• hoppfullsolstråle1117

IVF nov-dec 2017

Hej alla hoppfulla där ute!

I början på nästa månad är ägguttag inbokat, men innan dess ska hela karusellen med provera, hormonsprutor, väntan, hopp och tårar köras klart, puuh! 

Det är första gången som vi går igenom IVF-behandlingen och jag är spänd, hoppfull och väldigt nervös. Någon mer som har detta framför sig? Dela gärna med er av era känslor och erfarenheter. 

Jag har PCOS och är orolig för överstimulering, vill inte att detta ska hända då vi väntat nio månader på att få en tid för behandling. I övrigt hoppas jag på goda chanser då jag är ung och, enligt läkarna, har bra ägglager. 

Skriv, skriv, skriv! 

• Svar på tråden IVF nov-dec 2017
  • Skywalker
    zuces skrev 2017-11-18 23:05:20 följande:

Hur ser det ut där ni behandlas? Har de stängt nån vecka i slutet på december?

Jag har förstått det som att de har stängt iaf röda dagar. De har planerat in så att mitt äggplock ska ske v 50. Eftersom de inte kan säga nån exakt dag i förväg (beror på hur behandlingen går) så tror jag inte de planerar in nån jul- nyårsveckan.
  • hoppfullsolstråle1117
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-15 17:46:41 följande:
    Åh nej, är så ledsen för er skull. :(

Vårt första försök fick vi heller inget tillbaka då de inte befruktades.. och jo det räknades som ett försök.. Vet att det känns tufft nu men hoppas läkaren hade förslag på ny behandling och vad som eventuellt kan göras annorlunda?

De ringde och berättade att det blir återföring på fredag för att det var flera bra embryon och de vill se vilket som blir bäst att sätta in.
    Hur gick det för dig "GotToHaveFaith"? Hur gick äggplocket och allt? :)
  • hoppfullsolstråle1117

Hej allesammans! 

Ikväll börjar jag med hormonsprutorna, kör ju korta protokollet så ägguttag är planerat v. 48 nångång. Hör och häpna! Min kropp lyckades få en egen mens. Jag kände att den var på ingång men skulle ändå ta Proverakuren. Hann ta fyra tabletter innan mensen kom. Vi startar därför tidigare. Kliniken sa att jag ändå skulle göra klart kuren (10 tabletter/10 dagar) och det gör jag. 

Måste erkänna att jag är något nervös, inte rädd, men nervös och förväntansfull. Det är första gången som jag går igenom behandlingen med sprutor och allt vad det innebär. Tänker kanske att massage är en god idé för avslappning :)

• gammelpysen

Hoppar in här. Lovade mig själv att inte hänga på familjeliv längre men tji fick jag.

Planerat FET nu i november. Första tabletten letrozole i dag.

• GotToHaveFaith
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-19 11:53:39 följande:

Hur gick det för dig "GotToHaveFaith"? Hur gick äggplocket och allt? :)

Äggplocket gick bättre än väntat, jag trodde det skulle vara värre än tidigare gånger eftersom jag hade flera ägg nu, men det gick bra! Det som kändes mest var då de var tvungna att trycka lite på magen för att några låg lite "bakom". Men inget jag inte skulle göra om!

Vi fick 11 ägg, alla befruktades, och i fredags fick jag tillbaka en blacstocyst! Så nu är det bara att väänta..

Spännande att du fått börja på nu! Vilka sprutor har du?
  • Skywalker
    hoppfullsolstråle1117 skrev 2017-11-19 11:59:30 följande:

Hej allesammans! 

Ikväll börjar jag med hormonsprutorna, kör ju korta protokollet så ägguttag är planerat v. 48 nångång. Hör och häpna! Min kropp lyckades få en egen mens. Jag kände att den var på ingång men skulle ändå ta Proverakuren. Hann ta fyra tabletter innan mensen kom. Vi startar därför tidigare. Kliniken sa att jag ändå skulle göra klart kuren (10 tabletter/10 dagar) och det gör jag. 

Måste erkänna att jag är något nervös, inte rädd, men nervös och förväntansfull. Det är första gången som jag går igenom behandlingen med sprutor och allt vad det innebär. Tänker kanske att massage är en god idé för avslappning :)

Åh spännande. :) Själv är jag inne på dag 4 med nässpray. Känner inget alls men hoppas allt ska funka enligt planen.
  • Skywalker
    gammelpysen skrev 2017-11-19 13:19:28 följande:

Hoppar in här. Lovade mig själv att inte hänga på familjeliv längre men tji fick jag.

Planerat FET nu i november. Första tabletten letrozole i dag.

Välkommen! Och känner igen mig... Familjeliv lyckas alltid återta sitt grepp haha!
  • Skywalker
    GotToHaveFaith skrev 2017-11-19 19:05:05 följande:

Äggplocket gick bättre än väntat, jag trodde det skulle vara värre än tidigare gånger eftersom jag hade flera ägg nu, men det gick bra! Det som kändes mest var då de var tvungna att trycka lite på magen för att några låg lite "bakom". Men inget jag inte skulle göra om!

Vi fick 11 ägg, alla befruktades, och i fredags fick jag tillbaka en blacstocyst! Så nu är det bara att väänta..

Spännande att du fått börja på nu! Vilka sprutor har du?

Härligt att höra! Väntan känns ju som att den kan komma att bli rätt påfrestande... Håller tummarna för att den resulterar i ett plus!
  • Percafluviatilis

Hej! Får jag vara med här? Väntar på mensen som ska komma imorgon eller på onsdag och sen köe vi igång med sprutor! Det är en så märklig känsla detta. Nervös för allt som kan gå fel. Svindlande tanke att om en månad vet jag. Kan se mig själv sitta där som ett vrak med en tom livmoder men en liten liten gnista i mig kan också se det andra alternativet.

• Percafluviatilis
    AllingCha skrev 2017-11-15 13:40:36 följande:

Hej alla! De ringde idag vid 12 och meddelade att det inte blir återföring för att ägget inte hade delat sig som det skulle. Av 9 ägg var 4 st mogna och kunde injiceras (ICSI) men bara ett blev berfuktat. Hade bara hittat enstaka spermier hos min man. Detta räknas som ETT FÖRSÖK sa sjuksköterskan - Hur kan det vara så? Vi har ju inte ens återfört något. Det är riktigt tufft. Snuvad på ett försök utan att en ha fullföljt. Tycker det låter konstigt. Läkaren ska ringa senare i eftermiddag. Hur gick det för dig GotToHaveFaith?

Fy, så tråkigt. Kan inte föreställa mig känslan :( Hoppas det går bättre nästa gång!
Svar på tråden IVF nov-dec 2017