• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Matildalinea
    Horisonten skrev 2017-11-02 20:15:53 följande:

Är det verkligen normalt och att ha molnande värk/mensvärk 6 dagar innan mens? Förra månaden fick jag svag mensvärk dagen innan och sen ordentligt den dagen jsg fick mens. Men detta känns ju så tidigt

Det kan inte vara växande livmoder som känns som mensvärk då ? :)
  • Horisonten
    Matildalinea skrev 2017-11-02 20:18:45 följande:

Det kan inte vara växande livmoder som känns som mensvärk då ? :)

Lite de jag funderar på. Men vågar inte hoppas. Men brukar ha mensvärk 1-2 dagar innan mens. Nu är de liksom 6 dagar innan.

Mina symptom:

* Illamånde av och till

* Svårt och äta men hungrig snabbt igen

* Stickningar och ibland ont vid bröstvårtorna men inte sö eller farligt

* Tröttare

* Svullen mage

* Törstigare

* Sugen på julmust sen igår haha :p

* Molnande värk och lite ont i svanken/ryggslutet.drog ut mot ena ljumsken och strålade ner i benet och i underlivet

* Tätt i näsan sen igår,bang bom

* Högre temp än vanligt ca 05,- 0,8 grader högre

Vart en del som man inte tänkt på och mer när man skrev upp. Men vågar inte säga eller hoppas. Men kroppen känns annorlunda och känns gravid. Men bim-6 och troligtvis äl+9/10 idag. Tänkt ta test på söndag. Hoppas de kanske visar något. Lär bli så besviken och ledsen annars :( om kroppen lurar mig en månad till...
  • Anonym (Svårtolkat!)
    Milou3 skrev 2017-11-02 18:14:55 följande:

Ser positivt ut!

Trots att strecket är så smalt i jämförelse med kontrollstrecket??
  • Milou3
    Anonym (Svårtolkat!) skrev 2017-11-02 20:40:14 följande:

Trots att strecket är så smalt i jämförelse med kontrollstrecket??

Ja, garanterat gravid! Grattis!
  • Anonym (Svårtolkat!)
    Milou3 skrev 2017-11-02 20:44:00 följande:

Ja, garanterat gravid! Grattis!

Herregud.. tänk om det är så?!? Ska testa på morgon urin imorgon, det där var mitt på dagen idag!

Känns ändå som att risken för spökstreck är stor :(
  • Milou3
    Anonym (Svårtolkat!) skrev 2017-11-02 20:47:12 följande:

Herregud.. tänk om det är så?!? Ska testa på morgon urin imorgon, det där var mitt på dagen idag!

Känns ändå som att risken för spökstreck är stor :(

Jag lovar dig att PE inte ger spök, iaf inte så där tydliga!

Tror nog du skulle få ett "gravid 1-2" om du köpte ett CB digitalt i morgon!
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-11-02 16:04:08 följande:

Jadu, det har varit helt torrt på pappret idag, möjligtvis lite rosa fram tills alldeles nyss.. gick på toa och det var rött i hela toaletten och märkt blod med små små mörka klumpar som vanlig mens men ingen mensvärk?! Fortfarande konstig mens.. men ÄL är ju snart igen somsagt

Ja nu laddar vi för bästa julklappen <3
  • FrökenLängtan
    Charlizee skrev 2017-11-02 12:11:10 följande:
    Testade negativt imorse så nu är det bara att ladda för ännu en månad... så frustrerande!! Nästa månad ska jag verkligen försöka hålla mig från att testa innan BIM (har jag sagt varje månad men ursch vad med pengar man slänger i papperskorgen )

Hoppas ni får ett fint plus denna månad!
    Vad tråkigt att det inte blev denna månad heller, får hoppas det blir ett fint plus åt er nästa gång! Rynkar på näsan Jag vågar inte köpa något test, blivit så besviken varje gång och inte redo för det än.. men hoppet lever kvar än!
  • FrökenLängtan
    Horisonten skrev 2017-11-02 20:15:53 följande:

Är det verkligen normalt och att ha molnande värk/mensvärk 6 dagar innan mens? Förra månaden fick jag svag mensvärk dagen innan och sen ordentligt den dagen jsg fick mens. Men detta känns ju så tidigt

Undrar samma! Är ca 5 dagar innan mens och känner också av molnande verk, vet inte om jag inbillar mig men tror mig även känna av när jag böjer mig fram, som om ja va "öm" liksom. Fundersam...
  • Horisonten
    FrökenLängtan skrev 2017-11-02 21:36:51 följande:

Undrar samma! Är ca 5 dagar innan mens och känner också av molnande verk, vet inte om jag inbillar mig men tror mig även känna av när jag böjer mig fram, som om ja va "öm" liksom. Fundersam...

Ja man blir så fundersam. Mitt har lugnat sig en hel del nu så får la se imorgon. Mår dock ganska så illa. Inte mått så illa på länge slm jag gör nu ikväll. Lite salta kex så kanske de känns bättre
Svar på tråden BIM november 2017