• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Jasminefjellberg
    Millannn skrev 2017-11-02 16:04:08 följande:

Jadu, det har varit helt torrt på pappret idag, möjligtvis lite rosa fram tills alldeles nyss.. gick på toa och det var rött i hela toaletten och märkt blod med små små mörka klumpar som vanlig mens men ingen mensvärk?! Fortfarande konstig mens.. men ÄL är ju snart igen somsagt

Jaa! Vi får hoppas att nästa gång är vår tur :)
  • Matildalinea
    Horisonten skrev 2017-11-02 20:28:47 följande:

Lite de jag funderar på. Men vågar inte hoppas. Men brukar ha mensvärk 1-2 dagar innan mens. Nu är de liksom 6 dagar innan.

Mina symptom:

* Illamånde av och till

* Svårt och äta men hungrig snabbt igen

* Stickningar och ibland ont vid bröstvårtorna men inte sö eller farligt

* Tröttare

* Svullen mage

* Törstigare

* Sugen på julmust sen igår haha :p

* Molnande värk och lite ont i svanken/ryggslutet.drog ut mot ena ljumsken och strålade ner i benet och i underlivet

* Tätt i näsan sen igår,bang bom

* Högre temp än vanligt ca 05,- 0,8 grader högre

Vart en del som man inte tänkt på och mer när man skrev upp. Men vågar inte säga eller hoppas. Men kroppen känns annorlunda och känns gravid. Men bim-6 och troligtvis äl+9/10 idag. Tänkt ta test på söndag. Hoppas de kanske visar något. Lär bli så besviken och ledsen annars :( om kroppen lurar mig en månad till...

Åh jag hoppas verkligen för din skull ! Håll mig/oss uppdaterade :D

Tycker det låter lovande iaf :)

Själv väntar jag på maximal stegring på cb ältest .. bara blinkande gubbe :( ingen chans att bli gravid då antar jag :( har haft läsekretsen och lite känningar i äggstockar men .. :/
  • R84

En koll.... i måndags genomgick jag en spolning (startade en fertilitetsutredning efter nästan 2 år av försök). Är det någon som har genomgått en spolning och sedan blivit gravid? Det verkade inte som att jag hade några direkta stopp i äggledarna utan läkarna lovordade både livmoder och äggledare (sjukt konstig upplevelse), men har ändå hört att en spolning kan göra det lättare att bli gravid. Några erfarenheter?

• Brittsommar
    R84 skrev 2017-11-02 23:32:34 följande:

En koll.... i måndags genomgick jag en spolning (startade en fertilitetsutredning efter nästan 2 år av försök). Är det någon som har genomgått en spolning och sedan blivit gravid? Det verkade inte som att jag hade några direkta stopp i äggledarna utan läkarna lovordade både livmoder och äggledare (sjukt konstig upplevelse), men har ändå hört att en spolning kan göra det lättare att bli gravid. Några erfarenheter?

Har också hört att kan vara lättare att bli gravid efter spolning men ingen erfarenhet själv än. Ska in och spolas själv på måndag så vi kan ju se om en av oss lyckas nu????
  • Onewayticket

En vecka efter Äl och har så ont i svanskotan typ och längst ner i magen på sidorna och ner i ljumskarna nästan. Undrar om jag inbillar mig eller om det faktiskt betyder något. Hoppashoppas. 

• R84
    Brittsommar skrev 2017-11-03 00:35:21 följande:

Har också hört att kan vara lättare att bli gravid efter spolning men ingen erfarenhet själv än. Ska in och spolas själv på måndag så vi kan ju se om en av oss lyckas nu????

Jag tycker vi hoppas på båda!!
  • Anonym (Fundersam)
    Onewayticket skrev 2017-11-03 01:03:39 följande:

En vecka efter Äl och har så ont i svanskotan typ och längst ner i magen på sidorna och ner i ljumskarna nästan. Undrar om jag inbillar mig eller om det faktiskt betyder något. Hoppashoppas. 

Det låter ju lovande!! Hoppas så för din skull! :)

Själv är jag på ÄL+2 och har molvärk... Känns alldeles alldeles för tidigt, så jag inbillar mig definitivt. Ska bli så spännande o testa sig om ca två veckor :D
  • Charlizee

Nu kommer mensen vilken sekund som helst... laddar för ÄL 18/11 och BIM 3/12!!

Stort grattis till er som plussat och hoppas vi får se många fler här inne <3

• Anonym (S.A)

Hur gör ni med alkohol under försöktiden?

Nu när helgen närmar sig med olika festligheter. Jag är mellan äl och bim och är otroligt kluven.

• Pusselbiten88
    Charlizee skrev 2017-11-03 07:08:03 följande:

Nu kommer mensen vilken sekund som helst... laddar för ÄL 18/11 och BIM 3/12!!

Stort grattis till er som plussat och hoppas vi får se många fler här inne <3

Heja hejaaaa
Svar på tråden BIM november 2017