• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Shatiri
    Lillflickan skrev 2017-12-15 10:25:22 följande:

Härligt katten!

Så mysigt att se att det faktiskt är något där inne.

Jag fick 2-3v på gravtestet idag. Inget mer rosa sen i onsdags. Börjar nästan få upp hoppet igen.

Stort lycka till! Det är vidrigt att sväva mellan hopp och förtvivlan. Håll ut!
  • Så vit

Gjorde ett nytt test idag, två dagar efter första tjuvtestet, och det var ett starkare plus så jag antar att jag är gravid nu då. Alltså jag är ju så klart jätteglad att det har tagit sig igen nu på direkten efter missfallet förra månaden, men det känns ju ändå jätteosäkert pga missfallet. Jaja, det ända man kan göra är att låta tiden gå, det vet jag ju. Hoppas att detta är en keeper iaf :-P

• Lillflickan

Härligt Så vit! Nä, missfall gör ju inte underverk för psyket. Undrar hur jag ska ta mig igenom graviditeten utan att bli knäpp.

• Så vit

Lillflickan nä det är jobbigt att oroa sig alltså, tänk att man utsätter sig för det om och om igen! Med sonen slutade jag väl att oroa mig nånstans runt halva graviditeten (eller ja man slutar ju aldrig riktigt oroa sig helt). Då hade jag ju haft ett missfall innan dess också, ett i v 11 som verkligen tog på psyket. Nu efter två missfall vet jag inte, jag får ta det dag för dag.

• Så vit

Haha, kom på att jag inte alls lugnade ner mig efter halva graviditeten förra gången... Jag mindes nu att jag ringde till förlossningen och grät i v 22 för att jag inte hade känt fosterrörelser (hade känt sedan v 17) och sen nån gång runt v 28 fick vi åka in och göra kontroll eftersom jag inte hade känt fosterrörelser på ett tag igen och inget hände när jag lade mig på sidan och drack kallt vatten och sånt där. Men allt var ju bra. Jaja, förhoppningsvis är det ju bara 9 månader av oro och sedan en livstid av annan oro...

• Lillflickan

20/8, åh så lång tid att oroa sig! Graviditeter är så plågsamt långa! Men jag kommer inte gå längre än v38 som längst och troligtvis kortare. Så skulle satsa på slutet av juni eller juli.

• Så vit

Jag är lite osäker på hur de räknar med bf men jag tror runt 25 aug. Har passerat bim nu utan att få mensen. Första delmålet avklarat, om än ett väldigt litet delmål. Gissar på att det blir vul andra veckan i januari, om allt går väl fram till dess.

• Lillflickan

Härligt Så vit!

Själv har jag inte fått några mer negativa tecken. Önskar att det gick att ha ett titthål in så man kan se att allt är bra. Väntar på tid för VUL i början av januari.

• KattenH81

Verkar skita sig. Störtblödningar trots att jag äter Progynon o tar Lutinus. Och trots att jag såg hjärtat slå i fredags i v6+6 (nu v7+3)

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17