• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • Lillflickan

Jag har VUL v 1 eller 2. Skulle ringa efter nyår. Känns som evigheter dit. Hoppas det bestämmer sig snart. Antingen slutar blöda helt eller att missfallet blir klart. Orkar inte med det här fram-och-tillbakandet.

• KattenH81

Ja... vet ni? Där fanns ett tickande hjärta!

Han undersökte utvändigt och kände förstorad livmoder, såg inga rester av blod och sen blev det vul. Jag nästan direkt "det är ju nått där- det där är ju ett hjärta som slår!!" Han bara- "ja, jag skulle just visa sig det"

Hamnade i lätt chock! Har ju haft tre mf förr- det här var ju likadant!?!

Han kunde inte se var blödningen kom från men att det bara fanns gammalt blod kvar. Blir det fler blödningar ska jag kontakta dem. Han frågade om när jag tagit cellprov senast o jag fick kallelse tidigt i höstas men hann inte innan ivf:en.

Vi vågar inte ta ut någon vinst i förväg eller hoppas för mkt men just nu är jag faktiskt fortfarande gravid vilket känns magiskt!

• Lillflickan

Ingen mera blödning här, men jag håller på att bli galen. Kollar tusen gånger om dagen om det kommer nåt.

• Lillflickan

Ska ringa för kontroll nästa vecka. Vill och vill inte veta. Men bättre att veta tidigt än hoppas för länge antar jag.

Hur går det för dig katten? Och er andra?

• KattenH81

Får bruna flytningar varje dag med Lutinusen. Mina slemhinnor är väl helt förstörda nu... i förrgår tog jag beslutet om att minska ner till två ggr per dag istället för tre o då har det faktiskt minskat. Så för mig känns d verkligen som Lutinusblödningar. Kämpar väl på med dem så länge jag psykiskt orkar. Men kollar oxå hela tiden efter färskt blod...

• Lillflickan

Usch för blödningarna. Hoppas de ger med sig.

Men fortsätter du med lutinus? Jag fick sluta på testdagen. Undrar varför det är olika.

• KattenH81

Jag gjorde stimulerad fet så då har man inte haft egen ägglossning. Skulle fortsätta till först vul i v8-9. Nu gjordes det sista dan i v7. Läkaren menade då på att jag kunde sluta på en gång men eftersom jag haft mina tre mf så ville själv fortsätta till v12 o fick ok på det. Läkaren som undersökte mig efter störtblödningen sa bara att jag skulle fortsätta med medicineringen.
    Så jag fortsätter ett tag till men börjar nu trappa ner långsamt. Kör väl 1-2 v med två om dan och sen till v12 men en kanske!

• Lillflickan

Okej, jag var också nervös att sluta. Men det är så skönt att slippa kletet.

Önskar att man hade haft det lätt att bli gravid, inga missfall, inga blödningar och en lätt graviditet. Nu kommer oron för missfall minska strax innan oron för slutet av graviditeten. Funderar på hur jag ska göra om det går dåligt. Är det värt att försöka mer? Orkar jag med det här orosmomentet en gång till? Känns som om jag går under. Vill bara dra täcket över huvudet och vakna i vår. Igår hade det varit v32+3 om jag inte fått missfallet i september. Samma dag som sonen föddes på.

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17