• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • FrökenLängtan

Nu är jag framme och analyserar igen Hahah. Jag vet att man inte ska använda ÄL-test som gravidtest, men kunde nu på morgonen inte låta bli. Ska det ske en stegring innan mens? Har Mens nu på måndag eller tisdag och har Bl.a inte känt av något som ja brukar, som ex små blödningar jag beukar få. Men iallafall, är detta något jag kan läsa av som ett tecken? Är inte alls så hemma på dessa test hur de fungerar så behöver hjälp :D

Den till höger är alltså från nu på morgonen

• FrökenLängtan
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 09:32:02 följande:

Nu är jag framme och analyserar igen Hahah. Jag vet att man inte ska använda ÄL-test som gravidtest, men kunde nu på morgonen inte låta bli. Ska det ske en stegring innan mens? Har Mens nu på måndag eller tisdag och har Bl.a inte känt av något som ja brukar, som ex små blödningar jag beukar få. Men iallafall, är detta något jag kan läsa av som ett tecken? Är inte alls så hemma på dessa test hur de fungerar så behöver hjälp :D

Menade såklart den till vänster !
  • Onewayticket
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-03 06:47:16 följande:
    Det låter ju lovande!! Hoppas så för din skull! :)

Själv är jag på ÄL+2 och har molvärk... Känns alldeles alldeles för tidigt, så jag inbillar mig definitivt. Ska bli så spännande o testa sig om ca två veckor :D
    Usch, jag är så nervös. Har fortfarande ont och man vill ju verkligen testa men jag vet att det är alldeles för tidigt...;)
  • Anonym (S.A)
    Queva skrev 2017-11-03 09:03:09 följande:

Du kan absolut dricka! Hae man försökt länge kan man sluta med alkohol för att se om de gör skillnad. Men jag tänker att man måste ju försöka leva också. Så unna dig ett par glas. Kanske är sista på länge. :)

Ja jag hoppas verkligen att det är det. Har tidigare avstått helt från alkohol mellan äl å bim men efter att ha blivit besviken ett drygt halvår nu känner jag mer att aja de kommer när de kommer å jag ska leva som vanligt tills plus.. är en olidligt lång väntan tills man kan testa.. Bim-7 idag.. men efter vad jag läst ska det inte skada med ett glas eller två. Så det kör vi på. Tack för bollningen av tankar ;)
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 09:32:02 följande:

Jag tror att det där är väldigt olika... jag gjorde detsamma, svårt att släppa mina clearblue test även om jag VET att mensen kommer komma närsom helst! Mitt ägglossningstest visade ett tydligt streck ungefär som man brukar ha ett par dagar innan man får positivt. Men har haft så förut, att det ger utslag innan mens.
  • Eleonoratösen
    Oktoberbarn skrev 2017-11-03 08:45:56 följande:

Hej alla! Har inte läst igenom hela tråden än men vill gärna ha lite moralisk vägledning av några i liknande situation (som också väntar på plus).

Jag tror att jag kan vara gravid (det tror jag iofs varje månad innan BIM) och det är nu 4 dagar kvar till bim. Grejen är att vi har barnvakt till vår tvååring imorgon och ska på fest med ett roligt gäng, en heldag.

Nu till min fundering. Borde jag göra ett tidigt test o avstå alkohol imorgon om den visar gravid, eller "låtsas som det regnar" och köra på tills BIM? Hur går tankarna hos er mellan äl o BIM? Jag har tanken att leva som vanligt tills jag plussar. Dricker dock väldigt sällan!

Jag är på ÄL+5 OCH drack faktiskt 2 glas vin i onsdags. Jag började faktiskt med att avhålla mig helt från alkohol men nu efter ett par månaders besvikelser känns det konstigt att sluta med allt i fall att. Hade jag varit på BIM - 1 eller kanske höst BIM -2 Så hade jag testat och sedan utgått från det. Tror att de är rätt skyddade de tv första veckorna av gulesäcken.. Sedan kannan ju alltid vara måttlig... hehe...
  • FrökenLängtan
    Charlizee skrev 2017-11-03 10:02:07 följande:

Jag tror att det där är väldigt olika... jag gjorde detsamma, svårt att släppa mina clearblue test även om jag VET att mensen kommer komma närsom helst! Mitt ägglossningstest visade ett tydligt streck ungefär som man brukar ha ett par dagar innan man får positivt. Men har haft så förut, att det ger utslag innan mens.

Tack snälla för svar ! ???? Då har jag lite bättre koll! Så igentligen är de meningslöst att analysera dessa då de kan betyda antingen eller, med andra ord. Åh hoppas ju så mycket så kan inte låta bli att leta tecken. Men bara att invänta måndagen...
  • Charlizee
    FrökenLängtan skrev 2017-11-03 10:28:30 följande:

Tack snälla för svar ! ???? Då har jag lite bättre koll! Så igentligen är de meningslöst att analysera dessa då de kan betyda antingen eller, med andra ord. Åh hoppas ju så mycket så kan inte låta bli att leta tecken. Men bara att invänta måndagen...

Jag förstår dig helt!! Har du BIM på måndag? Jag skulle inte lita på ÄL testen som gravidtest (även om jag nyss gjorde detsamma, haha!!)

Hoppas vi får se ett plus från dig på måndag <3
  • Queva
    Anonym (S.A) skrev 2017-11-03 09:56:47 följande:

Ja jag hoppas verkligen att det är det. Har tidigare avstått helt från alkohol mellan äl å bim men efter att ha blivit besviken ett drygt halvår nu känner jag mer att aja de kommer när de kommer å jag ska leva som vanligt tills plus.. är en olidligt lång väntan tills man kan testa.. Bim-7 idag.. men efter vad jag läst ska det inte skada med ett glas eller två. Så det kör vi på. Tack för bollningen av tankar ;)

Ja en flaska om dagen är nog ej så bra. Men om man tar ett par glas tex en lördag kväll tror jag ej är nån fara!
  • Sams

Jag ser liknande på alkohol som ovan kommentarer. Att avstå helt under allt försökande påverkar mig bara ännu mer negativt så jag kan dricka ett glas vin eller två även mellan äl och BIM. Dricker inte så mycket i vanliga fall utan det blir max 3 glas i månaden och jag tror inte det skulle skada i så tidigt stadie när fostret inte hunnit koppla upp sig till blodförsörjningen ordentligt. 
    Är på BIM -2 och testade imorse så blankt att det gick inte att tolka som något annat än negativt. Lite trist men det finns väl en mening med att tar det sin lilla tid. Kan ju nämna att jag testade med känsligt test så det borde visa något även om det är innan BIM. Nu vet jag åtminstone att alla symtom är PMS relaterade.
    Hoppas ni andra har mer tur Hjärta

Svar på tråden BIM november 2017