• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Pusselbiten88
    Horisonten skrev 2017-11-02 20:28:47 följande:

Lite de jag funderar på. Men vågar inte hoppas. Men brukar ha mensvärk 1-2 dagar innan mens. Nu är de liksom 6 dagar innan.

Mina symptom:

* Illamånde av och till

* Svårt och äta men hungrig snabbt igen

* Stickningar och ibland ont vid bröstvårtorna men inte sö eller farligt

* Tröttare

* Svullen mage

* Törstigare

* Sugen på julmust sen igår haha :p

* Molnande värk och lite ont i svanken/ryggslutet.drog ut mot ena ljumsken och strålade ner i benet och i underlivet

* Tätt i näsan sen igår,bang bom

* Högre temp än vanligt ca 05,- 0,8 grader högre

Vart en del som man inte tänkt på och mer när man skrev upp. Men vågar inte säga eller hoppas. Men kroppen känns annorlunda och känns gravid. Men bim-6 och troligtvis äl+9/10 idag. Tänkt ta test på söndag. Hoppas de kanske visar något. Lär bli så besviken och ledsen annars :( om kroppen lurar mig en månad till...

Jag hade samma symptom som dig och plussade på typ äl+11 Äl+12...

Den enda punkten jag inte kan svara på är tempen då jag inte tänkte på att tempa :) men ser väldigt lovande ut för dig med!!!

Hoppas på plus snart!! <3
  • Oktoberbarn

Hej alla! Har inte läst igenom hela tråden än men vill gärna ha lite moralisk vägledning av några i liknande situation (som också väntar på plus).

Jag tror att jag kan vara gravid (det tror jag iofs varje månad innan BIM) och det är nu 4 dagar kvar till bim. Grejen är att vi har barnvakt till vår tvååring imorgon och ska på fest med ett roligt gäng, en heldag.

Nu till min fundering. Borde jag göra ett tidigt test o avstå alkohol imorgon om den visar gravid, eller "låtsas som det regnar" och köra på tills BIM? Hur går tankarna hos er mellan äl o BIM? Jag har tanken att leva som vanligt tills jag plussar. Dricker dock väldigt sällan!

• Billieblue

Grattis till alla som plussat!

Vi som hoppas på bättre lycka nästa månad, vet ni om det redan finns en tråd för BIM dec? Fattar inte hur man söker efter trådar, använder bara mobilen..

Jag laddar för ÄL 19/11 och BIM 2/12..

Någon som provat rosenrot och/eller munkpeppar? Igår när mensen kom, och efter att den värsta besvikelsen gått över, så bestämde jag mig för att försöka maximera chanserna denna månad. Så beställde hem både rosenrot och munkpeppar.. kan ju inte skada att prova!?

• Eps1106
    Oktoberbarn skrev 2017-11-03 08:45:56 följande:

Hej alla! Har inte läst igenom hela tråden än men vill gärna ha lite moralisk vägledning av några i liknande situation (som också väntar på plus).

Jag tror att jag kan vara gravid (det tror jag iofs varje månad innan BIM) och det är nu 4 dagar kvar till bim. Grejen är att vi har barnvakt till vår tvååring imorgon och ska på fest med ett roligt gäng, en heldag.

Nu till min fundering. Borde jag göra ett tidigt test o avstå alkohol imorgon om den visar gravid, eller "låtsas som det regnar" och köra på tills BIM? Hur går tankarna hos er mellan äl o BIM? Jag har tanken att leva som vanligt tills jag plussar. Dricker dock väldigt sällan!

Jag dricker ungefär som vanligt eftersom jag tänker att det kan ta lång tid och blir ännu mer av en besvikelse om man avstår roliga saker halva månaden när man inte får ett plus. I början har ju fostret sin ?egen? försörjning i form av gulesäcken, även om den såklart består av mina celler också.

