överanalyserar jag bara?

Jag och sambon har bestämt att vi testar på fredag men jag håller på att spricka av förväntningar, knappt så jag orkar vänta. Men samtidigt vill jag inte vara för snabb på bollen och testa för tidigt.

Skönt att få dela tankarna med er!

• Milou3
    Horisonten skrev 2017-11-01 12:49:23 följande:

Åh hoppas!! Så spännande!! Känner mig så gravid och annorlunda kroppen men rädd och nervös med. Vågar inte riktigt tro och hoppas. Tanken är ju att jag skall försöka hålla mig till söndag och testa. Då är jag ju på bim-3 och troligtvis på antingen äl +12 eller äl+13. Jag räknar ju äl antingen den 23/11 eller 24/11. Då jag hade som tjockast ?slemmig? flyttning som rå äggvita på söndagen den 22/11 och appen sa äl den 24/11. Så räknar att äl hände 24-48 timmar efter de i söndags. För redan på måndagen var flytningarna annorlunda. Eller tänker jag fel?

Vad din app förutspår säger egentligen inget om när äl verkligen ägde rum. Jag kan i bland få äl-flytning flera dagar innan äl och i bland märker jag knappt av äl-flytning alls. Så din bim kan ju flyttas på, beroende när äl skedde.

Men om du verkligen känner dig gravid så är du säkert det :) sånt brukar stämma.
  • Matildalinea

Åh grattis va roligt :D
  • Horisonten
    Milou3 skrev 2017-11-01 14:06:04 följande:

Vad din app förutspår säger egentligen inget om när äl verkligen ägde rum. Jag kan i bland få äl-flytning flera dagar innan äl och i bland märker jag knappt av äl-flytning alls. Så din bim kan ju flyttas på, beroende när äl skedde.

Men om du verkligen känner dig gravid så är du säkert det :) sånt brukar stämma.

Jo sant de är ju vad den förutspår utifrån symptom och mina cyklar innan. Okej jag hade så de började med ä flytningarna på fredagen sen ökade de allt eftersom men max söndag. Sen minskade det ordentligt på måndagen. Var mycket tydligare denna månaden än förra och brukar ju ha 27-28 dagar cykel. Jo kände ju lite förra månaden och trodde men vart mer osäker och tveksam. Antingen var allt inbillning eller så fäste det inte tillräckligt. Men är de omöjligt och känna symptom redan så jag bara övertänker och så eller kan de jag känner stämma?
  • 1213

Nu har jag tagit en paus från familjeliv i en vecka medan jag haft min mens. Faktiskt varit skönt att bara släppa tankarna på allt det här ett tag och bara låta tiden gå. Men nu är mensen slut och jag hoppas så mycket på att november blir vår månad! Lycka till alla andra :)

• Charlizee

Svagare än testet igår men ganska tydligt ändå? Kom dock ett tag efter testtiden. Vad tror ni? Spök? Eller kan jag hoppas lite till..

Svar på tråden BIM november 2017