• bringiton14

Syskonförsök IVF höst -17

Hej!

Har en dotter på 2,5 år efter IVF, hon kom på andra försöket. Nu har vi gjort två FET och jag fick just mens och känner att jag börjar tappa hoppet. Jag sa att jag aldrig skulle vara missnöjd med att ha ett barn, och bara skulle se nr 2 som en bonus, men jag vill ju så gärna!! Undrar om någon annan i liknande situation vill dela med sig.

• Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17
  • KattenH81

Ja, denna oro alltså! Denna graviditet har jag trott att det varit kört två gånger redan. Som det känns nu så nöjer vi nog oss med ett barn om det skiter sig!

• Lillflickan

Nu kom det lite blodstrimmor när jag torkade mig igen. Verkar vilja komma var nionde dag. Lagom långt emellan för att börja hoppas lite igen. Suck.

• KattenH81

Hoppas så att det inte tilltar!!

Själv ligger jag däckad idag. Mådde illa inatt och sen på morgonen blev det en kräkning. Har sen dess i princip legat i sängen.

Bara fått i mig lite fil t lunch o en macka till frulle.

Oklart om det är graviditeten eller något annat...

• Lillflickan

Usch då för kräks. Hoppas det är övergående. Men är det för graviditeten är det ju ändå nåt positivt.

Har inte kommit något mer. Men det känns som om mensvärk är på gång och jag känner mig inte hoppfull.

• Lillflickan

Ja, ska ringa den andre. Vet inte om jag hoppas på tid samma vecka eller inte. Vill och vill inte veta om det gått dåligt. Fyller år nästa helg också och vill inte få något tråkigt besked innan dess. Men samtidigt jobbigt att inte veta. Hopplöst det där!

• Sodergok

Hallå!

Jag tänkte hoppa in i eran tråd om det är okej.

Vi är på gång att starta vår tredje Ivf till syskonförsök nu i januari, seg väntan som vanligt..

Vi fick ett MA i våras och sedan dess har det inte velat gå vägen för oss. Det var riktigt jobbigt i somras när vi satt i bilen på väg för att göra en frysåterföring (har 25 mil att köra till kliniken) och de ringer och säger att vårt enda embryo inte klarade upptiningen :( bara att vända hem..

Detta var så pass ovanligt så de erbjöd oss kostnadsfri nedfrysning vid en nästa Ivf.

Jag var förresten aktiv i en annan tråd för något år sen men hade då ett annat nick typ Marie eller vad det var.. Jag känner ju igen dig KattenH81 i alla fall :) Vad härligt att det har gått vägen för dig!

• Lillflickan

Hej Sodergok!

Fick samma samtal som du på väg till FET i oktober. Ingen rolig tillbakaresa. Hade som tur var ändå bara kommit en timme av tre-fyra. Och stannat på en rastplats jag ändå inte tyckte om.

Hade dock tur och lyckades få till att börja med sprutorna direkt på mensen efter så behövde inte vänta mer en än vecka på att starta. Blev lite hetsigt att få tag på hemortsläkare då min förra slutat, men det löste sig!

Fick min son på fjärde ivf:en, sjunde insättningen, 2013. I våras gjorde vi vårt första FET för syskonförsök. Hade innan dess en orimlig förhoppning att slippa ivf den här gången. Men blev i alla fall gravid men tyvärr missfall i vecka 14 i slutet av augusti.

Känns märkligt. Först sex insättningar utan minsta plus. Och sen gravid tre insättningar på raken, nya kliniken har 100% graviditet. Hoppas bara det inte blir missfall igen.

När i januari ungefär börjar din behandling? Eller ska ni bestämma det då?

• Sodergok

Ja då vet du ju precis hur jobbigt ett sånt där samtal är Lillflickan..

Konstigt nog trodde vi också först att vi kunde lyckas på egen hand men det resulterade bara i två månader av skengraviditet. Värdelöst.

Vi ska starta behandling vid nästa mens, men det är lite svårt att säga exakt när det blir eftersom vi kommer direkt från ett misslyckad färskförsök så det är möjligt att mensen kommer lite senare eventuellt. Men hoppas att vi är igång runt den 10 januari :)

Svar på tråden Syskonförsök IVF höst -17