Jag vet att många tycker att det är fel och att man inte ska dricka överhuvudtaget när man försöker, och då gör de såklart rätt i att avstå men för mig är det rätt såhär. Om möjligheten finns att testa tidigt inför en fest (som denna helgen när jag har BIM på måndag) gör jag såklart det.
    T
  • Oktoberbarn
    Anonym (S.A) skrev 2017-11-03 08:33:20 följande:

Hur gör ni med alkohol under försöktiden?

Nu när helgen närmar sig med olika festligheter. Jag är mellan äl och bim och är otroligt kluven.

Jag brukar köra på som vanligt men denna gång är jag väääldigt kluven! Vill på ett sätt vänta att testa till efter BIM o göra det nästa söndag när det är farsdag :)
    Men känns dumt att vänta på ett sätt också när jag har en sån skum känsla..

Supersvårt!
  • Oktoberbarn
    Eps1106 skrev 2017-11-03 08:58:04 följande:
    Jag dricker ungefär som vanligt eftersom jag tänker att det kan ta lång tid och blir ännu mer av en besvikelse om man avstår roliga saker halva månaden när man inte får ett plus. I början har ju fostret sin ?egen? försörjning i form av gulesäcken, även om den såklart består av mina celler också.

Jag vet att många tycker att det är fel och att man inte ska dricka överhuvudtaget när man försöker, och då gör de såklart rätt i att avstå men för mig är det rätt såhär. Om möjligheten finns att testa tidigt inför en fest (som denna helgen när jag har BIM på måndag) gör jag såklart det.
    T
    Tack för ditt svar :)
  • Queva
    Anonym (S.A) skrev 2017-11-03 08:33:20 följande:

Hur gör ni med alkohol under försöktiden?

Nu när helgen närmar sig med olika festligheter. Jag är mellan äl och bim och är otroligt kluven.

Du kan absolut dricka! Hae man försökt länge kan man sluta med alkohol för att se om de gör skillnad. Men jag tänker att man måste ju försöka leva också. Så unna dig ett par glas. Kanske är sista på länge. :)
  • MammaMia1012
    Oktoberbarn skrev 2017-11-03 08:45:56 följande:

Jag skulle vänta med test och gå på fest! Jag skulle nog automatiskt dricka lite mindre än kanske nät man inte försöker skaffa barn :)
  • Horisonten
    Pusselbiten88 skrev 2017-11-03 08:36:11 följande:

Jag hade samma symptom som dig och plussade på typ äl+11 Äl+12...

Den enda punkten jag inte kan svara på är tempen då jag inte tänkte på att tempa :) men ser väldigt lovande ut för dig med!!!

Hoppas på plus snart!! <3

Åh vad spännande. Hoppas så!! Skall testa på söndag. Hoppas något syns då :) Mådde ganska ordentligt illa igår och även nu på morgon. Lite lugnare molnande värk dock. Men igår kom de först på eftermiddagen/kvällen. Men känner hur de drar och illat där nere. Är enligt mig på bim-5 idag men min app ändrade sig till bim-4 men jag utgår fortfarande från bim-5 och troligtvis så är jag på äl+10/11 idag :)
  • FrökenLängtan
    Tovilii skrev 2017-11-02 12:45:06 följande:

Jag har bim på måndag och har tänkt testa på lördag. Eg hade jag tänkt vänta ända till måndag från början

men har sen ett tag tillbaka en deal med en kompis att hon ska vara med när jag testar 1a gången så vi kommer köra spa/disneykväll på fre med sleepover x)

Men åh så spännande, och vad roligt att göra en grej av det tillsammans med en vän! Kan inte bli bättre med lite Disney på det också :D är själv väääldigt sugen på att testa nu i helgen, men så rädd för att bli besviken igen. Samtidigt vill jag bara veta så det ör gjort sen! Vill veta hur det fögår för dig så håll mig uppdaterad, hoppas för din skull!
Svar på tråden BIM november 2017