Oktoberbarn skrev 2017-11-03 08:45:56 följande:
Hej alla! Har inte läst igenom hela tråden än men vill gärna ha lite moralisk vägledning av några i liknande situation (som också väntar på plus).
Jag tror att jag kan vara gravid (det tror jag iofs varje månad innan BIM) och det är nu 4 dagar kvar till bim. Grejen är att vi har barnvakt till vår tvååring imorgon och ska på fest med ett roligt gäng, en heldag.
Nu till min fundering. Borde jag göra ett tidigt test o avstå alkohol imorgon om den visar gravid, eller "låtsas som det regnar" och köra på tills BIM? Hur går tankarna hos er mellan äl o BIM? Jag har tanken att leva som vanligt tills jag plussar. Dricker dock väldigt sällan!
Jag dricker ungefär som vanligt eftersom jag tänker att det kan ta lång tid och blir ännu mer av en besvikelse om man avstår roliga saker halva månaden när man inte får ett plus. I början har ju fostret sin ?egen? försörjning i form av gulesäcken, även om den såklart består av mina celler också.
Jag vet att många tycker att det är fel och att man inte ska dricka överhuvudtaget när man försöker, och då gör de såklart rätt i att avstå men för mig är det rätt såhär. Om möjligheten finns att testa tidigt inför en fest (som denna helgen när jag har BIM på måndag) gör jag såklart det.